Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
22-TA-3537
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un veikt nepieciešamos precizējumus anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā, tajā skaitā rīcības brīvības sadaļā, ņemot vērā, ka:
1) no noteikumu projekta pielikuma redakcijas izriet Regulas 2019/6 123. panta un 99. panta 6. punkta, kā arī Regulas 2021/1248 ieviešana, kas nav atspoguļota anotācijā;
2) noteikumu projekta 1. vai 15. punkts ievieš Regulas 2019/6 103. panta 1. punktu "Noteikumus par veterināro zāļu mazumtirdzniecību nosaka ar valsts tiesību aktiem, ja vien šajā regulā nav paredzēts citādi",  no kura izriet rīcības brīvība dalībvalstij izstrādāt papildus nepieciešamos noteikumus veterināro zāļu mazumtirdzniecībai;
3) noteikumu projekta 17. punktā izmantota Regulas 2019/6 108. panta 4. punktā paredzētā rīcības brīvība, pamatojoties uz kuru "var noteikt papildu prasības par uzskaiti, ko veic produktīvo dzīvnieku īpašnieki un turētāji". Vēršam uzmanību, ka no Regulas 2019/6 108. panta neizriet prasība uzskaitīt, piemēram, sērijas numurus un vest reģistru, uzskaites žurnālu, kas tiek paredzēts noteikumu Nr.326 41. punktā, attiecīgi tiek izmantotas dalībvalstij dotās tiesības (rīcības brīvība), ieviešot plašākas, iespējams stingrākas prasības attiecībā uz dokumentēšanu, kas nav pilnībā atspoguļots, skaidrots anotācijā. Anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas rīcības brīvības sadaļā skaidrots, ka Regulas 108. panta 4. punktā paredzētās rīcības brīvības nav izmantotas;
4) noteikumu projekta 27. punktā, šķietami ieviests Regulas 2019/6 100. panta 3. punkts, izmantojot no tā izrietošās tiesības, rīcības brīvības dalībvalstij noteikt procedūras vairumtirdzniecības atļaujas piešķiršanai, atteikšanai, apturēšanai, atcelšanai vai grozīšanai;
5) noteikumu projekta 28. punkts šķietami ievieš Regulas 2019/6 123. pantu, vienlaicīgi nosakot arī stingrākas prasības attiecībā uz kontroles ziņojuma nepieciešamību. Atbilstoši Regulas 2019/6 123. panta 7. punktam kompetentā iestāde "vajadzības gadījumā sagatavo ziņojumu", proti, pretēji noteikumu projektā noteiktajam, Regulā tam nav noteikts obligāts raksturs.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projektu un noteikumus Nr. 326 kopumā, veicot visus nepieciešamos labojumus, ņemot vērā, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta otro daļu „regulas ir vispārpiemērojamas. Tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs.” Regulas ir aizliegts pārņemt nacionālajos tiesību aktos un tās automātiski kļūst par nacionālās tiesību sistēmas sastāvdaļu. Dalībvalstij ir pienākums nodrošināt tādu normatīvo bāzi, lai regulas būtu iespējams tieši piemērot. Tātad, dalībvalsts izstrādā tiesību aktus regulas piemērošanai tikai gadījumos, ja regulā ir tieši paredzēts dalībvalstij kāds konkrēts pienākums, piemēram, jānosaka kompetentā vai atbildīgā iestāde, jāparedz sankcijas vai sods par regulas normu pārkāpumu vai nepildīšanu, jānosaka administratīvā procedūra regulā noteikto pasākumu īstenošanai u.tml.
Regulu pārņemšanas aizliegums ir noteikts Eiropas Savienības Tiesas spriedumā lietā Nr. 39/72 Komisija pret Itāliju, kur tiesa noteica, ka regula automātiski ir nacionālās tiesiskās sistēmas sastāvdaļa. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī. Tas nozīmē, ka dalībvalstij ir pienākums nodrošināt tādu normatīvo bāzi, lai regulas būtu iespējams tieši piemērot. Tātad, dalībvalsts izstrādā tiesību aktus regulas piemērošanai tikai gadījumos, ja regulā ir tieši paredzēts dalībvalstij kāds konkrēts pienākums, piemēram, jānosaka kompetentā vai atbildīgā iestāde, jāparedz sankcijas vai sods par regulas normu pārkāpumu vai nepildīšanu, jānosaka administratīvā procedūra regulā noteikto pasākumu īstenošanai u.tml.
Gadījumā, ja tomēr noteikumu projektā ir nepieciešams pārrakstīt (dublēt) regulā noteikto, lūdzam regulas normas pārrakstīt identiski, jo Eiropas Savienības Tiesa ir atzinusi, ka, ja regula prasa tās piemērošanai nodrošinošu nacionālā tiesību akta pieņemšanu, atsevišķos gadījumos tomēr var tikt pieļauta regulu teksta daļu inkorporēšana nacionālajos tiesību aktos (kā piemēru skatīt lietu Nr. 272/83 Komisija v. Itālija). Tomēr norādām, ka šis gadījums attaisnojams vienīgi ar indivīdu interesēm saņemt tiem adresētu saskaņotu un labi uztveramu tiesību aktu, un regulu tiešā piemērojamība nepieļauj citus izņēmumus, ko attiecīgi lūdzam skaidrot anotācijā.
Iepriekš minētais attiecināms, piemēram, uz:
1) Noteikumu Nr. 326 9.2. apakšpunktu un Regulas 2019/6 101. panta 2. punktu, kurā noteikts, ka izplatītājs piegādā veterinārās zāles citiem veterināro zāļu izplatītājiem vairumtirdzniecībā vai personām, kam dalībvalstī saskaņā ar Regulas 2019/6 103. panta 1. punktu atļauts nodarboties ar mazumtirdzniecību. Vēršam uzmanību, ka regulā noteiktie "veterināro zāļu izplatītāji vairumtirdzniecībā" šķietami ir arī noteikumu Nr. 326 9.2.1. apakšpunktā minētās "lieltirgotavas", bet personas, kurām atļauts nodarboties ar mazumtirdzniecību šķietami ir arī 9.2.2. apakšpunktā minētās veterinārās aptiekas, aptiekas. Attiecīgi noteikumu Nr. 326 9.2. apakšpunktā nosakot, piemēram, to ka lieltirgotava ir tiesīga izplatīt veterinārās zāles lieltirgotavām, šķietami daļēji tiek dublēts Regulas 2019/6 101. panta 2. punkts.
2) Noteikumu projekta 6. punktu un Regulas 2019/6 101. panta 1.-5. punktiem, kas ir tieši un vispārpiemērojami, paši par sevi uzliek pienākumus vairumtirdzniecības izplatītājiem, bez nepieciešamības to īpaši noteikt nacionālajās tiesību normās.
Vienlaicīgi vēršam uzmanību uz to, ka normatīvajā aktā ietver tiesību normas, t.i., adresātiem saistošus uzvedības noteikumus nevis deklaratīvas normas, skaidrojumus vai informatīva rakstura tekstu - šādi skaidrojumi ietverami normatīvā akta anotācijā. Noteikumu projekta 6. punkta redakcija šķietami formulēta kā informatīva norāde uz Eiropas Savienības regulas tiesību normām.Tāpat, paredzot noteikuma projekta 6. punktā atsauci uz Regulas 2019/6 101. panta 3. punktu, noteikumos Nr. 326 divas reizes šķietami tiek paredzēta atbildīgās personas noteikšana, jo attiecīgā prasība paredzēta arī noteikumu Nr. 326 10.3. apakšpunktā. 
3) Noteikumu Nr. 326 13.3. apakšpunktu, kur noteikts, ka lieltirgotavām jānodrošina iespēju Pārtikas un veterinārā dienesta inspektoriem apmeklēt lieltirgotavas telpas un jāuzrāda ar zāļu apriti saistītos dokumentus. Iepriekš minētais izriet jau no Regulas 2019/6 123. panta 6. punkta, kur noteikts, ka kompetentā iestāde kontroles ietvaros var veikt inspicēšanu, kuras laikā tās pārstāvji ir pilnvaroti inspicēt telpas, dokumentus u.c. būtiskas lietas. Attiecīgi ir lieki noteikumu Nr. 326 13.3. apakšpunktā vēlreiz noteikt, ka lieltirgotavām jānodrošina iespēju Pārtikas un veterinārā dienesta inspektoriem apmeklēt lieltirgotavas telpas un jāuzrāda ar zāļu apriti saistītos dokumentus.
4) Noteikumu projekta 17. punktu, kas dublē Regulas 2019/6 108. panta 2. punktu, jo, piemēram, no tā d) un e) apakšpunktiem izriet prasības saglabāt informāciju par piegādātāju un zāļu iegādes pierādījumus, kas izriet arī no noteikumu Nr. 326 41.1. apakšpunkta. 
5) Noteikumu projekta 16. punktu un Regulas 2019/6 104. pants 5. punkta c) apakšpunktu, kur noteikts pienākums publicēt logo un hipersaites uz ierakstiem par atrašanos mazumtirgotāju sarakstos kā arī 104. panta 6. punktu, kur noteikts pienākums ievietot logo veterināro zāļu tālpārdošanas vietnēs. Attiecīgi noteikumu projekta 16. punktā norādot, ka veterinārās aptiekas savās tīmekļa vietnēs publicē Komisijas 2021. gada 29. oktobra Īstenošanas regulā (ES) 2021/1904, ar ko pieņem vienota logotipa dizainu attiecībā uz veterināro zāļu mazumtirdzniecību ar tālpārdošanu noteikto logo un saiti uz informāciju par veterinārajām aptiekām, škietami tiek atkārtots, dublēts jau Regulā noteiktais.
6) Noteikumu Nr. 326 46. punktā noteikts, ka veterinārās zāles, kurām beidzies derīguma termiņš, atsauktās, noraidītās veterinārās zāles uzglabā atsevišķi, savukārt Regulas 2021/1248 12. panta 7. punktā noteikts "Visas veterinārās zāles, kam beidzies derīguma termiņš, atsauktās veterinārās zāles un noraidītās veterinārās zāles nekavējoties fiziski nošķir un uzglabā īpašā zonā atsevišķi no visām pārējām veterinārajām zālēm. Šajās zonās piemēro atbilstošu drošības līmeni, lai nodrošinātu, ka šādas zāles tiek turētas atsevišķi no pārdošanai paredzēto zāļu krājumiem. Šīs zonas ir skaidri identificējamas". Attiecīgi domājams tiek daļēji dublētas Regulas 2021/1248 12. panta prasības.
7) Noteikumu Nr. 326 55. punktā noteiktā prasība uzglabāt atsevišķi atklātās viltotās veterinārās zāles domājams dublē no Regulas 2021/1248 31. panta 2. punkta izrietošo "Visas viltotās veterinārās zāles, kas atrodas piegādes ķēdē, nekavējoties fiziski nošķir, uzglabā īpašā vietā atsevišķi no visām pārējām veterinārajām zālēm un attiecīgi marķē."
8) Noteikumu projekta 2. punktu un Regulas 2019/6 VII nodaļu, no kuras 1. sadaļas tiesību normām izriet vispārīgs noteikums par to, ka vairumtirdzniecības atļaujas ir derīgas visā Eiropas Savienībā (Regulas 2019/6 99. panta 3. punkts), savukārt Regulas 2019/6 101. panta 2. punktā noteikts, ka "Izplatītājs vairumtirdzniecībā veterinārās zāles piegādā tikai personām, kam dalībvalstī saskaņā ar 103. panta 1. punktu atļauts nodarboties ar mazumtirdzniecību, citiem veterināro zāļu izplatītājiem vairumtirdzniecībā un citām personām vai tiesību subjektiem saskaņā ar valsts tiesību aktiem". Vēršam uzmanību, ka, pamatojoties uz minētajām regulas normām, noteikumu projekta 2. punktā paredzot grozījumus, no kuriem izriet tas, ka veterinārās zāles Latvijā izplata lieltirgotavai, veterinārajai aptiekai, aptiekai un veterinārmedicīniskās prakses iestādei, tiek dublēts jau Regulas 2019/6 101. panta 2. punktā noteiktais, jo ar regulā minētajiem mazumtirdzniecības atļauju turētājiem šķietami ir saprotamas arī noteikumu projekta 2. punktā minētās veterinārās aptiekas un aptiekas.

Tāpat iesakām izvērtēt, vai arī noteikumu projekta 25. punkts nedublē regulas 2021/1248 37. panta 2. punktu, kurā noteikts, ka "Transportēšanas laikā vajadzīgos veterināro zāļu uzglabāšanas vai transportēšanas apstākļus attiecīgi uztur noteiktajās robežās, kā to aprakstījuši ražotāji un tirdzniecības atļaujas turētāji vai kā norādīts uz ārējā iepakojuma". Vēršam uzmanību, ka, piemēram, noteikumu Nr. 326 56.1. apakšpunktā noteikta prasība transportējot veterinārās zāles, ievērot to marķējumā norādītos apstākļus (apgaismojumu, mitrumu), izriet arī no Regulas (ES) 2021/1248.

Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 17. punktu, ņemot vērā, ka tajā norādīts tikai uz īpašnieka atbildību, lai gan, tajā paša laikā, no Regulas 2019/6 108. panta un skaidrojumiem anotācijā izriet konkrēto pienākumu, atbildības attiecināšana arī uz turētājiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu Nr. 108 131. punktam noteikumu projektā var ietvert atsauces uz citām noteikumu projekta normām vai tāda paša vai augstāka juridiskā spēka normatīvajiem aktiem. Nacionālajos normatīvajos aktos nav juridiski korekti izdarīt atsauces uz starptautisko tiesību dokumentiem, kas nav saistoši Latvijai, nav tulkoti latviešu valodā un attiecīgi publiskoti, kā arī nav iespējams izveidot juridiski korektas atsauces uz tā saucamo soft law (dokumentiem, kas pēc savas būtības nav juridiski saistoši, piemēram, vadlīnijas, deklarācijas, rekomendācijas, rokasgrāmatas, ieteikumi). Minētais izriet no fakta, ka Latvijas Republikas normatīvo aktu normas uzliek privātpersonām saistības un ir obligātas visā Latvijas Republikas teritorijā. Piemēram, nav korekti noteikt par obligātām tādas starptautisko dokumentu prasības, kam ir rekomendējošs vai skaidrojošs raksturs. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka rekomendācijas, vadlīnijas un tamlīdzīgi dokumenti ir piemērojami kā saistošo tiesību aktu normu interpretācijas palīglīdzeklis.
Attiecīgi vēršam uzmanību uz to, ka noteikumu projekta 27. punktā ietverta atsauce uz “Eiropas Komisijas apkopojumu par Kopienas inspicēšanas un informācijas apmaiņas procedūrām”. Ievērojot to, ka šis dokuments nav juridiski saistošs un tam ir ieteikuma raksturs, lūdzam precizēt noteikumu projekta 27. punktu, svītrojot atsauci uz minēto apkopojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta otrā daļa paredz, ka Ministru kabineta noteikumi, instrukcijas vai ieteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas, ja pašā tiesību aktā nav noteikts cits tā spēkā stāšanās termiņš. Ievērojot minēto, projekta 31. punktā paredzēto noteikumu 174. punktu nepieciešams izteikt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 156. punktam, norādot noteikumu spēkā stāšanās datumu, bet nav jānorāda citi Ministru kabineta noteikumi un atsauce uz tiem normā ir jāsvītro. Lai saskaņotu normu spēkā stāšanos, atbilstoši datumi jāparedz arī citos šajā normā minētajos Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 4. nodaļai, atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktu; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē.
Lūdzam ievērot juridiskās tehnikas prasības arī attiecībā uz to, ka nepieciešamības gadījumā saīsinājumu atrunā pirmajā vietā juridiskajā tekstā, kur lietots attiecīgā normatīvā akta nosaukums, tādā veidā izvairoties no vispārinātām atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, piemēram, "Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk - Regula 2019/6)."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, konkretizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā sniegto informāciju, lai nodrošinātu korektus skaidrojumus un piemērotājam būtu nepārprotami saprotams, kā un kādos gadījumos noteikumu projekts attiecināms. Piemēram, skaidrojot risinājumu terminoloģijas problēmām un atšķirībām starp nacionālajām tiesību normām un Regulu 2019/6, kā risinājums izvērsti skaidroti plānotie grozījumi citos Ministru kabineta noteikumos. Proti, problēmas aprakstā norādīts, ka "Tā kā noteikumos Nr. 326 lietotie termini tiek plaši izmantoti arī citos saistītajos normatīvajos aktos, līdz jaunā veterināro zāļu likuma izstrādei nepieciešams saglabāt esošos terminus", bet risinājuma aprakstā skaidrots, ka, lai nodrošinātu vienotu terminoloģiju nacionālajā regulējumā attiecībā uz veterināro zāļu izplatīšanu "noteikumos Nr. 35 tiek saglabāti esošie nacionālajos normatīvajos aktos lietotie termini, kam pēc būtības ir vienāda (sinonīmiska) nozīme ar regulas 2019/6 tekstā lietotajiem terminiem". Attiecīgi risinājuma apraksta daļā būtu jāskaidro noteikumos Nr. 326 lietoto terminu nozīme, atbilstība regulas 2019/6 tekstā lietotajiem terminiem un to sinonimitāte. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 5. sadaļu, nodrošinot korektus skaidrojumus par Eiropas Savienības regulu ieviešanu. Vēršam uzmanību, ka anotācijas 5.1. apakšsadaļā, skaidrojot saistības pret Eiropas Savienību Regulas 2019/6 aprakstā norādīts, ka noteikumu projektā ir atsauces uz regulas tiesību normām. Iesakām vairāk vērst uzmanību tieši uz nepieciešamību ieviest konkrētas tiesību normas, izpildīt konkrētas, izrietošas saistības u.tml. Tāpat, tiek uzskaitītas tikai divas no visām uz noteikumu projektu attiecināmajām tiesību normām.
Aizpildot anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu, lūdzam ievērot "Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā", piemēram, "C" kolonnās "-" aizstāt ar konkrētu informāciju par to, vai attiecināmās tiesību normas ieviestas pilnībā vai daļēji, bet gadījumā, ja tiek paredzētas stingrākas prasības, to skaidro "D" kolonnā. 
Tāpat, anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā, lūdzam norādīt atsauces uz korektām noteikumu Nr. 326 vienībām, piemēram, konkrētiem 112.4 punkta apakšpunktiem, kas ievieš regulu 2021/1248, jo šķietami ne viss noteikumu Nr.326 112.4 punkts to ievieš. Kā arī norādām, ka, piemēram, noteikumos Nr. 326 ir 42., 43., vai 112.2 punkts, nevis apakšpunkts.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt noteikumu projekta punktus, kuros ietvertas vispārīgas atsauces uz regulām kā tādām, un izvērtēt, vai tiešām ietverama atsauce uz visu regulu kopumā vai arī ir iespējams norādīt atsauci uz konkrētām regulas vienībām. Lūdzam veikt nepieciešamos papildinājumus noteikumu projektā un/vai anotāciju, piemēram, tās 1.3. apakšsadaļā ietverot skaidrojumu par noteikumu projekta un regulas savstarpējo saistību un nepieciešamību projektā iekļaut tieši vispārīgu atsauci vai anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā precizēt vispārīgās atsauces.
Vienlaicīgi, pamatojoties uz anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 16. punktu, ar kuru atbilstoši anotācijā sniegtajam skaidrojumam ieviests Komisijas 2021. gada 29. oktobra Īstenošanas regulas (ES) 2021/1904, ar ko pieņem vienota logotipa dizainu attiecībā uz veterināro zāļu mazumtirdzniecību ar tālpārdošanu, pielikums, bet noteikumu projektā ietverta vispārīga atsauce uz regulu kā tādu, neminot pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, konkretizēt anotācijā sniegtos noteikumu projekta skaidrojumus, nodrošinot tiesību normu piemērotājam nepārprotami saprotamu veikto grozījumu pamatojumu un korektu izpratni to piemērošanai. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Regulas 2019/6 123. panta 6. punktam "Kontroles ietvaros var veikt inspicēšanas. Šādas inspicēšanas var veikt, iepriekš par tām nepaziņojot". Savukārt noteikumu projekta 26. punkts nosaka, ka pretēji regulai par pārbaudēm ir rakstveidā jāpaziņo konkrētā termiņā. Attiecīgi, konkrētā tiesību norma ir izvērtējama un, nepieciešamības gadījumā, precizējama vai skaidrojama papildinot anotāciju ar izsmeļošāku argumentāciju, kāpēc paredzēti no regulas 2019/6 atšķirīgi noteikumi (konkrēts termiņš paziņošanai un pienākums paziņot), kas atbilstoši regulai nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ar noteikumu projekta 29. punktu ir pilnībā aptverta Pārtikas un veterinārais dienesta kompetence un tas nepieņem arī citus lēmumus. Piemēram, lēmumu par vairumtirdzniecības atļaujas apturēšanu vai atcelšanu, kar arī izriet no Regulas 2019/6 100. panta 5.punkta un atbilstoši Regulas 2019/6 91. panta 2. punktam ir ievadāms datubāzē.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam veikt labojumus noteikumu projektā vai sniegt skaidrojumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-