Projekta ID
21-TA-1566Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projektā atsauci uz 20.panta 9.punkta deleģējumu, jo nav nepieciešams grozīt deleģējumu. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 3.panta pirmā daļa nosaka likuma darbības jomu, tai skaitā, Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumus.
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 9. punktā paredzētā kārtība ir noteikta Ministru kabineta 2015. gada 8. septembra noteikumos Nr. 517 “Kārtība, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā” (turpmāk - MK noteikumi N. 517) un neattiecas uz labuma guvējiem, līdz ar to šāds deleģējums nav nepieciešams. Iepriekš šāds saskaņojums panākts arī pie 4.2.1.1.pasākuma (DME) grozījumu projekta.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 13.1.6. SAM nav pasākumu, lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot, uz kādiem datiem balstās pieņēmums, ka no viena komersanta vidēji varētu apmācīties četri nodarbinātie.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pēc CFLA rīcībā esošās informācijas, 1.2.2.1. pasākuma projektos virssaistības ir apstiprinātas 9 219 700 EUR apmērā, nevis 9 381 700 EUR. Lūdzam skaidrot, vai precizēt anotācijā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 1.sadalā sniegto informāciju, ka Ekonomikas ministrija rosina pārdalīt brīvo finansējumu uz 13.1.1. SAM "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" Starptautiskās konkurētspējas programmai 4 318 300 euro un Biznesa inkubatoru programmai 1 000 000 euro, nepieciešams aizpildīt anotācijas 3.sadaļu, norādot 2022.gadam un turpmākajiem gadiem 1.2.2.1. pasākumam paredzēto finansējumu, kā arī samazināmā finansējuma apmēru konkrētajos gados, vienlaikus pie citas informācijas norādot kādam pasākumam finansējums tiks pārdalīts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir veikti precizējumi un 39. un 39.1 punktā, paredzēts, ka, ja apmācību projekts tiek īstenots partnerībā, tad finansējuma saņēmējam pieejamais de minimis atbalsts ir pieejams arī partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam, kas ir apvienojušies ar finansējumu saņēmēju partnerībā, lūdzam papildināt noteikumu projektu, attiecinot noteikumos iekļautos nosacījumus, kas izriet no komercdarbības atbalsta regulējuma, piemēram, 38.2 ., 39.2., 51., 52. un 54. punktā, arī uz partnerībā esošo biedrību vai nodibinājumu, kas ir apvienojušies ar finansējumu saņēmēju partnerībā. Vienlaikus, lūdzam atbilstošus papildinājumus veikt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir veikti precizējumi un 39. un 39.1 punktā, paredzēts, ka, ja apmācību projekts tiek īstenots partnerībā, tad finansējuma saņēmējam pieejamais de minimis atbalsts ir pieejams arī partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam, kas ir apvienojušies ar finansējumu saņēmēju partnerībā, un anotācijā skaidrots, ka šādā gadījumā de minimis atbalsts katrai no partnerībā esošajām biedrībām un nodibinājumiem tiek uzskaitīts atsevišķi, aicinām papildināt noteikumu 39.punktu ar skaidrojumu, kā šādā gadījumā tiks uzskaitīts piešķirtais de minimis atbalsts starp finansējuma saņēmēju un partnerībā esošajām biedrībām un nodibinājumiem, lai nodrošinātu korektu piešķirtā atbalsta uzskaiti.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir veikti precizējumi un 39. un 39.1 punktā, paredzēts, ka, ja apmācību projekts tiek īstenots partnerībā, tad finansējuma saņēmējam pieejamais de minimis atbalsts ir pieejams arī partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam, kas ir apvienojušies ar finansējumu saņēmēju partnerībā, un anotācijā skaidrots, ka šādā gadījumā de minimis atbalsts katrai no partnerībā esošajām biedrībām un nodibinājumiem tiek uzskaitīts atsevišķi, aicinām papildināt noteikumu 39.1 punktu ar skaidrojumu, kā šādā gadījumā tiks uzskaitīts piešķirtais de minimis atbalsts starp finansējuma saņēmēju un partnerībā esošajām biedrībām un nodibinājumiem, lai nodrošinātu korektu piešķirtā atbalsta uzskaiti. Vienlaikus, lūdzam atbilstošus papildinājumus veikt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka konkrētā atbalsta programma ietver divpakāpju atbalsta sniegšanas procedūru un finansējuma saņēmējs ir vienlaikus gan atbalsta saņēmējs, gan finansējuma saņēmējs, gan arī sniedz priekšizvērtējumu par gala labuma guvēja atbilstību komercdarbības atbalsta prasībām.Tādēļ ar 24.11.2020. MK noteikumiem Nr.708 "Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 27.oktobra noteikumos Nr.617 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1.pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" tika izstrādāta detalizēta nelikumīga valsts atbalsta atgūšanas kārtība, proti, 49.1, 49.2 un 49.3 punkti, kuros ir ņemtas vērā visas specifiskās nianses šajā atbalsta programmā. Norādām, ka SAM MK noteikumi nedublē Komercdarbības atbalsta kontroles likumu un vispārīga atsauce uz Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu nenodrošina skaidru tiesību normu piemērošanu un paver plašas interpretācijas iespējas gan finansējuma saņēmējiem, gan komersantiem, gan CFLA kā Sadarbības iestādei.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek konstatēts, ka Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasību pārkāpuma dēļ finansējuma saņēmējs saņēmis nelikumīgu komercdarbības atbalstu, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad nelikumīgais komercdarbības atbalsts tika izmaksāts finansējuma saņēmējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. Ja projekts tiek īstenots partnerībā, tad arī partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam, ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu, ievērojot šajā punktā noteiktās prasības.
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka konkrētā atbalsta programma ietver divpakāpju atbalsta sniegšanas procedūru un tādēļ ir būtiski precīzi noteikt, kura subjekta kompetencē ietilpst nelikumīga valsts atbalsta atgūšana un kādi procesuālie nosacījumi ir jāievēro, kā arī kuram subjektam ir atbildība atmaksāt nelikumīgo valsts atbalstu un no kura brīža ir aprēķināmi nelikumības procenti. Tādēļ ar 24.11.2020. MK noteikumiem Nr.708 "Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 27.oktobra noteikumos Nr.617 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1.pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" tika izstrādāta detalizēta nelikumīga valsts atbalsta atgūšanas kārtība, proti, 49.1, 49.2 un 49.3 punkti, kuros ir ņemtas vērā visas specifiskās nianses šajā atbalsta programmā. Norādām, ka SAM MK noteikumi nedublē Komercdarbības atbalsta kontroles likumu un vispārīga atsauce uz Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu nenodrošina skaidru tiesību normu piemērošanu un paver plašas interpretācijas iespējas gan finansējuma saņēmējiem, gan gala labuma guvējiem, gan CFLA kā Sadarbības iestādei.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad nelikumīgais atbalsts pirmo reizi nodots gala labuma guvējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. Minētajā gadījumā finansējuma saņēmējam ir tiesības no gala labuma guvēja saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā atbalsta (kopā ar procentiem) apmērā.
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka konkrētā atbalsta programma ietver divpakāpju atbalsta sniegšanas procedūru un tādēļ ir būtiski precīzi noteikt, kura subjekta kompetencē ietilpst nelikumīga valsts atbalsta atgūšana un kādi procesuālie nosacījumi ir jāievēro, kā arī kuram subjektam ir atbildība atmaksāt nelikumīgo valsts atbalstu un no kura brīža ir aprēķināmi nelikumības procenti. Tādēļ ar 24.11.2020. MK noteikumiem Nr.708 "Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 27.oktobra noteikumos Nr.617 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1.pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" tika izstrādāta detalizēta nelikumīga valsts atbalsta atgūšanas kārtība, proti, 49.1, 49.2 un 49.3 punkti, kuros ir ņemtas vērā visas specifiskās nianses šajā atbalsta programmā. Norādām, ka SAM MK noteikumi nedublē Komercdarbības atbalsta kontroles likumu un vispārīga atsauce uz Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu nenodrošina skaidru tiesību normu piemērošanu un paver plašas interpretācijas iespējas gan finansējuma saņēmējiem, gan gala labuma guvējiem, gan CFLA kā Sadarbības iestādei.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek konstatēts, ka Komisijas regulas Nr. 1407/2013 prasību pārkāpuma dēļ gala labuma guvējs saņēmis nelikumīgu komercdarbības atbalstu, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem, kurus aprēķina no dienas, kad valsts atbalsts tika izmaksāts gala labuma guvējam, līdz tā atgūšanas dienai, no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. Minētajā gadījumā finansējuma saņēmējam ir tiesības no gala labuma guvēja saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā atbalsta (kopā ar procentiem) apmērā.
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā precizēt, kurš būs de minimis atbalsta piešķiršanas brīdis partnerībā esošai biedrībai vai nodibinājumam
un, kura institūcija izvērtēs partnerībā esošo biedrības vai nodibinājuma atbilstību Komisijas regulai Nr. 1407/2013 un pieņems lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu.
un, kura institūcija izvērtēs partnerībā esošo biedrības vai nodibinājuma atbilstību Komisijas regulai Nr. 1407/2013 un pieņems lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Noteikumu grozījumu projekta izziņas 21. un 22. punktos ir norādīts, ka ņemot vērā Finanšu ministrijas 04.02.2022 sniegtos iebildumus, Noteikumu projekts papildināts ar 7.1 2. apakšpunktu: "komersantu skaits, kuri saņem grantus, līdz 2023. gada 31. decembrim - 228", bet noteikumu grozījumu projekta 15.punktā ir redzams, ka mērķa vērtība ir 166. Lūdzam vienādot informāciju dokumentos.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Informējam, ka specifiskā atbalsta mērķa saīsinātais nosaukums tiek izteikts šādi: "13.1.6.SAM". Lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas teikumu: "SAM 13.1.6. kopējais React-EU finansējums ir 14 381 700 euro [..], kur 12 224 445 euro ir ERAF finansējums, savukārt 2 157 255 euro ir valsts budžeta finansējums, bet pieejamā SAM 13.1.6. finansējuma daļa pirmās un otrās kārtas projektiem ir 9 381 700 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 7 974 445 euro un valsts budžeta finansējums – 1 407 225 euro.", izsakot to šādā redakcijā: "13.1.6. SAM kopējais React-EU finansējums pēc MK noteikumu grozījumiem būs 14 381 700 euro [..], kur 12 224 445 euro ir ERAF finansējums, savukārt 2 157 255 euro ir valsts budžeta finansējums, bet pieejamā 13.1.6. SAM finansējuma daļa 1.2.2.1. pasākuma pirmās un otrās kārtas projektiem ir 9 381 700 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 7 974 445 euro un valsts budžeta finansējums – 1 407 225 euro."
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt "Risinājuma aprakstā" norādīto teikumu: "SAM 13.1.6. veido 1.2.2.1. pasākums "Atbalsts un nodarbināto apmācībām" (turpmāk - 1.2.2.2. pasākums) un 1.2.2.3. pasākums "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" (turpmāk- 1.2.2.3. pasākums).", aizstājot "1.2.2.2." ar "1.2.2.1.", kā arī norādām, ka 13.1.6. SAM neveido 1.2.2.1. un 1.2.2.3. pasākumus, bet ar 13.1.6. SAM finansējumu tiek aizstātas 1.2.2.1. un 1.2.2.3. pasākumu virssaistības, t.i. 13.1.6. SAM finansējums tiek piešķirts 1.2.2.1. un 1.2.2.3. pasākumu projektiem. Lūdzam attiecīgi precizēt visā anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam atšifrēt anotācijā minēto "Starptautiskās konkurētspējas programma", jo nekur netiek norādīts, ka tas ir 3.2.1.2. pasākums.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam iesniegt precizētos 13.1.6. un 1.2.2. SAM rādītāju pases.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izteikt 34. punktu šādā redakcijā: "Projekta īstenošanas laikā 1.2.2.1. pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 35 % no projekta ERAF finansējuma apmēra."
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka grūtībās nonākuša uzņēmuma pārbaude ir jāveic pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas (nevis tā saņemšanas vai izmaksāšanas), lūdzu precizēt noteikumu projekta 45.punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
48.5. ja gala labuma guvējs pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas nav sniedzis apliecinājumu par šo noteikumu 48.3. apakšpunktā noteiktās prasības, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkta, ievērošanu.
