Atzinums

Projekta ID
23-TA-407
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
01.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Sagatavojot informatīvā ziņojuma gala versiju, lūdzam pārskatīt 4.pielikumā "Atveseļošanās fonda atskaites punkti un mērķi, kas ziņojami MK un EK pusgada ziņojumos līdz 2023. gada aprīlim" ietverto informāciju par atskaites punktiem, mērķiem, 5.pielikumā "Atveseļošanās fonda uzraudzības rādītāji, kas ziņojami MK un EK pusgada ziņojumos līdz 2023. gada aprīlim" ietverto informāciju par uzraudzības rādītājiem un 7.pielikumā "Iestāžu ziņotie 2023. gada Atveseļošanas fonda plāna atskaites punkti/mērķu izpildes kavējumi" – informāciju par atskaites punktu/mērķu kavējumiem, to aktualizējot atbilstoši iestāžu līdz 21.02.2023. sniegtajai precizētai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 3.pielikumā "ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda MK noteikumu par specifisko atbalsta mērķu ieviešanu izstrādes laika grafiks" ietverto informāciju, t.sk.:
- attiecībā uz 4.3.1.1. pasākumu "Labklājības ministrijas infrastruktūras pieejamības nodrošināšana":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada III cet. uz 2024. gada I cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada II cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada III cet. uz 2024. gada I cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada II cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2024. gada I cet. uz 2024. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.1.2. pasākumu "Pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošana, tuvinot VSAC filiāles kopienā sniegtajiem (ģimeniskā vidē pietuvinātiem) pakalpojumiem":
a) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
b) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.1.5. pasākumu "Sabiedrībā balstīto sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2024. gada I cet. uz 2024. gada II cet.;

- attiecībā uz 4.3.3.2. pasākumu "Nelabvēlīgākā situācija esošu bezdarbnieku un ekonomiski negatīvo iedzīvotāju iekļaušanās darba tirgū sekmēšana":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.3.3.5. pasākumu "Ilgāka un labāka darba mūža veicināšana":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada I cet. uz 2023. gada IV cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada II cet. uz 2024. gada I cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 2023. gada IV cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada II cet. uz 2024. gada I cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada III cet. uz 2024. gada II cet.;

- attiecībā uz 4.3.3.7. pasākumu "VDI veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;

- attiecībā uz 4.3.4.1. pasākumu "Vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas veicināšana":
a) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
b) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.4.2. pasākumu "Atbalsta pasākumi diskriminācijas riskam pakļautajām sabiedrības grupām vienlīdzīgu iespēju un tiesību realizēšanai dažādās dzīves jomās":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.3.4.3. pasākumu "Pasākumi ģimenes un darba dzīves saskaņošanai":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.3.5.1. pasākumu "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana (DI turpinājums)":
-1.kārta plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2024. gada II cet. uz 2024. gada I cet.;
-2.kārta:
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2024. gada I cet. uz 2024. gada II cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2024. gada II cet. uz 2024. gada III cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2024. gada I cet. uz 2024. gada II cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2024. gada II cet. uz 2024. gada III cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2025. gada I cet. uz 2024. gada IV cet.;
-3.kārta:
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2025. gada II cet. uz 2024. gada III cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2025. gada III cet. uz 2024. gada IV cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2025. gada II cet. uz 2024. gada III cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2025. gada III cet. uz 2024. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.3.5.2. pasākumu "Efektīva atbalsta un paliatīvās aprūpes pakalpojuma pilnveide, paaugstinot tā pieejamību pilngadīgām personām, kuru izārstēšana vairs nav iespējama":
a) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
b) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.5.3. pasākumu "Sociālo pakalpojumu efektivitātes un pieejamības palielināšana + SPOLIS":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada II cet. uz 2024. gada I cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada III cet. uz 2024. gada II cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada II cet. uz 2024. gada I cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada III cet. uz 2024. gada II cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada III cet. uz 2024. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.5.4. pasākumu "Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība":
a) izskatīšanas datumu Apakškomitejā no 27.10.2022. uz 28.04.2022.;
b) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
c) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.6.1. pasākumu "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības reorganizācijas ietvaros":
a) izskatīšanas datumu Apakškomitejā no 28.04.2022. uz 26.05.2022.;
b) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
c) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;
d) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.3.6.2. pasākumu "Atbalsta pasākumi Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas klientu apkalpošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai, speciālistu profesionālo spēju, invaliditātes informatīvās sistēmas procesu un funkcionalitātes pilnveidei":
a) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
b) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;
c) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.3.6.3. pasākumu "Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu likumiskajiem pārstāvjiem":
a) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 16.02.2023.;
b) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada II cet.;
c) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;

- attiecībā uz 4.3.6.4. pasākumu "Atbalsta instrumentu izstrāde un ieviešana ģimenes funkcionalitātes stiprināšanai":
-1.kārta:
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;
-2.kārta:
a) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
b) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;
c) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;

- attiecībā uz 4.3.6.5. pasākumu "Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības un atkarību problēmām un to ģimenēm":
a) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
b) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada II cet. uz 2023. gada III cet.;
c) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada III cet. uz 2023. gada IV cet.;

- attiecībā uz 4.4.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunām pieejām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanā (inovācijas)":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2023. gada I cet. uz 2023. gada IV cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada I cet. uz 2023. gada III cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2023. gada I cet. uz 2023. gada IV cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2023. gada II cet. uz 2024. gada I cet.;

- attiecībā uz 4.4.1.2. pasākumu "Izmēģinājumprojekts strapprofesionāļu komandas atbalsta sniegšanai nemotivētiem cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem (18+) ":
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2024. gada I cet. uz 2024. gada II cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2023. gada IV cet. uz 2024. gada I cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2024. gada I cet. uz 2024. gada II cet.;
e) plānotās atlases uzsākšanas laiku no 2024. gada II cet. uz 2024. gada III cet.

Skaidrojam, ka minētās izmaiņas ir saistītas ar aktuālo 2021.–2027. gada plānošanas perioda labklājības nozares SAM pasākumu īstenošanas plānojumu (t.sk. pa kārtām, ieviešanas veidiem), kā arī laika grafiku, kas sastādīts, ņemot vērā 2014.–2020. gada plānošanas perioda SAM pasākumu projektu īstenošanas laiku un šo pasākumu secīgumu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, īstenojamo pasākumu prioritāro secību, kā arī atbildīgās iestādes resursus īstenošanas nosacījumu izstrādei.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
1. Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 2.2.sadaļu "Gatavošanās perioda noslēgumam" ar informāciju par EK iniciatīvu "SAFE", kuras ietvaros ir plānots atbalsts enerģētiskās krīzes izraisīto seku mazināšanai MVU, mazaizsargātā statusā esošām ģimenēm un īstermiņa nodarbinātības pasākumiem, kā arī informāciju par iestāžu veicamajām rīcībām, lai minētās iniciatīvas īstenošanai novirzītu ES fondu īstenošanas gaitā identificētos finansējuma atlikumus.

2. Lūdzam pārskatīt informatīvā ziņojuma 3.sadaļā "ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periods" ietverto informāciju, ka arī citas ministrijas pirms programmas apstiprināšanas nav ātrāk uzsākušas investīcijas. Minētajam nevaram piekrist, ņemot vērā, ka LM pārziņā 2022. gadā, balsoties uz informatīvajiem ziņojumiem, uzsākta piecu ātrāk uzsākamo pasākumu īstenošana (t.sk. 4.3.1.2. pasākuma plānotais projekts "Jaunu kopienā sniegtu (ĢVP) sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide bērniem ar smagiem un ļoti smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuri saņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu valsts sociālās aprūpes centros" (VSIA "Šampētera nams"); 4.3.5.4. pasākuma plānotais projekts "Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība" (LM); 4.3.6.1. pasākuma plānotais projekts "Profesionālās kvalifikācijas pilnveide bērnu tiesību aizsardzības jautājumos un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana" (VBTAI); 4.3.6.2. pasākuma plānotais projekts "Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas darbības efektivitātes un kvalitātes uzlabošana" (VDEĀVK) un 4.3.6.3. pasākuma plānotais projekts "Atbalsta sistēmas izveide bērniem ar smagām diagnozēm un viņu ģimenes locekļiem" (BKUS)). Šobrīd LM veic nepieciešamās darbības, lai pārizdotu informatīvos ziņojumus MK noteikumos.

3. Lūdzam pārskatīt informatīvā ziņojuma 4.sadaļā "Atveseļošanas fonda plāna ieviešana" ietverto informāciju:
a) attiecībā uz nepieciešamību 2022. gada kavēto rādītāju izpildi ne vēlāk kā līdz 30.06.2023.  un līdz ne vēlāk kā 14.07.2023.  iesniegt rādītāju sasniegšanas pamatojošo dokumentāciju un pārvaldības deklarāciju pēc visu rādītāju izpildes, norādot, ka izņēmums var būt ne tikai gadījumi, kad MK ir lēmis citādāk, bet arī gadījumos, ja AF plāna grozījumu saskaņošanas procesā ar EK ir panākta vienošanās par atskaites punktu/mērķu, kas bija sasniedzami 2022. gadā, īstenošanas termiņu pārplānošanu uz vēlākiem gadiem. Minētais papildinājums tiek rosināts, lai izvairītos no gadījumiem, ja līdz 2023. gada jūnijam/jūlijam netiks pieņemts atbilstošs MK lēmums;
b) paredzot LM iespēju palielināt 3.1.2.1.i., 3.1.2.3.i. un 3.1.2.4.i. investīciju finansējumu pirms EK lēmuma par AF plāna grozījumiem pieņemšanas, izdevumus priekšfinansējot no 80.00.00. budžeta programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Skaidrojam, ka atsevišķu 3.1.2.1.i. investīcijas 1.kārtas projektu īstenošana jau ir uzsākusies, tāpēc ir nepieciešams veikt iepirkumu procedūras un pastāv risks, ka 3.1.2.1.i investīcijas 1.kārtā finansējuma saņēmēji izmaksu pieauguma dēļ atteiksies īstenot vides pieejamības nodrošināšanas pasākumus ēkās, tādejādi attiecīgi palielinās arī 113.atskaites punkta “Līgumu slēgšanas tiesību piešķiršana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās” un  114. atskaites punkta "Būvniecības pabeigšana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās" nesasniegšanas risks.
Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt MK informatīvā ziņojuma 7.sadaļā "Priekšlikumi".
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
LM kopumā atbalsta FM iniciatīvu, lai intensificētu ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un AF investīciju mērķu izpildi, noteikt katrai ministrijai gan 2023. gada valsts budžeta likumā programmai paredzēto izdevumu apjomu, gan attiecībā uz ES fondu apguvi - arī Eiropas Komisijas noteiktā ikgadēji deklarējamo izdevumu minimālo izpildes slieksni (par minēto arī tika pausts atbalsts 22.02.2023. Ministru komitejā), tomēr nevaram piekrist LM noteiktajai izdevumu proporcijai, ņemot vērā, ka:
- šobrīd norādītās summas ir noteiktas, vadoties no ES fondu un AF plānā plānoto investīciju piederības kādai no ministrijām, tomēr vēlamies vērst uzmanību, ka gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, valsts budžeta finansējuma pieprasījumu ministrijas gatavo atbilstoši MK 17.07.2018. noteikumos Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam par sava resora īstenotajām investīcijām. Savukārt gadījumos, kad finansējuma saņēmējs nav valsts budžeta iestāde, CFLA nodrošinās finansējuma pieprasīšanu no 80.00.00. budžeta programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”;
- šobrīd norādītais finansējums nav pārskatīts, balsoties uz iestāžu aktuālākajām aplēsēm (piemēram, attiecībā uz AF ir izmantota tā informācija, kas sniegta 2022.g. vidū, t.i., pirms ierosinātajiem grozījumiem AF plānā un CID).
Attiecīgi (ja, neskatoties uz to, ka 22.02.2023. Ministru komitejā netika panākta vienošanās par nosakāmo katrai ministrijai valsts budžeta 2023. gadā minimālo izpildes slieksni, šī informācija tiek saglabāta informatīvajā ziņojumā un tiek virzīts atbilstošs protokollēmums) lūdzam precizēt:
- protokollēmuma 2.3.7. apakšpunktā LM noteikto 2023. gada valsts budžeta izdevumu apmēru no 14 051 905 euro uz 2 627 204 euro (t.sk. norādot, ka LM resora finansējums veido – 1 503 704 euro). Informējam, ka LM ir pārskatījusi š.g. 24. janvārī Finanšu ministrijai sniegto finanšu prognozi (t.sk. sasaistē ar pasākumu īstenošanu reglamentējošo MK noteikumu izstrādes grafika izmaiņām), identificējot, ka finanšu plūsmas ir plānotas pārāk optimistiski. Papildus informējam, ka LM skatījumā 2023. gadam izdevumu apmēra noteikšana proporcionāli valsts budžeta likumā programmai paredzētajam izdevumu apmēram (t.i., 200 000 000 euro) nav korekta, jo minētā prognoze nav saistīta ar pasākumu īstenošanu reglamentējošo MK noteikumu izstrādes grafiku un pasākumu faktisko uzsākšanu;
- protokollēmuma 3.3.6.apakšpunktā LM pārziņas AF investīcijām noteikto 2023. gada valsts budžeta izdevumu apjomu 13 852 138 euro apmērā, nosakot to atbilstoši aktuālākajai LM prognozei, kas iesniegta FM š.g. februārī (t.i., 5 234 573 euro, t.sk. LM resora investīcijām – 3 494 573 euro). Šobrīd noteiktais finanšu apjoms atbilst iepriekš plānotajam, tomēr tas ir pārskatīts, ņemot vērā nobīdes investīciju īstenošanā un to ietvaros sasniedzamo atskaites punktu/mērķu izpildē, attiecībā uz kuriem ir arī sniegti atbilstoši priekšlikumi AF plāna un CID grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmuma 2.5.apakšpunktu, paredzot, ka atbildīgajām iestādēm ir tiesības steidzamības kārtā iesniegt priekšlikumus Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai ne tikai attiecībā uz ātrāk uzsākamiem investīciju projektiem, bet arī par citiem SAM, lai veicinātu ES fondu MK noteikumu ātrāku saskaņošanu un ieguldījumu īstenošanas uzsākšanu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā LM iebildumu attiecībā uz informatīvo ziņojumu, lūdzam atbilstoši:
a) precizēt protokollēmuma 3.2.apakšpunktu, norādot, ka izņēmums var būt ne tikai gadījumi, kad MK ir lēmis citādāk, bet arī gadījumos, ja AF plāna grozījumu saskaņošanas procesā ar EK ir panākta vienošanās par atskaites punktu, kas bija sasniedzami 2022. gadā, īstenošanas termiņu pārplānošanu uz vēlākiem gadiem. Kā minējām pie iebilduma par informatīvo ziņojumu, minētais papildinājums tiek rosināts, lai izvairītos no gadījumiem, ja līdz 2023. gada jūnijam/jūlijam netiks pieņemts atbilstošs MK lēmums;
b) paredzēt protokollēmumā atļauju LM palielināt 3.1.2.1.i., 3.1.2.3.i. un 3.1.2.4.i. investīciju finansējumu pirms EK lēmuma par AF plāna grozījumiem pieņemšanas, izdevumus priekšfinansējot no 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Kā minējām pie iebilduma par informatīvo ziņojumu, atsevišķu 3.1.2.1.i. investīcijas 1.kārtas projektu īstenošana jau ir uzsākusies, tāpēc ir nepieciešams veikt iepirkumu procedūras un pastāv risks, ka 3.1.2.1.i. investīcijas 1.kārtā finansējuma saņēmēji izmaksu pieauguma dēļ atteiksies īstenot vides pieejamības nodrošināšanas pasākumus ēkās, tādejādi attiecīgi palielinās arī 113.atskaites punkta “Līgumu slēgšanas tiesību piešķiršana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās” un  114. atskaites punkta "Būvniecības pabeigšana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās" nesasniegšanas risks.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzu sk. LM iebildumu protokollēmuma 2.3.7. apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt informatīvā ziņojuma 11.pielikumu, n+3 mērķa aprēķinā ietverot arī Eiropas Komisijas priekšfinansējumu un tā dzēšanu atbilstoši Regulas (ES) Nr. 2021/1060 90. panta 2. un 5. punktā noteiktajam, paredzot, ka 2023.-2026. gadā izmaksātais priekšfinansējums dzēšams pēdējā kalendārajā gadā. Informējam, ka attiecīgi samazinātos n+3 mērķa apmērs, kas jāsasniedz 2026.-2028. gadā, plānojot, ka Eiropas Komisijas priekšfinansējums tiks dzēsts 2029. gadā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
1. Aicinām precizēt informatīvā ziņojuma 1.sadaļas "Kopsavilkums" pirmajā rindkopā norādīto, nosakot, ka nepieciešamos pasākumus, lai veicinātu visa pieejamā ES finansējuma ieguldīšanu Latvijas tautsaimniecībā, veic ne tikai ES fondu vadībā iesaistītās iestādes, bet arī iestādes, kas ir iesaistītas AF plāna īstenošanas pārvaldībā.

2. Aicinām izvērtēt, vai informatīvā ziņojuma 2.1.sadaļa nebūtu papildināma arī ar informāciju par sasniegto SAM 14.1.2. "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā", kas arī ir plānots kā atbalsts Covid-19 pandēmijas izraisīto seku mazināšanai (šobrīd informatīvajā ziņojumā ir minēta informācija tikai par SAM 13.1.6. ietvaros sasniegto progresu, kas LM ieskatā nav korekti, ņemot vērā, ka neatspoguļo visaptveroši Covid-19 pandēmijas seku mazināšanai plānotā atbalsta progresu).

3. Aicinām izvērtēt nepieciešamību informatīvā ziņojuma attēlu Nr.10 papildināt arī ar informāciju par 13. un 14. prioritāro virzienu, lai nodrošinātu visaptverošu informācijas atspoguļojumu par DP iekļauto mērķu izpildi.

4. Aicinām svītrot informatīvā ziņojumā 5.sadaļā "Valsts budžeta izdevumi ES fondu un Atveseļošanas fonda ietvaros" ietverto teikumu "Atbildīgajām iestādēm jāizstrādā arī ikmēneša budžeta plūsmu plāni, lai sekotu līdzi izpildes datiem un proaktīvi veiktu nepieciešamās darbības", vai arī šo minēt kā vienu no instrumentiem, ko AI var izmantot, ņemot vērā, ka AI var paredzēt arī citus uzraudzības mehānismus finanšu plūsmas nodrošināšanai, neizstrādājot atsevišķus ikmēneša budžeta plūsmu plānus.
Piedāvātā redakcija
-