Projekta ID
24-TA-2478Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
14.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Ekonomikas ministrija ir izskatījusi likumprojektu. Piekrītam, ka, lai nodrošinātu noteiktu kārtību un drošību uz Valsts ārējās sauszemes robežas, ir nepieciešams risinājums, kas novērstu esošās problēmas - ilgs gaidīšanas laiks u.c. Taču uzskatām, ka ir nepieciešams anotācijā izvērtēt un aprakstīt alternatīvu risinājumu robežšķērsošanai, kā arī izvērtēt prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, jo piedāvātā sistēma paredz uzlikt par pienākumu transporta līdzekļa vadītājam, īpašniekam vai turētājam apmaksāt vietas rezervāciju transportlīdzekļa reģistrēšanai elektroniskajā rindā. Tādējādi palielinot izmaksas pārvadāšanas nozarē iesaistītajiem pakalpojumu sniedzējiem.
Anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija" izklāsts liek bažīties par plānotās sistēmas efektivitāti un faktu, ka šāda sistēma risinās problēmu ar automašīnu rindām. Proti, ja teikts, ka: "Rindā reģistrētie transportlīdzekļi iebraukšanu robežšķērsošanas vietā gaidīs transportlīdzekļu stāvēšanai atļautās vietās un pirms reģistrētā robežšķērsošanas laika (vēlams, divas stundas iepriekš) ieradīsies tieši pie robežšķērsošanas vietas." Kā arī: "Ja rindā reģistrētais transportlīdzeklis uz robežšķērsošanas vietu neieradīsies triju stundu laikā pēc reģistrētā laika,(...)", rodas papildus jautājumi, kurus lūdzam iekļaut anotācijā - vai ir padomāts par pietiekošu vietu transporta līdzekļiem, kas ieradīsies 2 stundas pirms robežas šķērsošanas? Kā arī būtībā sanāk, ka transporta līdzekļu rinda uz robežas var kavēties līdz 3 stundām, kas ir liels laika apjoms, tāpēc lūdzam anotācijā iekļaut informāciju - vai un kā tiks plānots vērtēt plānotās sistēmas efektivitāti, lai mazinātu transporta līdzekļu rindas problēmas. Papildus anotācijā būtu nepieciešams izvērtējums par transporta līdzekļu pārbaudi uz robežas, kas šo gaidīšanas laiku potenciāli varētu paildzināt, kā arī Valsts Robežsardzes resursu un kapacitātes izvērtējums, lai nodrošinātu transporta līdzekļu caurlaidi paredzētajā laikā.
Papildus norādām, ka anotācijā nav sniegts novērtējums tiesību akta projekta ekonomiskajai ietekmei un ietekmei uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem, kā arī nav minēts, kāda varētu būt potenciālā maksa par vietas rezervāciju transportlīdzekļa reģistrēšanai elektroniskajā rindā. Tādējādi secināms, ka potenciālais sistēmas ieviesējs - Latvijas valsts radio un televīzijas centrs, nav iesniedzis risinājuma piedāvājumu projekta realizācijai un likumprojekts nevarētu tikt atbalstīts bez izstrādātāja piedāvājuma iesniegšanas.
Kā arī lūdzam pie atzinumu sniedzējiem pievienot arī atbilstošās nozares asociācijas, lai šo likumprojektu saskaņotu ar nozares pārstāvjiem.
Anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija" izklāsts liek bažīties par plānotās sistēmas efektivitāti un faktu, ka šāda sistēma risinās problēmu ar automašīnu rindām. Proti, ja teikts, ka: "Rindā reģistrētie transportlīdzekļi iebraukšanu robežšķērsošanas vietā gaidīs transportlīdzekļu stāvēšanai atļautās vietās un pirms reģistrētā robežšķērsošanas laika (vēlams, divas stundas iepriekš) ieradīsies tieši pie robežšķērsošanas vietas." Kā arī: "Ja rindā reģistrētais transportlīdzeklis uz robežšķērsošanas vietu neieradīsies triju stundu laikā pēc reģistrētā laika,(...)", rodas papildus jautājumi, kurus lūdzam iekļaut anotācijā - vai ir padomāts par pietiekošu vietu transporta līdzekļiem, kas ieradīsies 2 stundas pirms robežas šķērsošanas? Kā arī būtībā sanāk, ka transporta līdzekļu rinda uz robežas var kavēties līdz 3 stundām, kas ir liels laika apjoms, tāpēc lūdzam anotācijā iekļaut informāciju - vai un kā tiks plānots vērtēt plānotās sistēmas efektivitāti, lai mazinātu transporta līdzekļu rindas problēmas. Papildus anotācijā būtu nepieciešams izvērtējums par transporta līdzekļu pārbaudi uz robežas, kas šo gaidīšanas laiku potenciāli varētu paildzināt, kā arī Valsts Robežsardzes resursu un kapacitātes izvērtējums, lai nodrošinātu transporta līdzekļu caurlaidi paredzētajā laikā.
Papildus norādām, ka anotācijā nav sniegts novērtējums tiesību akta projekta ekonomiskajai ietekmei un ietekmei uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem, kā arī nav minēts, kāda varētu būt potenciālā maksa par vietas rezervāciju transportlīdzekļa reģistrēšanai elektroniskajā rindā. Tādējādi secināms, ka potenciālais sistēmas ieviesējs - Latvijas valsts radio un televīzijas centrs, nav iesniedzis risinājuma piedāvājumu projekta realizācijai un likumprojekts nevarētu tikt atbalstīts bez izstrādātāja piedāvājuma iesniegšanas.
Kā arī lūdzam pie atzinumu sniedzējiem pievienot arī atbilstošās nozares asociācijas, lai šo likumprojektu saskaņotu ar nozares pārstāvjiem.
Piedāvātā redakcija
-
