Projekta ID
22-TA-124Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Uzskatām, ka ir jāprecizē rīkojuma projekta 3.punkta redakcija, nosakot, ka Iekšlietu ministrijas priekšlikums par studiju izmaksu koeficienta optimālo vērtību 1,9 izglītības tematiskajai jomai “Tieslietu zinātnes” ir atbalstāms tikai pēc tam, kad tiks nodrošināts finansējums konceptuālā ziņojuma projektā iekļautajiem pasākumiem atbilstoši Ministru kabinetā atbalstītajam risinājuma variantam. Attiecīgi lūdzam pārskatīt arī rīkojuma projekta 7.punktā noteikto termiņu normatīvā akta projekta sagatavošanai. Tāpat vēršam uzmanību, ka konceptuālais ziņojums nesniedz pamatojumu šādu izmaiņu nepieciešamībai, līdz ar to lūdzam papildināt konceptuālo ziņojumu vai nepieciešamības gadījumā svītrot rīkojuma projekta 3.punktu, kā arī attiecīgo informāciju konceptuālā ziņojuma tekstā un tā pielikumos. Vienlaikus norādām, ka par studiju izmaksu koeficienta optimālās vērtības palielināšanu būtisks ir Izglītības un zinātnes ministrijas viedoklis.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot rīkojuma projekta 8.punktā teikuma daļu “, kā arī konsorcija finansēšanas kārtību no valsts budžeta līdzekļiem”. Norādām, ka Ministru kabineta 2006. gada 12. decembra noteikumi Nr. 994 “Kārtība, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem” jau paredz kārtību, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem, turklāt finansējot tās attiecīgajam gadam paredzēto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Konceptuālā ziņojuma IV sadaļas “Risinājuma varianti” 4.1. apakšsadaļā “Risinājums A” pie nepieciešamajiem grozījumiem tiesību aktos (finanšu jomā) ir norādīti Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumi Nr.445 ”Pedagogu darba samaksas noteikumi”, paredzot izvērtēt jautājumu par regulējuma papildināšanu, nosakot augstāko mēneša darba algas likmi, ja augstskola pamatā tiek finansēta no valsts budžeta līdzekļiem. Norādām, ka nav skaidra šādu grozījumu nepieciešamība, ņemot vērā, ka minētie noteikumi nosaka pedagogu, izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemāko mēneša darba algas likmi, kas attiecīgi tiek izmantota arī studiju vietas bāzes izmaksu aprēķinā. Atzīmējam, ka augstākās izglītības iestādes, kas nav valsts budžeta iestādes, bet ir atvasinātas publiskas personas, nesaņem valsts budžeta finansējumu konkrētu izdevumu pozīciju segšanai, bet gan studiju vietu nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu, kas aprēķināts atbilstoši Ministru kabineta 2006. gada 12. decembra noteikumiem Nr. 994 “Kārtība, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem”. Augstākās izglītības iestāžu kompetencē ir lemt par minētā finansējuma izlietojumu atbilstoši nepieciešamībai. Līdz ar to uzskatām, ka šī informācija ir svītrojama.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt konceptuālā ziņojuma projekta 16.lpp. minēto Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 6.2.1.3.i. investīcijas "Vienota tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuroru palīgu un specializēto izmeklētāju (starpdisciplināros jautājumos) kvalifikācijas pilnveides mācību centra izveide" (turpmāk – 6.2.1.3.i. investīcija) mērķa grupu attiecībā uz prokuroriem un prokuroru palīgiem, ņemot vērā 6.2.1.3.i. investīcijas informatīvā ziņojuma projektā norādīto mērķa grupu – prokurori, prokuroru atbalsta personāls.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Ziņojuma 13.lpp. aiz vārdiem "muitas lietu" papildināt ar vārdu "jomā".
13.lpp.3.rindkopā mainīt vārdu "virsniekiem" uz vārdu "amatiem".
13.lpp. 3.rindkopā mainīt vārdu "virsnieka" uz vārdu 'amata".
13.lpp.3.rindkopā mainīt vārdu "virsniekiem" uz vārdu "amatiem".
13.lpp. 3.rindkopā mainīt vārdu "virsnieka" uz vārdu 'amata".
Piedāvātā redakcija
-