Atzinums

Projekta ID
24-TA-3115
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
8.3. pedagogu skaits, kas pilnveidojuši kompetenci ar profesionālās mākslas un kultūras norisēm sekmēt pilsonisko līdzdalību – 40 pedagogi;
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 8.3. un 8.4. apakšpunktā iekļauto rādītāju redakciju, kas paredz uzskaitīt arī fiziskas personas, t.i., gan pedagogus, gan izglītojamos, lūdzam paredzēt projektā par šīm personām iesniegt dalībnieku datus atbilstoši Regulas 2021/1057 I pielikumā un MK noteikumu Nr.135 1.pielikumā noteiktajam.
Papildus lūdzam anotācijā skaidrot, kad 8. punktā minētie rādītāji tiks uzskatīti par sasniegtiem, kā arī, vai noteikumu projekta 8.3. un 8.4. apakšpunktā minētie rādītāji ietver unikālās personas.

Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
7. Pasākuma mērķa grupa ir bērni un jaunieši, kuri apgūst pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās pamatizglītības vai profesionālās vidējās izglītības programmas, jo īpaši mazāk aizsargātās grupas.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ne MK noteikumos, ne anotācijā nav atrodams definējums vai skaidrojums, kas mērķa grupas kontekstā vērtējama kā "jo īpaši mazāk aizsargāta grupa" vienotai izpratnei aicinām papildināt MK noteikumus vai anotāciju, sniedzot atbilstošu skaidrojumu vai definējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
16. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris ir biedrība “Izglītības attīstības centrs”.
Priekšlikums
Lūdzam iesūtīt precizētu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam (turpmāk - Programma) Programmas papildinājumu (PP), ievērojot to, ka šobrīd tur minētie indikatīvie sadarbības partneri ir: pašvaldības un citi izglītības iestāžu dibinātāji,
valsts un pašvaldību kultūras iestādes, privātā, t.sk., nevalstiskā sektora kultūras iestādes, Valsts kultūrkapitāla fonds. Savukārt noteikumu projekta 16.punkts paredz, ka sadarbības partneris būs biedrība “Izglītības attīstības centrs”. 
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka anotācijā minēts, ka: "Sadarbības partneris, lai uzsāktu finansējuma saņēmēja atlasīto kultūras norišu aprobēšanu, nosūtot uzaicinājumu pašvaldībām , atlasa vismaz 10 skolas un katrā skolā tiek izveidota darba grupa ar kultūras un izglītības nozares pārstāvjiem''. Attiecīgi lūdzam noteikumu projektā vai anotācijā skaidrot, kāds būs pašvaldību iesaistes process.

Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
17. Šo noteikumu 23.2., 23.3., 23.4. un 23.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai projekta iesniedzējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja nepieciešams, papildināt noteikumu projektu ar situāciju, ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi šo noteikumu 17. punktā minētais sadarbības līgums nav noslēgts. Pieņemam, ka tad projekta iesniegumam pievieno projekta iesniedzēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
17. Šo noteikumu 23.2., 23.3., 23.4. un 23.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai projekta iesniedzējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
Priekšlikums
Aicinām uzskaitījumā iekļaut atsauces arī uz 23.9. un 23.10.apakšpunktā minētajām darbībām ņemot vērā, ka arī tām sadarbības partnerim ir paredzētas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
19. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 19.punkts nebūtu integrējams kādā no noteikumu projekta 20.punkta apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
20. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai nebūtu jāizdala atsevišķi finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera pienākumi. Šobrīd no 20.punkta apakšpunktā minētā nav skaidrs, kuru no darbībām veic finansējuma saņēmējs un kuru sadarbības partneris, vai abi divi.

Aicinām strukturēt MK noteikumu projektu līdzīgi kā citos gadījumos, kur finansējuma saņēmējam, īstenojot projektu, tiek plānoti tādi pienākumi, kā piemēram:
- uzkrāj datus par projektā sasniegtajiem šo noteikumu 8. punktā minētajiem rādītājiem;
- uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāju – rakstura pasākumu skaits pedagogiem un kultūras profesionāļiem par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citiem piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
- sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem vienlaikus ar informāciju par šo noteikumu 8. punktā minēto rādītāju vērtību sasniegšanu;
- nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā. (šobrīd kā noteikumu projekta 19.punkts)
- nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. panta prasībām. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu
-utt.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
21. Finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minēto horizontālo principu rādītāju.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, norādot informāciju par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāja uzkrāšanas un ziņošanas mehānismu (kādā veidā finansējuma saņēmējs ziņo sadarbības iestādei (CFLA)).

Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
23. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā sniegt izvērstu skaidrojumu, kas šī noteikumu projekta ietvaros tiek saprasts ar jēdzienu "aprobēšana" un/vai "aprobācija". Vienlaikus lūdzam skaidrot, kas plānots pēc šī "pilotprojekta" / aprobēšanas un vai pēc šī pasākuma īstenošanas ir paredzētas līdzīga veida aktivitātes veikt arī citās Latvijas izglītības iestādēs.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
23.4. pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu īstenošana, sekmējot kompetenci izmantot profesionālās mākslas un kultūras norises pilsoniskās līdzdalības veicināšanai;
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā izvērst skaidrojumu par noteikumu projekta 23.4.apakšpunktā paredzēto atbalstāmo darbību. Vienlaikus lūdzam to skatīt sasaistē ar noteikumu projekta 7.punktā minēto mērķa grupu (bērni un jaunieši). Šobrīd saredzam, ka uz mērķa grupu tiešs atbalsts ir vērsts tikai uz 750 izglītojamajiem, kuri attīstījuši pilsoniskās līdzdalības prasmes, piedaloties pilsonisko līdzdalību sekmējošu profesionālo mākslas un kultūras norišu aprobēšanā (noteikumu projekta 8.4.punkts).
Attiecībā uz noteikumu projekta 23.4.punktā minēto darbību “pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu īstenošana, sekmējot kompetenci izmantot profesionālās mākslas un kultūras norises pilsoniskās līdzdalības veicināšanai” - saprotam, ka plānotais sadarbības partneris - biedrība “Izglītības attīstības centrs” pēc Latvijas Nacionālā kultūras centra kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” pasūtījuma ir izstrādājuši 24h profesionālās pilnveides programmu pedagogiem “Kultūras norises kā mācīšanās resurss mācību un audzināšanas darbā”, nodrošinot skolotājiem no visas Latvijas iespēju apgūt metodes, kā kultūras norises izmantot mācību saturā. Lūdzam skaidrot, vai pedagogu profesionālās pilnveides pasākumi ietver tikai šo, vai arī vēl citu profesionālās pilnveides programmu īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
23.8. starptautiskas konferences par kultūras pieejamību, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” un līdzīgu iniciatīvu Eiropā pieredzi, īstenošana;
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai starptautiskā konference (par kultūras pieejamību, izmantojot kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” un līdzīgu iniciatīvu Eiropā pieredzi, īstenošana) tiks rīkota Latvijā, vai tomēr ir doma piedalīties konferencē, kas norisināsies ārpus Latvijas (ievērojot noteikumu projekta 25.2.11.punktā minētās izmaksas).
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
25.1.1. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas saskaņā ar sadarbības partnera atlīdzības sistēmā noteikto samaksu par līdzvērtīga darba veikšanu vai atbilstoši vidējai darba samaksai saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Priekšlikums
Aicinām nodrošināt vienādu pieeju redzes korekcijas līdzekļu kompensāciju un personāla veselības apdrošināšanas izmaksu segšanai gan pirms personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas, gan pēc, sedzot no netiešajām izmaksām, tādējādi mazinot dubultā finansējuma riskus, kā arī risku, ka pēc metodikas apstiprināšanas palielinās personāla izmaksu apmērs un proporcionāli netiešo izmaksu apmērs, kam finansējums projektā nebūs ieplānots.


 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
25.1.2. šo noteikumu 25.1.1. apakšpunkts uz finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksām attiecināms līdz brīdim, kad tiks apstiprināta atbildīgās iestādes izstrādātā un ar vadošo iestādi saskaņotā vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksām (turpmāk – projekta vadības personāla izmaksu metodika);
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc noteikumu projekta 25.1.2. un 25.1.3. apakšpunktos vienības izmaksu standarta likmes metodiku paredzēts izstrādāt tikai finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksām, bet nav paredzēts piemērot arī projekta īstenošanas personāla izmaksām. Vai arī attiecīgi precizēt noteikumu projektu un anotāciju. 
Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta 25.1.2. punktu papildināt ar atsauci uz sadarbības partnera personāla izmaksām.
Tāpat rosinām lietot terminu "vienkāršoto izmaksu metodika", neprecizējot vienkāršoto izmaksu veidu, kas tiks izmantots metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
25.2.3. telpu nomas izmaksas šo noteikumu 23.2., 23.4., 23.7., 23.8. un 23.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 23.10. apakšpunktā minēta darbība: "finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera", lūdzam skaidrot, kādu telpu noma paredzēta projekta vadības un īstenošanas personālam? Vēršam uzmanību, ka telpu noma ir netiešās izmaksas saskaņā ar Eiropas Savienības fondu vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.1. ''Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros" 30.2. apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
25.2.5. ārpakalpojuma (tai skaitā uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3., 23.4., 23.5., 23.6., 23.7., 23.8. un 23.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kādas ārpakalpojuma izmaksas paredzētas minētajā apakšpunktā, jo īpaši MK noteikumu projekta 23.10. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai, kur attiecināmās izmaksas jau noteiktas MK noteikumu projekta 25.1. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
25.2.6. konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība šo noteikumu 23.1., 23.2., 23.3., 23.4., 23.5., 23.6., 23.7., 23.8. un 23.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kādas citas atlīdzības izmaksas tiek plānotas noteikumu projekta 23.10. apakšpunktā noteiktajai darbībai ''projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana", ja visas izmaksas tiek segtas noteikumu projekta 25.1.1. punkta ietvaros - finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas, kā arī sadarbības partnera personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
25.2.7. profesionālās mākslas un kultūras norišu apmeklējuma izmaksas šo noteikumu 23.1., 23.2. un 23.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Viennozīmīgai izpratnei lūdzam papildināt, kam šīs izmaksas paredzēts attiecināt - projekta personālam, mērķa grupai, pedagogiem vai cits variants.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
25.2.13. izmaksas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 25.2.13.apakšpunktu, kā arī papildināt anotāciju ar skaidrojumu uz kuru no 23.punkta apakšpunktos minētajām atbalstāmajām darbībām šīs izmaksas ir attiecināmas, un kādam nolūkam un kur ir paredzēta pandusu noma, indukcijas cilpu noma, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas. Vienlaikus aicinām nodrošinātu labu finanšu pārvaldību, novērtējot šo izmaksu lietderību un efektivitāti iepretim plānotā pasākuma/ projekta atbalstāmajām darbībā, kā arī pasākumā izvirzītajiem sasniedzamajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
28. Šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta “b” apakšpunktu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.punktā atsauci uz apakšpunktu no 23.1. uz 25.1. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā, finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla un vadības personāla izmaksas var tikt veiktas tikai uz darba līguma pamata.
Piedāvātā redakcija
28. Šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta “b” apakšpunktu.
20.
Noteikumu projekts
VI. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto ierobežotas projektu iesniegumu atlases (IPIA) specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi (IIA), ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu.
Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā ir norādīts, ka projektam ir sociāls raksturs, līdz ar to projektam (IIA) nav jāveic.
Līdz ar to lūgums ir papildināt SAM MK noteikumus ar nepieciešamību veikt projekta IIA vai arī anotācijā pamatot sabiedrības ieguvumu no šī pasākuma īstenošanas.
Līdztekus ņemot vērā, ka netiek paredzēta izmaksu un ieguvumu (IIA) veikšana, lūdzam izvērst anotācijas sadaļu "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" informāciju par izmaksu samērīgumu, skatot pret ieguvumiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
34.2.5. ietverot atgriezeniskās saites apkopošana no bērniem un jauniešiem, kas piedalījās šo noteikumu 35.1. apakšpunktā noteiktajā profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanā;
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt apakšpunktu, ja metodiskā materiāla izstrādē paredzēts iekļaut 35.2.3.apakšpunktā veikto apkopojumu vai skaidrot kā tiks novērsts dubultā finansējuma risks, ja šo apkopojumu veic gan finansējuma saņēmējs gan sadarbības partneris.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
35.1. atlasa izglītības iestādes, ar ko kopā īstenot profesionālās mākslas un kultūras norišu aprobēšanu, tai skaitā no attālākiem lauku reģioniem un pierobežas;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumu Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 4.punkts paredz, ka sadarbības partneris nav tiesīgs ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumus nodot citai personai. Tā kā normatīvajā aktā noteiktajai tiesību normai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, lūdzam skaidrot, vai ar noteikumu projekta 35.1. apakšpunkta redakciju nav pārkāpts iepriekšminētais regulējums. Vienlaikus lūdzam skaidrības nolūkos izziņas vai anotācijas ietvaros skaidrot, kā tiks organizēta izglītības iestāžu atlase noteikumu projekta 35.punktā noteikto atbalstāmo darbību ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā norādīto: "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.3.3. pasākuma ietvaros plānots attīstīt kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci kā pilsonisko līdzdalību sekmējošu faktoru un nodrošināt vienlīdzīgu profesionālās mākslas un kultūras norišu pieejamību pasākuma mērķa grupai neatkarīgi no dzīves vietas un ģimenes sociāli ekonomiskā stāvokļa. " , viennozīmīgai skaidrībai aicinām papildināt anotāciju, skaidrojot vai projekta ietvaros paredzētās norises tiks pilnībā atmaksātas no projekta, vai izglītojamiem paredzami kādi līdzmaksājumi. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Risinājumu apraksts", iekļaujot informācija par sinerģiju, papildinātību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības, piemēram, energoefektivitātes pasākumi vai elektrotransportlīdzekļu iegāde u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas "Risinājuma apraksts" norādīto "4.2.3.3. pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāk kā 2 088 410 euro, t.sk. Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) finansējums granta veidā ne vairāk kā – 1 775 148 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 313 262 euro.", svītrojot vārdus "ne mazāk kā", jo atbilstoši regulai Nr.2021/1060) 18. un 86.pants: elastības finansējums ir 50% no 2026. un 2027.gada finansējuma un elastības finansējums nav pieejams projektu iesniegumu atlasēm līdz Eiropas Komisijas lēmumam par vidusposma novērtējumu. Eiropas Komisija (turpmāk - EK) un dalībvalsts vienojas pēc programmu vidusposma novērtējuma, kas jāpabeidz 2025.gadā (EK jāsniedz līdz 2025.gada martam).  

Sākotnēji, izstrādājot Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam (turpmāk – Programma), tika identificētas prioritātes, kur Latvijas ieguldījumu stratēģijai par pamatu kalpoja Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027.gadam  (turpmāk – NAP2027). Nozīmīgu daļu no šiem NAP2027 pasākumiem pārnesa uz ES fondu Programmu, kā rezultātā katrai ministrijai tika piešķirts noteikts ES fondu aploksnes finansējums. Attiecīgi nozares ministrijas plānoja atbalstāmos pasākumus, ņemot vērā katras nozares prioritātes un vajadzības. EK apstiprinot Programmu, kopējais Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) piešķīrums Latvijai ir 720,1  milj. euro.
Attiecīgi plānotais kopējais attiecināmais finansējums būs zināms (un nevarēs būt vairāk kā Programmā apstiprinātais) tikai pēc
EK ziņojumu par vidusposma novērtējumu, kad būs saņemts (vismaz neformāls) EK viedoklis.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai pilnībā izslēgtu komercdarbības atbalsta saņemšanas risku finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru līmenī attiecībā uz plānotajām personāla izmaksām un noteikumu projektā iekļautā informācija nebūtu pretrunā ar anotācijā noteikto, lūdzam noteikumu projektu precizēt, nodrošinot, ka izmaksas personālam nepārsniedz vidējās darba samaksas apmēru saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē.
Papildus lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, kas pamato, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris atbalstu saņems tādām darbībām, kas nav saimnieciskas darbības, jo, piemēram, īstenos valsts pārvaldes funkcijas; lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kurā normatīvajā aktā noteikts valsts pārvaldes funkciju īstenošanas deleģējums.
Anotācijā iekļauta informācija par to, ka 4.2.3.3. pasākuma ietvaros netiek sniegts valsts atbalsts komercdarbībai [..], taču, ņemot vērā to, ka no tās secināms, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nav izvēlēts, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru, lūdzam svītrot šajā rindkopā esošo pēdējo teikumu: "Tādējādi finansējuma saņēmējam vai sadarbības partnerim netiks sniegtas priekšrocības, radot konkurences ierobežojumus".
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka kultūras norišu aprobēšanai sadarbības partneris atlasīs 10 izglītības iestādes. Lūdzam papildināt anotāciju ar detalizētāku informāciju  kā noritēs šo izglītības iestāžu atlase, lai gūtu pārliecību vai tiks nodrošināta caurspīdīga, atvērta un vienlīdzīga iespēja izglītības iestādēm piedalīties šajā pasākumā.
Tāpat aicinām papildināt anotāciju, skaidrojot kādas funkcijas veiks atlasītajās izglītības iestādēs izveidotās darba grupas un vai ir plānots noteikt kultūras un izglītības nozares pārstāvju skaitu minētajā darba grupā.

Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar ietekmi uz tautsaimniecību. Šajā sadaļā ir jābūt iekļautam novērtējumam par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot plānoto un pieejamo finansējuma apmēru identiski kā noteikumu projekta 9. un 10.punktā.
Piedāvātā redakcija
-