Atzinums

Projekta ID
23-TA-214
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām precizēt 7.punkta redakciju atbilstoši saskaņošanā esošajām Vadošās iestādes Vadlīnijām par Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodam, norādot iekavās arī elastības finansējumu: 
Piemērs normu redakcijām par plānoto un pieejamo finansējumu:

1. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais  finansējums ir XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro), tai skaitā ERAF/ESF+/KF/TPF finansējums XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro) un valsts budžeta finansējums/ pašvaldības finansējums/ privātais finansējums – XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro). Maksimālais ERAF/ESF+/KF/TPF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
2. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā XX euro apmērā, tai skaitā ERAF/ESF+/KF/TPF finansējumu – XX euro  apmērā, valsts budžeta finansējumu/ pašvaldības finansējumu/ privāto finansējumu – XX euro  apmērā.
3. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 1. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 7.2.apakšpunktu un anotācijas 3.sadaļu “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem”, norādot, ka nosacījumi par elastības finansējumu attiecināmi līdz brīdim, kamēr tiks saņemts Eiropas Komisijas (turpmāk- EK) lēmums par vidusposma ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot no noteikumu projekta 12.4.apakšpunktu, t.i. no atbalstāmo darbību saraksta svītrojot "Jaunieviesto un pilnveidoto resocializācijas instrumentu un darba metožu ieviešana e-vidē, t.sk. e-mācību attīstīšana;", tādējādi nodrošinot saskaņotību ar "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam" noteikto, un aicinām paredzēt tās īstenošanu zem kādas citas no noteikumu projekta 12.punktā jau minētajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
MK noteikumu projekta 12.12. apakšpunktā ietvertās darbības "konferences un citi pasākumi VPD nodarbinātajiem, sadarbības partneriem no valsts un nevalstiskā sektora, lai informētu par projekta īstenošanas rezultātiem un resocializācijas sistēmas attīstības perspektīvām" dublē MK noteikumu 12.9.apakšpunktā ietvertās darbības "ikgadējās konferences VPD nodarbinātajiem un sadarbības partneriem, starpinstitūciju sadarbības pilnveidošanas pasākumi un apmācības iesaistīto institūciju un brīvprātīgo pārstāvjiem, t.sk. nevalstisko organizāciju pārstāvjiem". Lūdzam izteikt 12.12. apakšpunktu jaunā redakcijā, paredzot tikai projekta informatīvos un obligātās publicitātes pasākumu, savukārt anotācijā paplašināt 12.9.apakšpunkta darbības aprakstu, iekļaujot konferences un citi pasākumus, kuru mērķis ir informēt par projekta īstenošanas rezultātiem un resocializācijas sistēmas attīstības perspektīvām.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka informatīvo un obligāto publicitātes pasākumu izdevumi ir atrunāti MK noteikumu 14.2.8.apakšpunktā, lūdzam dzēst atsauci uz 12.12.apakšpunktu šo MK noteikumu 14.2.2.2., 14.2.5., 14.2.6., 14.2.7.apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
12.12. projekta informatīvie un obligātās publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka nav atbalstāma šāda pieejas maiņa projekta īstenošanas laikā.
Papildus norādām, ka 20% likme ir jāsaskaņo ar Finanšu ministriju kā Eiropas Savienības fondu vadošo iestādi (turpmāk – VI), pamatojot šo konkrēto likmes apmēru, līdz ar to lūdzam izvēlēties vienu no risinājumiem un ar to virzīties uz saskaņošanu ar VI.
Papildus vēršam uzmanību, ka, ja ar vienoto personāla likmi līdz 20 % ir pietiekami, lai segtu personāla atlīdzības izmaksas, lūdzam skaidrot, vai ir nepieciešams izstrādāt vienas vienības izmaksu metodiku, kas ir administratīvi lielāks slogs visām iesaistītajām pusēm.
Pēc precizējumu veikšanas, lūdzam precizēto redakciju ietvert arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu vai anotāciju, norādot, vai iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas paredzētas projekta vadības un/vai īstenošanas personālam.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta  14.2.2.1.apakšpunktu papildināt, ka  iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” īstenošanai".
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 14.2.2.2.apakšpunktu, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt 14.2.3. apakšpunktā norādīto apakšpunktu uzskaitījumu, uz kurām nav attiecināmas 14.2.3. apakšpunktā norādītas attiecināmās izmaksas,  ar 12.12.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktā noteikto, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā. Līdz ar to lūdzam papildināt MK noteikumu apakšpunkta attiecīgo daļu ar nosacījumu, ka jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pievienot metodikas nosaukumu
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu 14.2.6. apakšpunktā dzēst atsauci uz šo noteikumu 12.14.apakšpunktu. 
Lūdzam ņemt vērā, ka atsauce uz 12.14. punktā minēto darbību nav akceptējama, jo telpu izmaksas projekta personālam sedzamas no 16.punktā minētās netiešo izmaksu vienotās likmes, savukārt darba vietu aprīkojuma izmaksas jau ir iekļautas 14.2.4. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam pamatot MK noteikumu projekta 14.2.7.apakšpunktā  izmaksu iekļaušanu tiešajās attiecināmajās izmaksās – norādītās izmaksas pēc būtības atbilst netiešo attiecināmo izmaksu .
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju izstrādāt vienas vienības metodiku 14.2.7.punktā izmaksām
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 14.2.10. apakšpunktā minēto materiāltehnisko  nodrošinājumu precizēt vai papildināt, lai ir skaidri saprotams, ka ar materiāltehniskā nodrošinājuma iegādi tiek saprasta pamatlīdzekļu iegāde. Ņemot vērā, ka MK noteikumu 24.7. apakšpunkts nosaka, ka 14.2.10. apakšpunktā minētajiem materiāltehniskajiem līdzekļiem ir piemērojamas pamatlīdzekļu nolietojuma normas, ar materiāltehnisko nodrošinājumu 14.2.10. apakšpunktā ir jāsaprot pamatlīdzekļu iegāde.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punkta redakciju ar atbildīgās iestādes izstrādātajām metodikām.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu  projektu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, ja tāds radīsies.

 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām svītrot šo apakšpunktu, ņemot vērā, ka tas iekļauts projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijos (1.10. vienotais kritērijs).
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā norādītais lēmuma pieņemšanas termiņš ir īsāks, nekā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 28. pantā noteiktais, lūdzam anotācijā ietvert  atbildīgās iestādes izvērtējumu un pamatojumu tam, ka projektu iesniegumu vērtēšanas termiņa saīsināšana ir kritiski nepieciešama, lai nodrošinātu sekmīgu SAM ieviešanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt  MK noteikumu 23.punkta redakciju, nepārprotami atspoguļojot, kurš apstrādā personas datus.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt punktu šādā redakcijā: "Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām."
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Viennozīmīgai izpratnei lūdzam precizēt, ka ir jāiesniedz pārskats par projekta dalībniekiem (regulas 1.pielikums), tostarp dati par kopējiem tūlītējiem rezultātu rādītājiem. Lūdzu papildināt apakšpunktu, norādot, kuru darbību  ietvaros, kas norādītas 12.punktā, iesaistītie dalībnieki/mērķa grupa ir jāiekļauj dalībnieku pārskatā un attiecīgi arī 4.2.2.apakšpunktā norādītajā iznākuma rādītājā.
Lūdzu papildināt  24.2. apakšpunktu, ka datus uzkrāj par šo noteikumu 4.2.2.apakšpunktā minētajām personām, kā arī datus uzkrāj par kopējiem iznākuma rādītājiem un kopējiem tūlītējiem rezultātu rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauces uz normatīvajiem aktiem šādā redakcijā: "..saskaņā ar  valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā un ..".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai iezīmētu potenciālo ietekmi uz sociāli ekonomiskās situācijas uzlabošanos, aicinām papildināt anotāciju ar statistiku par probācijas klientu skaitu (tostarp cik no tiem ir nepilngadīgie un jaunieši); par probācijas programmās iesaistīto VPD klientu skaitu un pabeigušo īpatsvaru; nodarbinātībā iesaistīto probācijas klientu īpatsvaru u.c. statistikas datiem. Papildus lūdzam anotācijā ietvert Resocializācijas politikas pamatnostādnēs 2022.–2027. gadam noteikto rādītāju: "Legālajā nodarbinātībā iesaistīto probācijas klientu īpatsvara pieaugums: 17% (12% 2022.g).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā atbalstāmo darbību "Publicitātes pasākumi, t.sk. konferences un citi pasākumi dienesta nodarbinātajiem, sadarbības partneriem no valsts un nevalstiskā sektora, lai informētu par projekta īstenošanas rezultātiem un resocializācijas sistēmas attīstības perspektīvām" un izteikt to redakcijā  "informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu". Attiecīgi lūdzam precizēt arī atbalstāmās darbības aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt  anotācijas 1.3.sadaļu pie atbalstāmās darbības " Sabiedrības iesaistes un atbalsta pasākumi notiesāto personu sociālās uzņēmējdarbības attīstībai" aprakstu, norādot piemērus un/vai statistiku cik un kādu sociālo uzņēmumu ietvaros (Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt sociālās atstumtības riskam pakļauto mērķa grupu, tostarp bezdarbnieku, tai skaitā nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku, iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" projekts Nr.  9.1.1.3/15/I/001 “Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai”) kā mērķa grupa ir bijusi ieslodzītie vai personas, kuras atbrīvotas no ieslodzījuma vietas.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļu, neizceļot "Jaunieviesto un pilnveidoto resocializācijas instrumentu un darba metožu ieviešana e-vidē, t.sk. e-mācību attīstīšana." kā atsevišķu atbalstāmo darbību, taču aicinām izvērtēt, vai šāda veida darbību nav iespējams integrēt kādā citā no Programmā 4.3.4.SAM plānotajām 4.3.4.6.pasākuma atbalstāmajām darbībām, tādējādi nodrošinot atbilstību "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam" 4.3.4.SAM plānotajam.
Vēršam uzmanību, ka abreviatūra MOODLE (no angļu valodas nozīmē̄ “Modulāra objektorientēta dinamiska mācību vide” (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) un MOODLE ir bezmaksas, atvērtā pirmkoda, atvērto standartu sistēma. Līdz ar to lūdzam skaidrot, kas konkrēti tika plānots zem darbības jaunieviesto un pilnveidoto resocializācijas instrumentu un darba metožu ieviešana e-vidē, t.sk. e-mācību attīstīšana.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā pie darbības "Probācijas un resocializācijas darba organizēšanas instrumentu un programmu pilnveidošana un jaunu instrumentu izstrāde, ieguve un ieviešana, ieskaitot instrumentu un programmu aprobēšanu un validizēšanu, atbilstoši dažādu probācijas klientu mērķgrupu resocializācijas vajadzībām" aprakstu un norādīt uz kurām valstīm plānots doties iepazīt efektīvo resocializācijas sistēmu praksi. Papildus lūdzam skaidrot, kādēļ tiek akcentēti jaunieši, kas vecāki par 26 gadiem. Vēršam uzmanību, ka šobrīd Jaunatnes likumā noteikts, ka jaunietis ir persona vecumā no 13 līdz 25 gadiem. Taču Izglītības, kultūras un zinātnes komisija pirmajam lasījumam atbalstīja grozījumus Jaunatnes likumā, kas paredz līdz 30 gadiem paaugstināt vecumu, līdz kuram persona uzskatāma par jaunieti. Tādējādi Jaunatnes likums attieksies uz plašāku iedzīvotāju loku, nosakot, ka tā mērķis ir uzlabot jauniešu – personu vecumā no 13 līdz 30 gadiem – dzīves kvalitāti, veicinot viņu iniciatīvas, darba tikumu un patriotismu, līdzdalību lēmumu pieņemšanā un sabiedriskajā dzīvē, kā arī atbalstot darbu ar jaunatni.
Kā akcentēts likumprojekta anotācijā, arī Eiropas Komisija definē jauniešus līdz šādam vecumam, turklāt Erasmus+ projektos un aktivitātēs var iesaistīties jaunieši vecumā līdz 30 gadiem.

Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, kā resocializācijas programmas un resocializācijas rīku/izstrāde/ieviešana atšķirsies 4.3.4.6. un 4.3.4.7.pasākuma ietvaros.



Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam paplašināt 12.9.apakšpunkta darbības aprakstu, iekļaujot konferences un citus pasākumus, kuru mērķis ir informēt par projekta īstenošanas rezultātiem un resocializācijas sistēmas attīstības perspektīvām.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam paplašināt anotācijā skaidrojumu par visiem ārvalstu komandējumiem. Vēršam uzmanību, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Šobrīd anotācijā tiek paredzēti ārvalstu komandējumu vismaz 4 (četrās) no atbalstāmajām darbībām. Lūdzam svītrot no anotācijas "viena vai vairākas mācību vizītes uz citām valstīm ārvalstu pieredzes izpētei NVO pārstāvjiem", kā arī "brīvprātīgo iesaisti ārvalstu vizītēs", jo šis nav projekta īstenošanas personāls.
Norādām, ka ārvalstu komandējumu izmaksām ir jābūt pamatotām, lietderīgām un efektīvām, kā arī pilnībā atbilstošām projektā izvirzītajam mērķim, kā arī tiešā veidā saistītām ar 4.3.4.6.pasākuma rezultātu sasniegšanu. Anotācijā būtu iekļaujam skaidrojoša informācija, kur (uz kādām valstīm) plānots doties, kāda būs pievienotā vērtība, minot konkrētus ārvalstu labās prakses piemērus, kompetences, un kāda tieši pieredze tiks gūta. Savukārt attiecībā uz NVO un brīvprātīgajiem pastāv alternatīvas iespējas ārpus 4.3.4.6.pasākuma, kādās var apzināt citu Eiropas Savienības dalībvalstu labo praksi un iepazītos ar citu valstu pieredzi, vienlaikus sedzot šo braucienu izmaksas. Piemēram, izmantojot:
Mobilitātes aktivitātes izglītībā https://www.erasmusplus.lv/izglitiba-un-macibas un/vai  Peer 2 Peer pieeju: https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/tenders/taiex_en 



Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem", jo šeit norādāms 4.3.4.6.pasākumam kopējais plānotais finansējums (kopā ar elastības finansējumu)  x euro, tai skaitā ES fonda finansējums, valsts budžeta līdzfinansējums x euro. 

 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam, izstrādājot MK noteikumus, attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus iesaistīt MK noteikumu izstrādē.
Pēc SAM ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)
Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt noteikumu projektu ar a plānoto atbalsta veidu (grants).
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.1.apakšpunktu, nosakot, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam  4.3.4.SAM “Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām”  4.3.4.6. pasākums "Resocializācijas pakalpojumu probācijas klientiem pilnveidošana un taisnīguma atjaunošanas pieeju attīstība, veicinot probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radot priekšnosacījumus viņu veiksmīgai iekļaušanai un nodarbināmībai" (turpmāk – pasākums). Attiecīgi precizējams viss noteikumu projekts un anotācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 2.punktu, aizstājot vārdus "Specifiskā atbalsta mērķis" ar vārdu "Pasākuma". Norādām, ka specifiskā atbalsta mērķis (SAM) ir "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību,  jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām". Pēc pašreizējās pieejas SAM mērķim būtu jāatbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma) noteiktajam. Līdz ar to, kārtības labad, racionālāk būtu norādīt 4.3.4.6.pasākuma mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 4.1.3.apakšpunktu, jo rezultāta rādītājam (r.4.3.4.g) "Probācijas klienti, kuriem veicināta nodarbināmība" Programmā nav noteikta sasniedzamā vērtība uz 2024.g.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Vadības likumā noteiktajam un ņemot vērā, ka jau ir zināms finansējuma saņēmējs, t.sk. juridiskā forma,  lūdzam MK noteikumu projekta 7.1.apkašpunktā dzēst vārdus “līgumu vai” .
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt piedāvātajā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "..., finansējuma saņēmējam" un/vai "..., finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem" (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikuma projekta 9.punkta pēdējo teikumu. Skat. piedāvāto redakciju.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts sadarbības iestādē un ir noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, ir ESF+ finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
 
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "projekta iesniedzējs un", ņemt vērā, ka visas saistības un attiecīgo pienākumu nodrošina finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot no noteikumu projekta 12.8.apakšpunkta vārdus "izstrāde un īstenošana", kā arī "pasākumu īstenošana ģimenes saišu stiprināšanai" , tādējādi nodrošinot atbilstību "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam" 4.3.4.SAM plānotajām atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā iekļaut punktu, kas nosaka finansējuma saņēmēja īpašumtiesības uz konkrēto objektu vai īpašumu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekts nebūtu papildināms ar iepirkumu līgumu izmaksām, jo no anotācijas noprotams, ka iepirkumi tiek plānoti. Tāpat projekta īstenošanā ieplānots jurists/ iepirkuma speciālists.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nolūkā nodrošināt tādu izmaksu attiecināmību, kas saistītas ar horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanu, aicinām  noteikumu projektu papildināt ar jaunu punktu, kas noteic, ka noteikumu projekta 14. punktā minētajās attiecināmajās izmaksās ir iekļaujamas arī izmaksas par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt šādi "darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas".
Ja MK noteikumos vai līgumā par projekta īstenošanu ir izmantots termins “īre”, arī tas ir piemērojams, taču aicinām izmantot vienu terminu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt šādi "transporta pakalpojumu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gadījumā, ja plānots izstrādāt atlīdzības izmaksu metodiku, t.sk. par veselības apdrošināšanas izmaksām, vēršam uzmanību, ka veselības apdrošināšanas izmaksu segšanai būtu jāpiemēro vienāda pieeja.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu 14.2.10.punktu ar vārdiem "šo noteikumu", pirms skaitļa "12.14".
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Vēršam uzmanību uz Vadlīniju Nr.1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktā noteikto, proti, ka saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu PVN ir attiecināmas šādos gadījumos:
-Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN). Savukārt gadījumos, kad finansējuma saņēmējs ir valsts atbalsta (t.sk. de minimis) saņēmējs PVN tiešajām attiecināmajām izmaksām var tikt attiecināms tikai tādā gadījumā, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
-Projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), ja tas nav atgūstams saskaņā ar attiecīgās valsts tiesību aktiem PVN jomā;
-Gala saņēmēju veiktas investīcijas Finanšu instrumentu kontekstā.
Ņemot vērā augstāk minēto, aicinām izvērtēt, vai 15.punkta redakcija nebūtu precizējama ( jo kā saprotam projekta kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN) un nav iesaistīts valsts atbalsts (t.sk. de minimis).
Piedāvātā redakcija
Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 64.panta 1.punkta “c” apakšpunkta nosacījumiem.
 
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 16.punkta redakciju, dzēšot pēdējo teikumu “Šīs izmaksas attiecināmas uz šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētajām izmaksām. ”, jo nav saprotama teikuma būtība.
 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gadījumā, ja atbildīgā iestāde pieņems lēmumu MK noteikumos par SAM pasākuma īstenošanu paredzēt vienoto personāla atlīdzības likmi, aicinām dzēst 17.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 18.punktu. Skat. piedāvāto redakciju.

 
Piedāvātā redakcija
Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, un ja tās ir radušās ne agrāk kā pēc vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas.
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu 14.2.apakšpunktā minētajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 22.punkta noslēguma daļu, izsakot to šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
..., bet vadošās iestādes pārstāvis nepieciešamības gadījumā var piedalīties novērotāja statusā.
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tiks apstrādāti personas dati, tad lūdzam noteikumu projektu saskaņot arī ar Datu valsts inspekciju, atsaucoties uz viņu 2023.gada 3.februāra vēstuli Nr.Nr.7-4.2/19-N "Par tiesību aktu projektu saskaņošanu".
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 24.3.apakšpunktu, ka dati tiek vākti ievērojot arī Ministru kabineta noteikumu "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" un to 1.pielikuma prasības.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā un anotācijā minēt, vai īstenojot SAM/pasākumu ir plānots piemērot sociāli atbildīga publiskā iepirkumu un inovatīvu publiskā iepirkumu. Lūdzam izvērtēt minēto iepirkumu nosacījumu piemērošanu iekļaušanu noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.1apakšpunktu ar atsauci arī uz Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļas  "Pamatojums" aprakstu par 4.3.4.6.pasākuma sasaisti ar Valdības rīcības plāna (VRP) uzdevumiem (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijas 1.3.sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" korektu 9.1.2.SAM "Bijušo ieslodzīto integrācija sabiedrībā un darba tirgū" projekta Nr. 9.1.2.0/16/I/001 numuru.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana. It īpaši domājot par informācijas tehnoloģiju attīstību, klientu lietu vadības kvalitātes sistēmas pilnveidošanu.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot intervences kodus [1]. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā iekļautās atbalstāmās darbības atbilst Programmā iekļautajām, t.sk. Programmā noteiktajiem intervences kodiem konkrētajam SAM. Skat. Programmas papildinājuma  MS Excel (izklājlapas “intervences kodi” un “visi kodi”).

[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 30. jūnijs, Nr. L231/159) I pielikums; pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021R1060&from=LV  
 
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai anotācijā nav norādāmi kādi alternatīvi risinājumi. Piemēram, ārvalstu komandējumiem.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt informāciju par sinerģiju, papildinātību ar Eiropas Savienības un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības.
Kā vienu no iespējamiem uzraudzības instrumentiem var paredzēt Finanšu ministrijas Dubultfinansējuma riska kontroles matricu (pieejama: www.esfondi.lv).
Lūdzam izvērtēt, vai anotācijas sadaļa nebūtu papildināma ar tādiem 21/27 plānošanas perioda pasākumiem kā:
- 4.3.4.7.pasākums "Nodarbināmības priekšnosacījumu nodrošināšana ieslodzītajiem pilnveidojot resocializācijas sistēmas efektivitāti, vienlaikus sekmējot bijušo ieslodzīto iekļaušanos, vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību";
- 4.3.3.3.pasākums "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai";
- aizstāt vārdus "Attīstības un noturības mehānisma" ar vārdiem "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma" (turpmāk - AF), kā arī vienlaikus norādot konkrētu AF reformu un investīcijas nosaukumu un Nr. Ja šeit ir domāta plāna 2.1.2.1.i. investīcija - tad lūdzam attiecīgi norādīt.
- u.c.

Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotāciju norādot, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt Ministru kabineta noteikumu "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1.pielikumu un, ja attiecināms, papildināt arī ar citiem datiem, kas būs jāuzkrāj, lai nodrošinātu Eiropas Komisijas noteiktās prasības. T.i. kontekstā ar personas datiem, kas apliecina dalībnieku dalību pasākumā (vārds un uzvārds, amats un organizācijas nosaukums).

Piedāvātā redakcija
-
69.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas nodaļu "Datu apstrāde". Skaidrojam, ka Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra noteikumos Nr. 770 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu” ir noteikti dati, kas tiek apstrādāti un uzkrāti Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - vadības informācijas sistēma). Minētie dati izriet ne tikai no ESF+ TPF regulas, bet arī no projekta un ar to īstenošanu saistītiem datiem, piemēram, līgumiem, maksājumu apliecinošiem dokumentiem.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt atsauci, norādot, ka rādītāju uzskaite tiks veikta atbilstoši normatīviem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Attiecīgie noteikumi ir iesniegti uz apstiprināšanu MK š.g.22.februārī.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas apakšnodaļas "Personāl izmaksas" nosaukumu/ tekstu, aizstājot ar vārdiem "Personāla atlīdzības izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
71.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kā koordinators (plānotas 3 amata vietas) atšķiras no projekta vadītāja asistenta. Līdztekus lūdzam anotācijā ietvert informāciju, ka vadošie pētnieki būs VPD nodarbinātie un uz viņiem neattieksies Zinātniskās darbības likumā ietvertais regulējums par zinātniskajās institūcijās nodarbinātajiem zinātniekiem (atbilstoši skaidrotajam pie projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodikas projekta izstrādes).
Piedāvātā redakcija
-
72.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par IKT/ IT ieguldījumiem norādot, vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk.,vai īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijas 1.3.sadaļā minēto "Tika arī attīstīts darbs cietušo interešu aizsardzībai." un "Projekta ietvarā plānots turpināt šādas sadarbības attīstību un to stiprināt, vairojot iesaistīto speciālistu zināšanas un organizējot kopējus profesionālās pilnveides pasākumus".  Vēršam uzmanību, ka tas jau tiek/tiks veikts Eiropas Savienības finansējuma ietvaros katrā no iestādēm atsevišķi (Ieslodzījuma vietu pārvalde (turpmāk – IeVP), Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (turpmāk – VBTAI) utt.).
Piedāvātā redakcija
-
74.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kas tiek saprasts ar jēdzienu "sociālās iekļaušanas koeficients".
Piedāvātā redakcija
-
75.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu pie atbalstāmās darbības "Probācijas klientu resocializācijas modeļa pilnveidošana, jaunu (interaktīvu) resocializācijas darba metožu attīstība, aprobācija un īstenošana", norādot kuras tad tieši ir tās darba metodes, kas ir pierādījušas savu efektivitāti ārvalstīs (minēt konkrētus piemērus), kā arī lūdzam skaidrot, vai no anotācijā minētā jāsaprot, ka kognitīvi biheiviorālā programma nestrādā. Kādā veidā šobrīd  tiek nodrošināta kognitīvi biheiviorālā programma un kādi speciālisti šo darbu grupu vada. 
Piedāvātā redakcija
-
76.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā pie atbalstāmās darbības "Ārvalstu pieredzes pētniecība", kur/ uz kādām valstīm  plānots doties (kur ir šī labā prakse, vai ir veikta priekšizpēte), ko apgūs, kādus rezultātus sasniegs.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā konkretizēt, kādā veidā un ar kādiem kontroles mehānismiem tiks nodrošināta atbalstāmo darbību nepārklāšanās, uzsākot 4.3.4.6.pasākuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļu aizstājot vārdus un skaitļus "ESF 2014.-2020.g. periodu"  ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda darbības programma “Izaugsme un nodarbinātība” (CCI 2014LV16MAOP001)". 
Piedāvātā redakcija
-
79.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt un lietot anotācijā korektu specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) nosaukuma saīsinājuma secību, t.i., piemēram, latviešu valodā - 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķis “Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām” (4.3.4. SAM), savukārt angļu valodā - SO 4.3.4. Savukārt  4.3.4.6. pasākums "Resocializācijas pakalpojumu probācijas klientiem pilnveidošana un taisnīguma atjaunošanas pieeju attīstība, veicinot probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radot priekšnosacījumus viņu veiksmīgai iekļaušanai un nodarbināmībai" (turpmāk – 4.3.4.6.pasākums) nevis "SAM 4.3.4.6". Tādējādi lūdzam novērst neprecīzo SAM norādīšanas secību, aizstājot saīsinājumu un skaitļus "SAM 4.3.4.6." ar "4.3.4.6.pasākums".
Piedāvātā redakcija
-
80.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt konkrētas amatu grupas nodaļā "Personāla izmaksa", kurām piemērojama personāla izmaksu vienotā likme 20 procentu apmērā. 

 
Piedāvātā redakcija
-
81.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt nodaļu "Projekta iznākuma rādītāji ir" ar atsauci uz MK noteikumu punktiem, kas atrunā konkrētas darbības, kuru ietvaros iesaistītie dalībnieki/mērķa grupa ir jāiekļauj dalībnieku pārskatā un attiecīgi arī iznākuma rādītājā
Piedāvātā redakcija
-
82.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tas, ka MK noteikumu projekta 12.9.-12.12. apakšpunktos minētajos pasākumos mērķa grupa var piedalīties bez maksas automātiski neizslēdz ekonomisko priekšrocību un, attiecīgi, komercdarbības atbalstu, aicinām anotācijā dzēst vārdus "tādējādi izslēdzot komercdarbības atbalstu (bez ekonomiskās priekšrocības)" un "tādējādi izslēdzot komercdarbības atbalstu vai ekonomiskās priekšrocības iespēju", jo viens no komercdarbības atbalsta sniegšanas veidiem ir atteikšanās no publiskajiem līdzekļiem. No pārējās anotācijā sniegtās informācijas (kas būtu pietiekama) ir secināms, ka piedalīšanās konkrētos pasākumos atbalsta pasākuma dalībniekiem  neradīs nekādu ietekmi uz to saimniecisko darbību, un attiecīgi tālāk Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes nav jāvērtē. 
Augstākminētais attiecas uz informāciju šādās anotācijas sadaļās:
- Ikgadējās konferences dienesta nodarbinātajiem un sadarbības partneriem;, starpinstitūciju sadarbības pilnveidošanas pasākumi un apmācības iesaistīto institūciju un brīvprātīgo pārstāvjiem, t.sk. NVO pārstāvjiem.
- Sabiedrības, t.sk. tiesnešu, prokuroru, tiesībaizsardzības iestāžu, pašvaldību, citu institūciju un NVO darbinieku, informējoši un izglītojoši pasākumi un sociālās kampaņas.
- Sabiedrības iesaistes un atbalsta pasākumi notiesāto personu sociālās uzņēmējdarbības attīstībai.
- Publicitātes pasākumi, t.sk. konferences un citi pasākumi dienesta nodarbinātajiem, sadarbības partneriem no valsts un nevalstiskā sektora, lai informētu par projekta īstenošanas rezultātiem un resocializācijas sistēmas attīstības perspektīvām.
Piedāvātā redakcija
-
83.
Anotācija (ex-ante)
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Priekšlikums
Lūdzam vērtēt, vai anotācijas 1.5.sadaļa "Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums nebūtu papildināma ar informāciju par ES fondu 2014.—2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība" 9.prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" ex-post izvērtējumu (noslēguma izvērtējums), kura mērķis ir izvērtēt ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – fondu) 2014. – 2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk - DP) 9.prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana” (turpmāk - 9.PV) ieguldījumu lietderību, efektivitāti, ietekmi un ilgtspēju, ņemot vērā izvirzīto 9.PV mērķi – veicināt sociālo iekļaušanu paaugstināta riska iedzīvotāju grupām un uzlabot sociālo un veselības pakalpojumu pieejamību visiem iedzīvotājiem. Tostarp arī 9.1.2. SAM un 9.1.3.SAM.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar NVO un Ieslodzījuma vietu pārvaldi.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2010. gada 18. maija noteikumi Nr. 464 "Noteikumi par 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmā plānoto līdzekļu pārdales kārtību Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”  ir zaudējuši spēku, lūdzam sadaļā “Cita informācija” precizēt sniegto informāciju, norādot, ka 4.3.4.6. pasākuma īstenošanai nepieciešamais finansējums Tieslietu ministrijas budžetā tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā Valsts pārvaldes reformu plānā 2020 (apstiprināts ar Ministru kabineta 2017.gada 24.novembra rīkojumu Nr.701) noteikto – nodrošināt nodarbināto skaita samazināšanu valsts tiešās pārvaldes iestādēs, lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 7.punktu, norādot, ka visas projekta īstenošanai nepieciešamās amata vietas tiks nodrošinātas Tieslietu ministrijas resora ietvaros, nepalielinot kopējo resora amatu vietu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu, norādot, vai pēc projekta pabeigšanas ir paredzēta uzturēšanas izmaksa un kā tiks nodrošināti šie izdevumi.
Piedāvātā redakcija
-
88.
Anotācija (ex-ante)
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 8.1.3.sadaļu, ņemot vērā, ka Informācijas sabiedrības politikas mērķis ir veidot uz zināšanām balstītu ekonomiku un uzlabot dzīves kvalitāti, ikvienam spējot izmantot un izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) un satura sniegtās iespējas šī mērķa sasniegšanai. Vienlaikus šīs notācijas 1.3.sadaļā sniegta atsauce arī uz "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam" kontekstā ar e-mācību vidi "Moodle", kā arī 4.3.4.6.pasākums paredz IT attīstību, ieskaitot klientu lietu vadības kvalitātes sistēmas pilnveidošanu.
Piedāvātā redakcija
-
89.
Anotācija (ex-ante)
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.8.sadaļas "Uz iedzīvotāju sociālo situāciju" aprakstu, skaidrojot kā tieši projekts skars iedzīvotāju sociālo situāciju.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts paredz datu uzkrāšanu, tai skaitā, fiziskām personām, lūdzam izvērtēt un papildināt anotāciju ar attiecīgu informāciju,  kā arī aizpildīt anotācijas 8.1.13.sadaļu par datu aizsardzību.
Piedāvātā redakcija
-