Projekta ID
22-TA-2870Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu 31.punktā norādīto, ka projekti tiks īstenoti līdz 2023.gada nogalei, lūdzam papildināt 2016. gada 16. augusta noteikumus Nr. 561 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju programmu skaitu" īstenošanas noteikumi" ar jaunu punktu, norādot, ka iepirkumi projektu īstenošanas vajadzībām jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. Vēršam uzmanību, ka potenciāla komercdarbības atbalsta sniegšana preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir izslēdzama tikai tad, ja attiecībā uz šiem subjektiem tiek organizēts iepirkums, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, nediskriminējošu un beznosacījumu konkursa procedūru (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot 35.1 punktā noteikto, lūdzam precizēt MK noteikumus, tos papildinot ar jaunu punktu, norādot kura institūcija un ar kādu regularitāti projekta īstenošanas laikā un projekta infrastruktūras amortizācijas periodā pārbauda veikto investīciju atbilstību šo noteikumu 35.1 punkta nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot 35.1 punktā paredzēto papildinošās saimnieciskās darbības ierobežojumu, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu ar norādi, kādas darbības sekos, ja šis nosacījums tiks pārkāpts, piemēram, ja sadarbības iestāde konstatē, ka ir pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. Vēršam uzmanību, ka līdzīgus nosacījumus IZM jau ir ietvērusi Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 249 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai novērstu atšķirīgas interpretācijas iespējas par papildinošas saimnieciskās darbības raksturu, lūdzu izteikt 35.1 punktu, piemēram, šādā redakcijā: “Lai atbalsts projekta īstenošanai netiktu kvalificēts kā komercdarbības atbalsts, projekta īstenošanas rezultātā attīstītajā infrastruktūrā, pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periodā ir pieļaujams veikt papildinošu saimniecisko darbību 20 % apmērā no infrastruktūras gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē. Ar papildinošu saimniecisko darbību saprot darbības, kas ir tieši saistītas ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešamas vai nesaraujami saistītas ar tās galveno ar saimniecisko darbību nesaistīto izmantojumu, patērējot tādu pašu resursu (piemēram, materiāli, aprīkojums, darbaspēks, pamatkapitāls) apjomu kā ar saimniecisko darbību nesaistītajām darbībām." Vēršam uzmanību, ka līdzīgs papildinošas saimnieciskās darbības definējums ir ietverts arī, piemēram, Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 249 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi". Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju, tai skaitā norādot, kā tiks noteikts pamatlīdzekļu un ilgtermiņa ieguldījumu amortizācijas periods, kurā veicama papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzība, kura institūcija izstrādās uzraudzības metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt juridisko slogu un nepieciešamību noteikumu projekta 3.punktā ierosinātajam papildinājumam par konkrētu projektu norādīšanu, ņemot vērā, ka konkrētas detaļas par katru projektu un tā finansējumu ir atspoguļotas anotācijā. Attiecīgi aicinām izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 3.punktu un noteikt kopējo finansējumu Rīgas Tehniskajai universitātei izrietoši no saistību pārņemšanas, detalizētāku informāciju par finansējuma sadalījumu starp projektiem saglabājot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas problēmas aprakstā norādīto problemātiku Latvijas Jūras akadēmijas projektu īstenot līdz 8.1.1.SAM īstenošanas noteikumos noteiktajā maksimālajā termiņā – līdz 2022.gada 31.decembrim, attiecīgi ar noteikumu projektu rosinot pagarināt minēto projekta īstenošanas termiņu līdz 2023.gada 30.novembrim, lūdzam skaidrot, vai minētā problemātika (nepieciešamība pagarināt projekta īstenošanas termiņu līdz 2023.gada 30.novembrim) ir konstatēta arī citu projektu īstenošanā. Konstatējot minēto problemātiku arī citu projektu īstenošanā, lūdzam īsi papildināt anotāciju ar minēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka būs nepieciešami grozījumi vienošanās par projekta Nr.8.1.1.0/20/I/001 īstenošanu, lūdzam papildināt anotāciju, norādot, vai tie ir uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 17.decembra regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.panta izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai MK noteikumu projektu nav nepieciešams papildināt arī ar nosacījumu, ka projekta ietvaros radītajā infrastruktūrā var tikt veikti papildpakalpojumi. Vēršam uzmanību, ka ar papildpakalpojumiem saprot tādus pakalpojumus infrastruktūrās, kuras galvenokārt izmanto tikai ar saimniecisko darbību nesaistītai darbībai, un kuriem pašiem par sevi nebūtu ietekmes uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū, skat. Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktu.
Piedāvātā redakcija
-