Atzinums

Projekta ID
24-TA-710
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktu, svītrojot vārdu “vismaz” attiecībā uz valsts budžeta līdzfinansējumu, ņemot vērā, ka valsts budžeta līdzfinansējums 8.punktā ir noteikts kā konkrēts apmērs, tātad tas nevarēs būt lielāks par 15% no projektam attiecināmajām izmaksām, attiecīgi norāde “vismaz” nav korekta. Vienlaikus lūdzam svītrot vārdu “vismaz” arī anotācijas 1.3. sadaļā pirmajā rindkopā pie norādītās informācijas saistībā ar pieejamo finansējumu un sasniedzamiem rādītājiem.
 
Piedāvātā redakcija
9. Maksimālā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējums ir 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
 
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" noteikts, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64. panta 1. punkta c) apakšpunktu pievienotās vērtības nodoklis (PVN) ir attiecināmās izmaksas, ja tās nav atgūstamas saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem. Lūdzam precizēt minēto informāciju, to salāgojot ar noteikumu projekta 26. punktā noteikto.

Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punktu darbībām, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Izskatot precizēto anotācijas 1.3.sadaļu secināms, ka tajā nav norādīts pamatojums valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanai plānošanas reģionam. Vēršam uzmanību, ka atsauce uz Reģionālās attīstības likumu nenosaka, ka ir jānodrošina valsts budžeta līdzfinansējums plānošanas reģionam projektu īstenošanai, jo minētajā likumā tiek noteikts, kādi plānošanas reģionam ir pieejamie resursi kopumā, savukārt Teritorijas attīstības plānošanas likuma 13. pants nosaka, ka funkciju izpildi plānošanas reģionam jānodrošina no tā finansējuma, kas jau ir piešķirts, kā arī citiem līdzekļiem, nevis nosaka iespēju piešķirt papildu valsts budžeta finansējumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt norādīto skaidrojumu un konkrēti norādīt, kādu valsts pārvaldes deleģēto funkciju Vidzemes plānošanas reģions veiks šī pasākuma ietvaros, tādējādi pamatojot, ka līdzfinansējuma daļa ir jānodrošina no valsts budžeta.

Vienlaikus, lai nodrošinātu skaidru informācijas izsekojamību par plānošanas reģiona funkcijām, uzdevumiem izrietoši no Reģionālās attīstības likumā noteiktā, lūdzam precizēt izziņas 12.punktā  norādīto atsauci uz Reģionālās attīstības likuma 19.panta 21.punktu (attiecīga punkta minētā likuma pantā nav) un anotācijas 1.3. sadaļā norādīto atsauci uz Reģionālās attīstības likumu (atsaucē uz “16.1” pantu norādot “16.1” pantu).
 
Piedāvātā redakcija
-