Projekta ID
22-TA-2372Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt norādi uz grozījumu publikācijām oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, jo grozījumi ir veikti arī 2021. un 2022. gadā. Tāpat nav norādītas visas publikācijas 2020. gadā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumu grozījumu ievaddaļa netiek numurēta. Līdz ar to projekts ir precizējams.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka spēkā esošajos Ministru kabineta noteikumos nav 70.1 punkta, tāpēc to nevar izteikt jaunā redakcijā, bet var ar to noteikumus papildināt. Līdz ar to grozījumi ir veicami atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Tāpat lūdzam sniegt anotācijā pamatojumu šāda regulējuma nepieciešamībai.
Tāpat lūdzam sniegt anotācijā pamatojumu šāda regulējuma nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu, kāpēc tiek svītrots 73. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu vai papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kas ir domāts ar vārdiem "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests specializēto neatliekamo medicīniskos palīdzību sniedz attālināti".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam apvienot noteikumu projekta 14. un 15. punktu atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 143. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 21. septembra rīkojuma Nr. 534 “Par konceptuālo ziņojumu “Par Latvijas nacionālās standartizācijas sistēmas pilnveidošanu”” 3. punktam visām ministrijām, izstrādājot normatīvos aktus vai izdarot grozījumus spēkā esošajos normatīvajos aktos, kuros izmantotas tiešās atsauces uz standartiem (obligāti piemērojamie standarti), ir jāizvērtē iespēja aizstāt tās ar netiešajām atsaucēm (piemērojamie standarti). Lai normatīvajā aktā ieviestu netiešās atsauces (piemērojamos standartus) un nodrošinātu tās sekmīgu funkcionēšanu, normatīvajā aktā ir iekļaujami šādi būtiski elementi: 1) būtisko prasību uzskaitījums (būtiskajām prasībām normatīvajos aktos jābūt precīzi un skaidri definētām); 2) piemērojamo standartu publicēšanas kārtībai. Piemērojamo standartu apkopošanas un saraksta sastādīšanas pienākuma izpilde ir jānodrošina attiecīgās nozares ministrijai, ņemot vērā nozares viedokli, kura minēto piemērojamo standartu sarakstu nosūta publicēšanai nacionālajai standartizācijas institūcijai savā interneta vietnē kā piemērojamos standartus zem attiecīgajiem normatīvajiem aktiem; 3) atbilstības prezumpcijas klauzula un atbilstības apliecināšana. Viens no Jaunās pieejas pamatprincipiem ietver nosacījumu, ka piemērojamo standartu piemērošanas gadījumā tiek prezumēts, ka attiecīgā prece, pakalpojums vai process atbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
Ņemot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu un papildināt anotāciju ar attiecīgu informāciju.
Ņemot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu un papildināt anotāciju ar attiecīgu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt detalizētu pamatojumu šādu grozījumu nepieciešamībai. Šobrīd anotācijā sniegtais skaidrojums ir ļoti vispārīgs un nesniedz informāciju, vai jauno prasību ieviešanai nebūs nepieciešami papildu budžeta līdzekļi. Minētais ir attiecināms arī uz pārējo prasību ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka spēkā esošajos Ministru kabineta noteikumos nav 84.1 un 91.1 punkta, tāpēc tos nevar izteikt jaunā redakcijā, bet gan var ar tiem noteikumus papildināt. Līdz ar to grozījumi ir veicami atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt grozījumu atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
16. Papildināt noteikumus ar 99.2 punktu šādā redakcijā:
"99.2 Stacionārās ārstniecības iestādes neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļa nodrošina radiosakarus kā alternatīvu saziņas kanālu diennakts režīmā saziņai ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu."
"99.2 Stacionārās ārstniecības iestādes neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļa nodrošina radiosakarus kā alternatīvu saziņas kanālu diennakts režīmā saziņai ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu."
11.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17. punktā paredzēto regulējumu, jo neveidojas gramatiski korekts teikums ar Ministru kabineta noteikumu 102. punkta ievaddaļu. Tāpat lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu šāda grozījuma nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt grozījumu atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
18. Papildināt noteikumus ar 112.15. apakšpunktu šādā redakcijā:
"112.15. Slimnīcas personāla un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu personāla dekontaminācijai, kura ir aprīkota ar līdzekļiem un ierīcēm, kas nodrošina higiēniskās un pretepidēmiskās prasības, dezinfekcijas līdzekļiem roku, ādas un virsmu tīrīšanai, atkritumu maisiem kontaminētiem atkritumiem un atsevišķo sanitāro mezglu (tualete un dušas telpa)."
"112.15. Slimnīcas personāla un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu personāla dekontaminācijai, kura ir aprīkota ar līdzekļiem un ierīcēm, kas nodrošina higiēniskās un pretepidēmiskās prasības, dezinfekcijas līdzekļiem roku, ādas un virsmu tīrīšanai, atkritumu maisiem kontaminētiem atkritumiem un atsevišķo sanitāro mezglu (tualete un dušas telpa)."
13.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam apvienot noteikumu projekta 22. un 23. punktu atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 143. punktam.
Papildus abi punkti ir precizējami atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām. Vienlaikus precizējams gramatiski vārds "Neatliekamās".
Papildus abi punkti ir precizējami atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām. Vienlaikus precizējams gramatiski vārds "Neatliekamās".
Piedāvātā redakcija
22. Papildināt noteikumus ar 192. un 193. punktu šādā redakcijā:
"192. Šo noteikumu 77.punkts attiecībā uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm, kuras sastāvu nosaka dienesta direktors stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī.
193. Šo noteikumu 99.2 apakšpunkts attiecībā uz IV un V līmeņa ārstniecības iestādēm stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī, attiecībā uz pārējām ārstniecības iestādēm, kuras nodrošina diennakts neatliekamo medicīnisko palīdzību, šis punkts stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī."
"192. Šo noteikumu 77.punkts attiecībā uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēm, kuras sastāvu nosaka dienesta direktors stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī.
193. Šo noteikumu 99.2 apakšpunkts attiecībā uz IV un V līmeņa ārstniecības iestādēm stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī, attiecībā uz pārējām ārstniecības iestādēm, kuras nodrošina diennakts neatliekamo medicīnisko palīdzību, šis punkts stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī."
14.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā sniegt informāciju, vai minēto prasību izpildei būs nepieciešami papildu budžeta līdzekļi, kā arī, vai minēto prasību izpilde jau ir iespējama ar 2023. gada 1. janvāri. Vēršam uzmanību, ka tiesiskās noteiktības princips uzliek valstij pienākumu nodrošināt tiesisko attiecību noteiktību un stabilitāti, kā arī ievērot tiesiskās paļāvības principu, lai veicinātu indivīda uzticību valstij un likumam (Satversmes tiesas 2004. gada 25. oktobra sprieduma lietā Nr. 2004-03-01 8. punkts). Tiesiskās noteiktības princips paredz, ka likumdevējam jānodrošina valsts iedzīvotājiem pieņemams laika posms, lai sagatavotos attiecīgā juridiskā instrumenta pieņemšanai no tā publicēšanas datuma. Minētais būtu attiecināms arī uz projektā paredzēto mērķgrupu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.2. apakšpunktu, jo noteikumu projektā (22. un 23. punktā) ir paredzēti jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.1. apakšpunktā sniegto informāciju, minot, kādas tieši juridiskās personas skars noteikumu projektā paredzētais.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 7. punktam sākotnējās ietekmes izvērtēšanas procesā ievēro normatīvos aktus par sabiedrības līdzdalību attīstības plānošanas procesā, nodrošinot mērķtiecīgu sabiedrības līdzdalību un, ja iespējams, izvērtēšanā iesaistot to sabiedrības grupu pārstāvjus, kuras ietekmēs projekts, vai šo sabiedrības grupu intereses pārstāvošās biedrības un nodibinājumus. Arī saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta septīto daļu un 48. panta otro daļu valsts pārvaldes pienākums ir informēt sabiedrību par savu darbību; tas attiecas it īpaši uz to sabiedrības daļu un tām privātpersonām, kuru tiesības vai tiesiskās intereses īstenotā vai plānotā darbība skar vai var skart.
Līdz ar to lūdzam sniegt informāciju, vai ir apzināta visas sabiedrības mērķgrupas, kas ir minēta anotācijas 2. un 7. sadaļā, viedoklis un tā atbalsta projektā paredzēto.
Līdz ar to lūdzam sniegt informāciju, vai ir apzināta visas sabiedrības mērķgrupas, kas ir minēta anotācijas 2. un 7. sadaļā, viedoklis un tā atbalsta projektā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā anotācijā ir jāsniedz informācija, kā projekts ietekmēs katru no mērķgrupām – tieši vai netieši, kāds ir mērķgrupas lielums (ja to ir iespējams novērtēt), kā arī jebkādu citu skaidrojošu informāciju par mērķgrupu. Ņemot vērā minēto, lūdzam būtiski precizēt anotācijas 7. sadaļu, jo nav sniegta informācijā kā projekts ietekmēs katru institūciju.
Papildus lūdzam aizpildīt anotācijas 7.2., 7.3. un 7.4. apakšpunktu, sniedzot informāciju, vai attiecīgajām institūcijām administratīvais slogs palielināsies, samazināsies vai paliks nemainīgs (projekts paredz virkni veicamo darbību, piemēram, līgumu slēgšanu ar Valsts asinsdonoru centru par asins komponentu nodrošināšanu neatliekamās situācijās u.c.). Vēršam uzmanību, ka publiskai pārvaldei slogu aprēķina sākot no 1 euro. Tāpat projekts paredz dažādus optimizācijas pasākumus (anotācijas 7.4. apakšpunkts).
Papildus lūdzam aizpildīt anotācijas 7.2., 7.3. un 7.4. apakšpunktu, sniedzot informāciju, vai attiecīgajām institūcijām administratīvais slogs palielināsies, samazināsies vai paliks nemainīgs (projekts paredz virkni veicamo darbību, piemēram, līgumu slēgšanu ar Valsts asinsdonoru centru par asins komponentu nodrošināšanu neatliekamās situācijās u.c.). Vēršam uzmanību, ka publiskai pārvaldei slogu aprēķina sākot no 1 euro. Tāpat projekts paredz dažādus optimizācijas pasākumus (anotācijas 7.4. apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Iebildums
Lūdzam sniegt detalizētāku aprakstu, proti, kādi tieši publiski pakalpojumi tiks attīstīti un citu informāciju atbilstoši vadlīnijās tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā prasībām (sk. 31.lpp).
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
8.1.11. uz veselību
Iebildums
Lūdzam sniegt detalizētāku aprakstu, kāda tieši ietekme būs uz veselību, tai skaitā uz cilvēku vienlīdzīgām tiesībām un iespējām, jaunām tiesībām un pienākumiem veselības jomā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Iebildums
Ņemot vērā minēto informāciju par izmaiņām likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu", lūdzam aizpildīt attiecīgo apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Informējam, ka Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumos Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām" ir punktu un nodaļu struktūras kļūdas. Līdz ar to TAP portālā nav iespējams izgūt grozāmo Ministru kabineta noteikumu konsolidēto redakciju no www.likumi.lv un veikt grozījumus konsolidētajā redakcijā, izmantojot TAP portāla funkcionalitāti. Tāpēc ierosinām izvērtēt nepieciešamību pārizdot no jauna Ministru kabineta noteikumus ar korektu struktūru, tādā veidā nākotnē samazinot slogu, veicot manuālo grozīšanu. Esošā situācija šobrīd un nākotnē rada papildu slogu projekta izstrādātājam, atzinuma sagatavotājam, Valsts kancelejai, kā arī oficiālajam izdevumam "Latvijas Vēstnesis".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam precizēt punkta ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
"2. Papildināt noteikumus ar 20.1 punktu šādā redakcijā:".
24.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 107.2. apakšpunktam vārdu "sadaļas " aizstāt ar vārdu "apakšnodaļas".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu 4.2. apakšnodaļa tiek būtiski grozīta, ierosinām izvērtēt attiecīgo nodaļu izteikt jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt grozījumu atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
"8. Papildināt noteikumus ar 74.1 punktu šādā redakcijā:".
27.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Ierosinām vārdu "apakšpunktu" aizstāt ar vārdu "punktu".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Ierosinām vārdu "punktā" aizstāt ar vārdu "apakšpunktā".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām ierosinām vārdu un skaitli "4.4.nodaļā" aizstāt ar vārdu un skaitli "4.4.apakšnodaļā".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Priekšlikums
Ierosinām norādīt saiti uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem.
Piedāvātā redakcija
-