Projekta ID
23-TA-3305Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
16.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No anotācijas izriet, ka LSEZ valdes locekļa pienākumi nav laikietilpīgi un nerada papildus slodzi. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pierādījumiem un izvērtējumu, kurā ir ietverti salīdzināmie dati un secinājumi šādiem apgalvojumiem. Vēršam uzmanību, ka sagatavošanas sēdēm, informācijas un dokumentācijas izskatīšana, lēmumprojektu sagatavošana, argumentācijas un viedokļa formulēšana un aizstāvēšana arī prasa piepūli un aizņem ievērojamu laiku.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā ir nekorekti norādīts par to, ka LSEZ valde var bez ierobežojumiem pati sev noteikt darba samaksu, jo pašlaik atlīdzība LSEZ valdes locekļiem tiek noteikta, ievērojot Ministru kabineta 2010. gada 10. augusta noteikumus Nr. 741 "Noteikumi par ostas valdes locekļu mēnešalgu un speciālo piemaksu". Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ir norādīts: "Atbilstoši likuma “Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likums” 9.panta otrajai daļai Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (turpmāk – LSEZ) valdē ir ieceļami Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas un Satiksmes ministrijas pārstāvji.", kas neatspoguļo patieso likumā noteikto kārtību, jo saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta otro daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi, tostarp, trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets. Tātad tā arī skaidri un viennozīmīgi jānorāda. TĀpat vēršam uzmanību, ka LZES valdes locekļa amats, kuru persona ieņem, pamatojoties uz atsevišķu Ministru kabineta rīkojumu nav uzskatāms par amatpersonas papildus pienākumu, bet ir atsevišķs patstāvīgs amats. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar veikto izvērtējumu jeb pētījumu tiesību akta nepieciešamībai, ņemot vērā, ka nav skaidrs pamatojums šādiem grozījumiem, jo mūsuprāt jau pašlaik atlīdzība LSEZ valdes locekļiem tiek noteikta, ievērojot Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu un Ministru kabineta 2010. gada 10. augusta noteikumus Nr. 741 "Noteikumi par ostas valdes locekļu mēnešalgu un speciālo piemaksu".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījums Ministru kabineta 1997. gada 23. septembra noteikumos Nr. 336 "Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes nolikums"
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ir mainīts likuma "Par ostām" nosaukums - kopš 2022.gada 27.aprīļa minētā likuma nosaukums ir Ostu likums, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projektu ar vēl vienu punktu, paredzot visā Ministru kabineta 1997. gada 23. septembra noteikumu Nr. 336 "Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes nolikums" tekstā aizstāt vārdus "likums "Par ostām"" ar vārdiem "Ostu likums". Kā arī lūdzam izvērtēt, vai visas atsauces uz iepriekšminēto likumu ir spēkā un attiecīgi precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
