Projekta ID
24-TA-1244Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
23.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
5. Daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā patērēto siltumenerģiju uzskaita atsevišķi katrai dzīvojamo un nedzīvojamo telpu grupai. Patērētās siltumenerģijas uzskaitē izmanto attālināti nolasāmus individuālus siltumenerģijas patēriņa skaitītājus, individuālus siltuma maksas sadalītājus katram sildelementam vai siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu, izmantojot tiešsaistē periodiski fiksētus siltumnesēja caurplūdes un apkures cauruļvadu virsmu temperatūras datus (turpmāk – siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēma), izņemot, ja minēto ierīču uzstādīšana nav tehniski iespējama vai nav ekonomiski pamatota. Individuālie siltumenerģijas patēriņa skaitītāji un siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēma, izmantojot tiešsaistē periodiski fiksētus siltumnesēja caurplūdes un apkures cauruļvadu virsmu temperatūras datus, atbilst metroloģiskajām prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par mērījumu vienotību, bet individuālie siltuma maksas sadalītāji atbilst prasībām, kas noteiktas standartā LVS EN 834+AC:2021 "Siltumenerģijas patēriņa noteicēji dzīvokļa apsildes radiatoriem. Ierīces ar elektroenerģijas avotu".
Iebildums
Siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēma, izmantojot tiešsaistē periodiski fiksētus siltumnesēja caurplūdes un apkures cauruļvadu virsmu temperatūras datus, atbilst metroloģiskajām prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par mērījumu vienotību.
Par šādas sistēmas esamību, kas atbilstu noteiktajam aprakstam, jāizsaka pamatotas bažas, jo tirgū par šādas sistēmas esamību nav saņemtas informācija.
Par šādas sistēmas esamību, kas atbilstu noteiktajam aprakstam, jāizsaka pamatotas bažas, jo tirgū par šādas sistēmas esamību nav saņemtas informācija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 10. decembra noteikumos Nr. 730 "Ekspluatējamu ēku energoefektivitātes minimālās prasības"
Priekšlikums
Priekšlikums jaunam punktam:
Noteikt atbildīgo iestādi par noteikumu ievērošanas uzraudzību, tai skaitā ekonomisko pamatojumu uzraudzību.
Noteikt atbildīgo iestādi par noteikumu ievērošanas uzraudzību, tai skaitā ekonomisko pamatojumu uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Ekspluatējamu ēku energoefektivitātes minimālās prasības
Priekšlikums
Priekšlikums jaunam punktam:
Noteikt atbildīgo iestādi par noteikumu ievērošanas uzraudzību, tai skaitā ekonomisko pamatojumu uzraudzību.
Noteikt atbildīgo iestādi par noteikumu ievērošanas uzraudzību, tai skaitā ekonomisko pamatojumu uzraudzību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
2. Ēka uzskatāma par atbilstošu enerģijas patēriņa līmeņa un primārās enerģijas patēriņa līmeņa minimālajām prasībām, ja tās energoefektivitātes klases rādītājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem ēku energosertifikācijas jomā atbilst E klasei vai augstākai klasei.
Priekšlikums
Papildināt MKn projektu ar nosacījumiem 2. punkta piemērošanai, kontrolei un uzraudzībai.
Spēkā esošajos noteikumos definēta norma, kura nav piemērojama.
Spēkā esošajos noteikumos definēta norma, kura nav piemērojama.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
5.1. Daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā uzstāda individuālos skaitītājus, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, izņemot, ja to uzstādīšana nav tehniski iespējama vai nav ekonomiski pamatota attiecībā pret potenciālo enerģijas ietaupījumu. Individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanas tehnisko un ekonomisko pamatojumu izvērtē dzīvojamās mājas pārvaldītājs.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Nr. 730 "Ekspluatējamu ēku energoefektivitātes minimālās prasības" nosaka ēkā uzstādīto siltumenerģijas uzskaites automatizāciju, tad karstā ūdens skaitītāji paši par sevi nerisina patērētās enerģijas uzskaiti karstā ūdens cirkulācijas nodrošināšanai. Atbilstoši iekļaujot prasību, par nepieciešamību uzstādīt skaitītāju kopējā karstā ūdens sagatavošanas sistēmai, kas automātiski uzskaita siltumenerģijas patēriņu karstajam ūdenim un cirkulācijai, tas padara loģiskāku prasību pēc karstā ūdens skaitītāju nepieciešamības.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Pielikuma saturu skatīt dokumentā
Priekšlikums
Par:
M=Qēkai X T ,kur:
M – patērētās siltumenerģijas izmaksas (euro) apkures nodrošināšanai gadā;
Qēkai – ēkas apkurei patērētās siltumenerģijas daudzums (MWh) gadā;
T – siltumenerģijas tarifs (euro/MWh), ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Tā kā siltumenerģijas tarifs var būt viendaļīgs vai divdaļīgs, tad būtu nepieciešams nodefinēt, par kādu siltumenerģijas tarifa daļu ir runa šajā formulā (siltumenerģijas komponente (EUR/MWh), siltuma jaudas maksa (EUR/MW) vai abas kopā). Pēc loģikas izriet, ka divdaļīga siltumenerģijas tarifa gadījumā, siltumenerģijas tarifa pozīcijā izmantojams tarifa aprēķinā lietots aprēķins “Divdaļīgs siltumenerģijas tarifs izteikts viendaļīgā tarifā”
M=Qēkai X T ,kur:
M – patērētās siltumenerģijas izmaksas (euro) apkures nodrošināšanai gadā;
Qēkai – ēkas apkurei patērētās siltumenerģijas daudzums (MWh) gadā;
T – siltumenerģijas tarifs (euro/MWh), ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Tā kā siltumenerģijas tarifs var būt viendaļīgs vai divdaļīgs, tad būtu nepieciešams nodefinēt, par kādu siltumenerģijas tarifa daļu ir runa šajā formulā (siltumenerģijas komponente (EUR/MWh), siltuma jaudas maksa (EUR/MW) vai abas kopā). Pēc loģikas izriet, ka divdaļīga siltumenerģijas tarifa gadījumā, siltumenerģijas tarifa pozīcijā izmantojams tarifa aprēķinā lietots aprēķins “Divdaļīgs siltumenerģijas tarifs izteikts viendaļīgā tarifā”
Piedāvātā redakcija
-
