Projekta ID
22-TA-967Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
19.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret piedāvāto formulēju, jo tas nav nepārprotams un var tikt interpretēts, ka visos plānošanas reģionos ārpus Rīgas kopā var būt tikai divas valsts nozīmes interešu izglītības iestādes.
Piedāvātā redakcija
Aicinām precizēt piedāvāto noteikumu projekta redakciju, lai ir nepārprotams, ka ir plānots katrā no plānošanas reģioniem (ārpus Rīgas) noteikt divas valsts nozīmes interešu izglītības iestādes.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikt, ka valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statuss tiek piešķirts tām izglītības iestādēm, kas interešu izglītības programmas nodrošina visu normā uzskaitīto izglītības pakāpju izglītojamajiem (gan pirmsskolas izglītības, gan pamatizglītības, gan vidējās izglītības pakāpes).
Skaidrojam, ka valsts nozīmes interešu izglītības statuss uzliek pienākumus sniegt metodisku atbalstu citām izglītības iestādēm un, lai to varētu darīt pilnvērtīgi, būtu nepieciešams spēt konsultēt par interešu izglītību visās tās pakāpēs.
Skaidrojam, ka valsts nozīmes interešu izglītības statuss uzliek pienākumus sniegt metodisku atbalstu citām izglītības iestādēm un, lai to varētu darīt pilnvērtīgi, būtu nepieciešams spēt konsultēt par interešu izglītību visās tās pakāpēs.
Piedāvātā redakcija
3.1. nodrošina pirmsskolas izglītības, pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpes izglītojamajiem (turpmāk – izglītojamie) interešu izglītības programmu piedāvājumu, tai skaitā zinātnes, tehnoloģiju, vides, inženierzinātņu un matemātikas (turpmāk – STEM) jomās, kas atbilst valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijās un valsts izglītības standartā ietvertajam mācību un audzināšanas saturam, izglītojamo sasniedzamajiem rezultātiem, kā arī sniedz izglītojamajiem plašāku izglītības pieredzi;
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt normu, nosakot, kāds ir minimālais interešu izglītības programmas STEM jomā ilgums, lai izvairītos no situācijām, kad attiecīgais kritērijs tiek izpildīts formāli.
Skaidrojam, ka LDDK ieskatā valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statuss uzliek par pieākumu attīstīt plašu interešu izglītības programmu piedāvājumu, tai skaitā pilnvērtīgu izglītības piedāvājumu STEM jomā.
Skaidrojam, ka LDDK ieskatā valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statuss uzliek par pieākumu attīstīt plašu interešu izglītības programmu piedāvājumu, tai skaitā pilnvērtīgu izglītības piedāvājumu STEM jomā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt noteikumu projekta puntu, noskaot, ka šīm aktivitātēm ir jābūt īstenotām vismaz attiecīgā plānošanas reģiona mērogā.
Skadrojam, ka LDDK ieskatā valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statuss uzliek pienākumu attīstīt interešu izglītibu reģionālā mērogā, tai skaitā piedāvājot šim mērogam atbilstošus pasākumus.
Skadrojam, ka LDDK ieskatā valsts nozīmes interešu izglītības iestādes statuss uzliek pienākumu attīstīt interešu izglītibu reģionālā mērogā, tai skaitā piedāvājot šim mērogam atbilstošus pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām noteikt, ka ne mazāk kā 400 no izglītojamajiem ir iesaistīti tieši STEM jomas interešu izglītības programmās. Aicinām papildus kopējam izglītojamo skaitam, noteikt arī minimālo unikālo izglītojamo skaitu, kas tiek iesasitīti interešu izglītības aktivitātēs.
Skaidrojam, ka LDDK ieskatā nav nesamērīgi prasīt, lai vismaz 20% no kopējā izglītojamo skaita būtu iesaistīti tieši STEM jomas interešu izglītības programmas. Šāda prasība saistīta ar plānoto finansējuma prporcijas noteikšanu STEM jomas interešu izglītības īstenošanai, kā arī kvalificētu speciālistu trūkumu tieši STEM jomā. LDDK ieskatā ir kritiski svarīgi visās izglītības pakāpēs veicināt jauniešu interesi par STEM izglītību.
Skaidrojam, ka LDDK ieskatā nav nesamērīgi prasīt, lai vismaz 20% no kopējā izglītojamo skaita būtu iesaistīti tieši STEM jomas interešu izglītības programmas. Šāda prasība saistīta ar plānoto finansējuma prporcijas noteikšanu STEM jomas interešu izglītības īstenošanai, kā arī kvalificētu speciālistu trūkumu tieši STEM jomā. LDDK ieskatā ir kritiski svarīgi visās izglītības pakāpēs veicināt jauniešu interesi par STEM izglītību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām papildināt sarakstu ar nozaru asociācijām.
Skaidrojam, ka jau šobrīd nozaru asociācijas aktīvi iesaistās karjeras izglītības un interešu izglītības atbalstā, tāpēc LDDK ieskatā tās būtu pievienojamas uzskaitījumam.
Skaidrojam, ka jau šobrīd nozaru asociācijas aktīvi iesaistās karjeras izglītības un interešu izglītības atbalstā, tāpēc LDDK ieskatā tās būtu pievienojamas uzskaitījumam.
Piedāvātā redakcija
3.7.1. jaunatnes organizācijām, nozares asociāciācijām vai citām nevalstiskajām organizācijām
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām neierobežot valsts nozīmes interešu izglītības iestāžu iespējas sadarboties ar dažādu nozaru uzņēmumiem. Skaidrojam, ka neatkarīgi no pārstāvētās nozares, interešu izglītības sadarbība ar uzņēmumiem var būt ieguvums jauniešu interešu izglītības pieredzei un izpratnei par savu profesionālo attīstību.
Piedāvātā redakcija
3.7.3. uzņēmumiem, tai skaitā STEM jomā;