Atzinums

Projekta ID
23-TA-867
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar anotācijas 1.3.sadaļā norādīto informāciju gan RSU Sporta bāzes pārbūves Cigoriņu ielā 1, Rīgā, izmaksas ir aptuveni 7,3 miljoni euro, gan studiju centra jaunbūves izmaksas ir aptuveni 7,75 miljoni euro. Savukārt nekustamā īpašuma (kadastra numurs 0100 007 0037) Palasta ielā 3, Rīgā, iespējamā tirgus vērtība noteikta 2 532 000 euro.
Lūdzam papildināt anotācijā norādīto informāciju, no kāda finansējuma avota/avotiem plānots finansēt minētos attīstības projektus kopumā.
Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju vai ir izvērtēta iespēja veikt RSU citu īpašumu, ko netiek plānots izmantot funkciju nodrošināšanai, atsavināšana un finansējuma novirzīšana minēto attīstības projektu finansēšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā sniegto pretrunīgo skaidrojumu, vēršam uzmanību, ka izglītības pakalpojums kvalificējas kā saimnieciskās darbības veikšana, ja studiju maksas un citi ieņēmumi no izglītības pakalpojumu sniegšanas pārsniedz 50% robežvērtību un neizpildās iepriekš minētā Eiropas Komisijas paziņojuma 20.-21.punktā izvirzītie nosacījumi. Tādējādi, ja plānotais atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, proti, vienlaikus izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes, lūdzam papildināt rīkojuma projektu un anotāciju ar attiecīgā komercdarbības atbalsta regulējuma prasībām, saskaņā ar kuru tiks nodrošināta piešķiramā komercdarbības atbalsta likumība. Savukārt, ja plānotais atbalsts tiek piešķirts Rīgas Stradiņa universitātei nesaimnieciskās darbības veikšanai, tad nepieciešams precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu, papildinot to ar atbilstošu, uz finanšu datiem balstītu, pamatojumu, t.sk., par to, kā tiks grāmatvedībā nodalītas saimnieciskās un nesaimnieciskās darbības, lai nodrošinātu, ka atbalsts nesaimnieciskai darbībai netiek novirzīts saimnieciskās darbības veikšanai. Turpretī, ja, balstoties uz finanšu datiem, tiek secināts, ka Rīgas Stradiņa universitātei plānotais atbalsts tiks piešķirts tās saimnieciskās darbības veikšanai, taču komercdarbības atbalsta esamību potenciāli varētu izslēgt, jo neizpildās komercdarbības atbalsta ceturtā pazīme (Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta 4.punkts), Rīgas Stradiņa universitātei ir nepieciešams veikt uz objektīvi pamatotiem datiem balstītu izvērtējumu par ietekmi uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū un attiecīgi papildināt anotāciju.
Līdz ar to, atbilstoši iepriekš minētajam, lūdzam anotācijā veikt atbilstošus precizējumus, kas sniegtu viennozīmīgu vērtējumu par plānotā pasākuma atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumiem, piemēram, par komercdarbības atbalsta neesamību pasākuma ietvaros. Ja, savukārt, tiktu secināts, ka atsavināšanas rezultātā iegūto resursu novirzīšana plānota saimnieciskai darbībai un atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, anotācijā jāskaidro, kurš komercdarbības atbalsta regulējums tiks piemērots atbalsta saderīguma nodrošināšanai un kāda būs kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam Ministru kabineta rīkojuma projektam pievienot attiecīgi jautājuma paskaidrojošos dokumentus, t.sk. īpaši īpašuma informācijas pamatojošos dokumentus.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 44.punktu, lai apliecinātu projektā regulēto tiesisko attiecību likumību, tiesību akta lietai papildus pievieno nepieciešamo informāciju un dokumentus, bez kuru esības nav iespējams pieņemt lēmumu pēc būtības.
Piedāvātā redakcija
-