Projekta ID
25-TA-839Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
04.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
izteikt 2. punktu citā redakcijā, iekļaujot Rīgas Metropoles areāla tvērumu IPMP īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
Informatīvā ziņojuma 2. punktā skaidri norādīt, ka pilsētmazgls ir Rīga, bet IPMP programma ir jāīsteno pilsētas funkcionālajā teritorijā - Rīgas Metrapoles areāla telpā, kā tā definēta “Rīcības plānā Rīgas metropoles areāla attīstībai”, kas tika apstiprināts Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes sēdē 2020.gada 10.janvārī.
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši informatīvā ziņojuma 2.2. apakšpunktam nav noteiktības par Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai, plānošanas reģioniem un pašvaldībām noteikto atbildību par sadarbības IPMP programmas īstenojamiem pasākumiem. Tādējādi atbilstoši likumā noteiktajai Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas, plānošanas reģionu un pašvaldību kompetencei lūdzam pie katra sadarbības IPMP programmas īstenojamā pasākuma norādīt šīm institūcijām noteikto atbildības pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām apsvērt pārņemt labo praksi ikdienas cilvēku ikdienas plūsmu datu ievākšanai ar telefondatiem, lai analizētu cilvēku pārvietošanus un svarīgāko savienojumu noteikšanai. Piemēri: https://epjdatascience.springeropen.com/articles/10.1140/epjds/s13688-018-0177-1; https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1637352/FULLTEXT01.pdf
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām vērst lielāku uzmanību uz sabiedrisko transportu kā ilgtspējīgas attīstības sastāvdaļu. Tam būtu jābūt izceltam kā prioritātei starppilsētu, reģionu un pilsētas mērogā, iekļaujot arī sabiedriskā transporta joslu ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojuma 2. lapaspusē aicinām precizēt to, ka nevis mobilitāte kā tāda, bet gan vairāk tieši ar transporta izmantošanu saistītā mobilitāte ietekmē SEG emisijas.
Piedāvātā redakcija
-
