Atzinums

Projekta ID
22-TA-247
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma projekta 3. punktā norādīt minētās informācijas “tika atceltas arī tādas operācijas, kuru atcelšanas rezultātā personai varēja rasties veselības un funkcionēšanas traucējumi” avotu vai svītrot to.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā Labklājības ministrijas iesniegtos 4.3.6.2. pasākuma „Atbalsta pasākumi Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas klientu apkalpošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai, speciālistu profesionālo spēju, invaliditātes informatīvās sistēmas procesu un funkcionalitātes pilnveidei” projektu iesniegumu atlases dokumentus izskatīšanai 2022.gada 24.februāra Uzraudzības komitejas Nodarbinātības, darbaspēka mobilitātes un sociālā iekļaušanas prioritārā virziena apakškomitejas sēdē (turpmāk – apakškomitejas sēde), vēršam uzmanību, ka izrietoši no apakškomitejas sēdē panāktajām vienošanām attiecīgi precizējumi būs jāveic arī informatīvā ziņojuma projektā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projektā norādīt, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
“Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”
“Klimatdrošināšana”
“Energoefektivitāte pirmajā vietā”
“Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam norādīt ziņojuma projekta 22.2. apakšpunktā, ka minētais specifiskais iznākuma rādītājs ir projekta līmeņa rādītājs, ņemot vērā, ka šobrīd Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam (turpmāk – programma) tāds nav iekļauts vai arī izvērtēt iespēju iekļaut minēto rādītāju programmā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma III.nodaļas 25.1.apakšpunktu, ņemot vērā to, ka atalgojuma izmaksas ir finansējamas tikai vienkāršoto izmaksu veidā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 16.1.2.apakšpunktu ar nosacījumu, ka sadarbības iestādei iesniegtās informācijas izvērtēšanai un saskaņošanai paredzētais termiņš nav īsāks par 7 darbadienām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka, realizējot un apgūstot ES fondu projekta finansējumu, pēc savas būtībās tiek uzlaboti procesi iestādē, kam tādejādi vajadzētu veidot līdzekļu ietaupījumu LM (Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai) pamatfunkciju darbības nodrošināšanai, lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 16.3.10.apakšpunktu, aiz vārda “izmantojot” norādot: “LM piešķirtos valsts budžeta līdzekļus vai nepieciešamības gadījumā pieprasot valsts budžeta finansējumu atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” 10.4.apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 20.punktu, norādot valsts budžeta finansējuma un ES fondu finansējuma sadalījumu pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ierosinām papildināt informatīvo ziņojumu ar vispārējo punktu par to, ka tiklīdz stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika par izmaksām, kuras ir paredzētas pasākumā, tā ir obligāti piemērojama. Piemēram, 26.2. apakšpunktā ir norādītas darba vietas aprīkojuma izmaksas, kurām tiek plānota un perspektīvā tiks izstrādāta vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ierosinām papildināt informatīvo ziņojumu, norādot informāciju par pasākuma atbalsta sniegšanas veidu. 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam visā ziņojuma 40.punktā aizstāt vārdu “līgums” ar vārdu “vienošanās” attiecīgā locījumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma sadaļu "IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi" ar informāciju par pasākuma īstenošanas konsultatīvo uzraudzību, ņemot vērā, ka atbilstoši  ziņojuma 16.3.3.apakšpunktā norādītajam plānotais finansējuma saņēmējs sniedz Invaliditātes lietu nacionālajai padomei informāciju par plānotā projekta īstenošanas progresu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam dzēst ziņojuma 26.3.apakšpunktu, jo tas dublējas ar ziņojuma 25.2.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma 25.2.3. apakšpunktā precizēt norādīto atsauci no 26.3. uz 26.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 25.2.1.apakšpunktā norādīts, ka pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas var plānot 23.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanai ir nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju. Savukārt 36.punktā norādīts, ka ziņojuma 23.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenos finansējuma saņēmēja īstenošanas personāls. Lūdzam salāgot informāciju minētajos ziņojuma punktos.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma 25.2.1. apakšpunktā svītrot vienu no atsaucēm uz ziņojuma 23.4.apakšpunktu, ņemot vērā, ka tā ir iekļauta 2 reizes.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma 25.1. apakšpunktu pēc vārdiem "attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze" ar vārdiem "no normāla darba laika".
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka 10.01.2022 ir veikti grozījumi "Starpresoru vienošanās par sadarbību Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā 2014.–2020. gada plānošanas periodā", kuros ir ietverts punkts par sadarbību 2021.-2027. gada plānošanas periodā, lūdzam dzēst protokollēmuma 8.punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā  ES fondu 2024.-2020.ieviešanas perioda praksi attiecībā uz ātrāk uzsakāmajiem specifiskajiem atbalsta mērķiem, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā informatīvo ziņojumu precizēt un atstāt tajā informāciju, kas attiecināma uz 4.3.6.2. pasākuma “Atbalsta pasākumi Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas klientu apkalpošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai, speciālistu profesionālo spēju, invaliditātes informatīvās sistēmas procesu un funkcionalitātes pilnveidei” projekta līmeņa īstenošanas informāciju un aprakstu un svītrot informāciju, kas attiecināma uz horizontālo regulējumu, kas būtu nosakāma MK noteikumu līmenī.  

 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 26.3.apakšpunktu arī ar VI komandējuma metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma III.nodaļu ar uzskaitījumu, kurām projekta darbībām un izmaksu pozīcijām tiks piemērotas vienkāršotās izmaksas. Kā arī pamatotu argumentāciju ar iemeslu nepiemērot kādai no izmaksu pozīcijām.   
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka no apraksta informatīvā ziņojuma 3.punktā nav saprotams, kāpēc tiek prognozēts izskatīšanas ilguma samazinājums par 6 dienām, ierosinām izvērstāk paskaidrot, kā tika iegūta šī prognoze.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai ziņojuma 37.5. apakšpunkts nebūtu papildināms ar atsauci uz ziņojuma 23.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, paredzot tās īstenošanai avansa maksājumus.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai ziņojuma 33.2.apakšpunkts nav papildināms ar informāciju par izmēģinājumprojekta rezultātu efektivitātes novērtēšanu un vai novērtējuma rezultāti tiks skaņoti izveidotajā uzraudzības padomē.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai ziņojuma 29.apakšpunktā nav dzēšama atsauce uz konkrētu punktu, atstājot vispārīgu nosacījumu. Vēršam uzmanību, ka arī ziņojuma 26.punkta apakšpunktu izmaksās tiek piemērots PVN.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar 2.1. specifisko atbilstības kritēriju paredzēts vērtēt, vai projekta iesniegumā ir aprakstīts, ka mācības tiks nodrošinātas mērķa grupas personām visās komisijas reģionālajās nodaļās, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt 23.1.apakšpunktā norādīto atbalstāmo darbību, aiz vārda “pilnveidošana” ievietojot vārdus “un īstenošana”.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā atbalsta pasākuma mērķi un ziņojuma 42.2.punktā minēto, ka finansiālās palīdzības saņēmējs ir tiešās valsts pārvaldes iestāde un nav uzskatāms par saimnieciskās darbības veicēju, lūdzam precizēt 42.punktu norādot, ka finansiālās palīdzības saņēmējs ir tiešās valsts pārvaldes iestāde un pasākuma ietvaros neveiks saimniecisko darbību, līdz ar to pasākums nav tālāk jāvērtē Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (KAKL) 5.panta kontekstā, secinot, ka pasākums nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Lūdzam attiecīgi dzēst izvērtējumu atbilstoši KAKL pazīmēm, jo šobrīd tas nav jāveic, ja saimnieciskā darbība vispār netiek veikta.
Piedāvātā redakcija
-