Projekta ID
22-TA-1066Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 6.1. apakšpunkta redakcijas nav skaidrs, saskaņā ar kādu komercdarbības atbalsta regulējumu aizdevumu šajā gadījumā sniegs, lūdzam papildināt 6.1. apakšpunktu ar atsauci uz Eiropas Komisijas lēmumu par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Piedāvātā redakcija
atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumam par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu līdz 2022. gada 31. decembrim;
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 12.punktā ir paredzēta iespēja palielināt 11.punktā noteikto kopējo aizdevuma summu, kā arī šo noteikumu 10.punktā noteiktais atbalsta summas ierobežojums automātiski nenozīmē, ka tiks ievēroti šo noteikumu 11.punktā minētie principi, lūdzam papildināt anotāciju ar pienācīgu pamatojumu, kāpēc aizdevuma kopējā summa būtu jāpalielina, kā paredz Komisijas paziņojuma 50. e (iii) apakšpunkts. Skaidrojam, ka šāds pamatojums Ekonomikas ministrijai būs jāsniedz Eiropas Komisijai, lai saskaņotu šo atbalsta programmu.
Papildus uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 30.punktā un atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz, ka šie noteikumi neattiecas uz likviditātes vajadzībām, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 33.1. apakšpunktā nav uzskaitīti visi atbalsta pasākumi, kuru ietvaros sniedz atbalstu likviditātes vajadzībām saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu.
Papildus uzturam Finanšu ministrijas izteikto iebildumu, kas iekļauts izziņas 30.punktā un atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz, ka šie noteikumi neattiecas uz likviditātes vajadzībām, ko jau sedz atbalsta pasākumi saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 33.1. apakšpunktā nav uzskaitīti visi atbalsta pasākumi, kuru ietvaros sniedz atbalstu likviditātes vajadzībām saskaņā ar Covid-19 pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu ietvertās normas skaidrību, t.i., ka šī norma attiecas uz gadījumiem, kad pārkāpti Eiropas Komisijas lēmumā par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu iekļautie nosacījumi, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 31.punktu, papildinot to ar atsauci uz šo noteikumu 6.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 33.2. apakšpunktā noteikts, ka "saimnieciskās darbības veicējs var vienlaikus gūt atbalstu no vairākiem subsidētiem aizdevumiem šo noteikumu ietvaros", bet no noteikumu projekta 34. un 38.punkta var noprast, ka plānots atļaut kumulāciju arī ar citām atbalsta programmām, ne tikai gūt atbalstu no vairākiem subsidētiem aizdevumiem šo noteikumu ietvaros, lūdzam pārskatīt un precizēt 33.2. apakšpunktu. Atbilstoši precizējumiem noteikumu projektā lūdzam precizēt arī anotācijā ietvertos skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka konkrētajā gadījumā informācijas publicēšanas nosacījumi, kas izriet no Komisijas paziņojuma, tiks ietverto Eiropas Komisijas lēmumā par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, lūdzam noteikumu projekta 36.1. apakšpunktā iekļaut sasaisti ar to.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atbilstoši Finanšu ministrijas iebildumam pie noteikumu projekta 6.1. apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neparedz pārdalīt finansējumu, turklāt aizdevumu programmas finansējums tiks nodrošināts tai skaitā arī no Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai krīzes aizdevumu programmas ietvaros atmaksātā finansējuma, lūdzam precizēt tekstu pie citas informācijas.
Piedāvātā redakcija
Aizdevumu programmai paredzētais finansējums 17,5 milj. euro apmērā tiks nodrošināts no valsts budžeta finansējuma, kas akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" ir piešķirts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumu Nr. 149 “Noteikumi par apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” īstenošanu, ka arī 21,5 milj. euro apmērā no Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai krīzes aizdevumu programmas ietvaros atmaksātā finansējuma, līdz ar to kopumā programmā tiek paredzēti 39 milj. euro.
Programmas īstenošana paredzēta līdz 2022. gada 31.decembrim, ja netiks pagarināts Pagaidu regulējums.
Aizdevumu programmai paredzētais finansējums 39 milj. euro. apmērā tiks nodrošināts pamatojoties uz likumprojektu “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likums”.
Programmas īstenošana paredzēta līdz 2022. gada 31.decembrim, ja netiks pagarināts Pagaidu regulējums.
Aizdevumu programmai paredzētais finansējums 39 milj. euro. apmērā tiks nodrošināts pamatojoties uz likumprojektu “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likums”.
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka 6.punktā jāsniedz pamatojošos aprēķinus tikai par valsts budžeta finansējumu 17,5 milj. euro apmērā, nevis par aizdevumu programmā kopējo iespējamo finansējumu līdz 159 milj. euro, kas ietver arī aizņemtos līdzekļus no Valsts kases, Eiropas Investīciju bankas u.c. avotiem. Attiecīgi jāprecizē 6.punktā norādītais aprēķins, vienlaikus jāsvītro informācija par finansējuma pārdali no Ministru kabineta 2020.gada 19.marta noteikumiem Nr. 149 “Noteikumi par apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība”, jo tā dublē anotācijas 1.sadaļā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā izteiktos iebildumus par noteikumu projektu, lūdzam pārskatīt ietverto izvērtējumu pret Komisijas paziņojumu. Vienlaikus lūdzam pārskatīt ietvertās atsauces uz noteikumu projekta punktiem, jo, piemēram, šobrīd noteikumu projektā nav iekļauts 11.3. apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu kumulācijas aizlieguma normas skaidrību, lūdzam precizēt noteikumu projekta 33.1. apakšpunktu, paredzot, ka atbalsta, kuru sabiedrība "Altum" sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu kā likviditātes atbalstu garantiju veidā, mērķis ir Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšana.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Finansējums" rindkopu "Finansējums tiks izmantots aizdevumu izsniegšanai, pārvaldības maksām, resursu piesaistes izmaksām un sagaidāmajiem kredītriska zaudējumiem, sabiedrības “Altum” izdevumu kompensācijai aizdevumu vērtības samazinājuma gadījumiem." papildināt ar informāciju par avotu pārvaldības maksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot to, ka šo noteikumu pielikumā minētos nosacījumus nepiemēro uz atbalstu, ko sniedz saskaņā ar šo noteikumu 6.2. apakšpunktu (de minimis atbalsts), un, lai atbalsta pretendentam būtu skaidrs, kādas aizdevuma procentu likmes piemēros šajā gadījumā, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par piemērojamajām procentu likmēm vai principiem to noteikšanai minētajam gadījumam.
Piedāvātā redakcija
-