Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1484
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
06.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Aicinām papildināt anotācijas projektu ar informāciju un analīzi par esošajām vidējām ēdināšanas pakalpojumu izmaksām, lai varētu novērtēt Ministru kabineta noteikumu projektā minētā izdevumu apjoma – 10 eiro diennaktī – pamatotību, īpaši kontekstā ar strauji augošo pārtikas produktu un saistīto pakalpojumu cenām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Labklājības ministrija konceptuāli atbalsta, ka atbalsta sniegšanā ir jāievēro izmaksu efektivitātes princips un var tikt noteikti izmaksu maksimālie ierobežojumi. Taču vienlaikus izsakām šādus iebildumus:
Ministru kabineta noteikumu projekts paredz pienākumu pašvaldībai Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu nodrošināt pašvaldības īpašumā, valdījumā vai turējumā esošās izmitināšanas vietās vai slēgt īres līgumu ar privātpersonu (izīrētāju) par mājokļa izīrēšanu, nosakot izmaksu ierobežojumus abās situācijās. Tāpat ir noteikta rīcība situācijā, kad pašvaldības teritorijā nav pieejamas izmitināšanas vietas, kas atbilst šajā normatīvajā aktā norādītajām izmaksām, un pašvaldības tiesības ne ilgāk kā 7 diennaktis izmitināt personas citās vietās. Tā kā anotācijas projektā nav sniegta analīze par esošajām izmaksām un vidējām cenām, izmitināšanas vietu īpašuma formām (īpatsvars pašvaldību īpašumam, privātajam īpašumam, īres līgumi), nav iespējams izvērtēt, vai pašvaldības varēs nodrošināt šo normu izpildi. Ņemot vērā esošās problēmas ar pašvaldību dzīvojamo fondu, tā nepieejamību un/ vai to atbilstību kvalitātes prasībām iedzīvotāju izmitināšanai, nav skaidrs, kas notiks ar Ukrainas civiliedzīvotājiem pēc šajā Ministru kabineta noteikumu redakcijā noteiktā laika ierobežojuma un kādā veidā viņiem būs iespējams atrast mājokli. Vai un kura institūcija plāno sazināties ar citām pašvaldībām un nodrošināt iedzīvotāju pārvešanu uz teritoriju, kurā ir izmitināšanas vietas atbilstoši MK noteikumu prasībām? Tāpat, vismaz anotācijas projekta, būtu jāparādās, kā attiecīgās izmitināšanas vietas tiks reģistrētas un visas pazīmes izvērtētas.
Piedāvātā redakcija
-