Projekta ID
25-TA-782Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumu Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 537) 10.4. apakšpunkta plānotajā redakcijā minētās garantēto finanšu pakalpojumu maksimālās summas palielināšanu no 500 000 euro uz 2 000 000 euro, lūdzam pievienot anotācijas pielikumu, kurā aktualizēti dati par esošo programmas īstenošanas gaitu, kā arī izvērtēta turpmāka programmas ietekme, riski un sagaidāmie zaudējumi, finansiālais rezultāts un programmas īstenošanas izmaksu noteikšanas principi, piemēram, atbilstība segtajam riskam, kredītriskam, izsniegšanas un ilgtermiņa darbības izdevumi, kā arī iekļauta informācija par zaudējumu segšanu, kas pārsniedz pirmo zaudējumu noteikto robežu, no piesaistītiem finanšu resursiem, kā arī informācija par maksas par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība “Altum”) noslogoto kapitālu iecenošanu, maksas apmēru, kā arī pamatojumu par vadības izmaksas izmaiņām finanšu instrumentu griezumā, lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto, vai arī izvērtēt un anotācijā apliecināt, ka noteikumu projektā ietvertie grozījumi neietekmē apstiprināto programmas rādītāju novērtējumu
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
14. Ja saimnieciskās darbības veicējs darbojas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā noteiktajās nozarēs vai veic minētā punkta "e" un "f" apakšpunktā noteiktās darbības, de minimis atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru vai darbību nodalīšanu vai uzskaites nodalīšanu. Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs, kas minētas šo noteikumu 13.4., 13.5., 13.7., 13.8., 13.9., 13.10. un 13.11. apakšpunktā, de minimis atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tas nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu.
Iebildums
Lai nodrošinātu Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 1. panta 2. punktā minētā nosacījuma korektu piemērošanu, lūdzam noteikumu Nr. 537 plānotās 14. punkta redakcijas 1. teikumu izteikt, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja saimnieciskās darbības veicējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
19.3. finansētājs iekļauj finanšu pakalpojumus portfelī līdz trīs gadiem no līguma noslēgšanas ar sabiedrību "Altum". Sabiedrība "Altum" un finansētājs var vienoties par šā termiņa pagarināšanu, bet ne ilgāk kā par diviem gadiem;
Iebildums
Lai jau sākotnēji nodrošinātu, ka kredītiestāžu līmenī netiktu piešķirtas ekonomiskas priekšrocības un tādējādi attiecībā uz tām nebūtu konstatējams komercdarbības atbalsts, noteikumos Nr. 537 tika iestrādāts 17. punkts, kas paredz, ka sabiedrība "Altum" atlasa kredītiestādes atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā atbilstoši šo noteikumu V nodaļai, ar papildus prasībām, kas noteiktas noteikumu Nr. 537 19. punktā. Lai nodrošinātu, ka ir ievēroti kredītiestāžu konkursa atlases nosacījumi, kā arī noteikumu Nr. 537 noteiktās prasības, un attiecīgi netiktu radītas ekonomiskas priekšrocības kādai no šobrīd izvēlētajām kredītiestādēm, veicot termiņa palielinājumu, kurā atlasītā kredītiestāde iekļauj finanšu pakalpojumus portfelī būtu no diviem līdz trīs gadiem no līguma noslēgšanas ar sabiedrību "Altum, lūdzam nodrošināt jau sākotnēji paredzētā principa “divi + divi gadi” ievērošanu, attiecībā uz visām izvēlētajām kredītiestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
23. Atlases ietvaros pieejamo finansējumu sadala starp finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem. Ja atlases ietvaros sākotnēji nav rezervēts viss pieejamais finansējums, sabiedrība ALTUM var slēgt sadarbības līgumus arī ar citiem finansētājiem ,kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem.
Iebildums
Ņemot vērā, ka sabiedrība "Altum" finansētājus atlasa atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā atbilstoši šo noteikumu V nodaļai, tādējādi tiek nodrošināts, ka Finansējuma saņēmēju līmenī netiek piešķirtas ekonomiskas priekšrocības, lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu par noteikumu projekta 23. punktā paredzētās iespējas: “Ja atlases ietvaros sākotnēji nav rezervēts viss pieejamais finansējums, sabiedrība ALTUM var slēgt sadarbības līgumus arī ar citiem finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem.” atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk - KAKL) 5. pantā minētajām pazīmēm. Gadījumā, ja visas KAKL 5. pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes izpildās, tad noteikumu projekts ir jāpapildina ar piemērojamajiem komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumiem, kas būtu attiecināmi arī uz finansētāju.
Vēršam uzmanību, ka ekonomisko priekšrocību finansētāju līmenī var izslēgt tikai tad, ja šis sniedzējs ir izvēlēts atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā, pretējā gadījumā ekonomisko priekšrocību šiem finansētājiem izslēgt nevar un tādā gadījumā būtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums starpniekiem. Skaidrojam, ka arī gadījumos, kad iepriekš ir piemērota atklāta, pārredzama, nediskriminējoša un objektīva atlases procedūra, taču pēc tam tiek veiktas izmaiņas iepirkuma saturā, secināms, ka atbilstoša procedūra patiesībā nav tikusi piemērota.
Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Vienlaikus no plānotās 23. punkta redakcijas nav viennozīmīgi interpretējama normas būtība, proti, nav skaidrs, kas ir saprotams ar 23. punkta otrajā teikumā ietverto norādi "sākotnēji" - piemēram, vai ar to ir saprotama atlases kārta. Lūdzam izvērtēt 23. punkta otrā teikuma nepieciešamību, ņemot vērā, ka pirmais teikums jau kopumā paredz, ka atlases ietvaros pieejamo finansējumu sadala starp finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem, tādējādi neizdalot atlases kārtas/posmus.
Līdztekus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānotajiem grozījumiem noteikumu Nr. 537 21. un 24. punktā.
Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumos Nr. 537 attiecībā uz līgumiem starp sabiedrību "Altum" un finansētājiem netiek lietots jēdziens "sadarbības līgums", bet tiek lietots jēdziens "līgums", attiecīgi lūdzam svītrot plānotajā 23. punkta otrajā teikumā vārdu "sadarbības".
Vēršam uzmanību, ka ekonomisko priekšrocību finansētāju līmenī var izslēgt tikai tad, ja šis sniedzējs ir izvēlēts atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā, pretējā gadījumā ekonomisko priekšrocību šiem finansētājiem izslēgt nevar un tādā gadījumā būtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums starpniekiem. Skaidrojam, ka arī gadījumos, kad iepriekš ir piemērota atklāta, pārredzama, nediskriminējoša un objektīva atlases procedūra, taču pēc tam tiek veiktas izmaiņas iepirkuma saturā, secināms, ka atbilstoša procedūra patiesībā nav tikusi piemērota.
Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Vienlaikus no plānotās 23. punkta redakcijas nav viennozīmīgi interpretējama normas būtība, proti, nav skaidrs, kas ir saprotams ar 23. punkta otrajā teikumā ietverto norādi "sākotnēji" - piemēram, vai ar to ir saprotama atlases kārta. Lūdzam izvērtēt 23. punkta otrā teikuma nepieciešamību, ņemot vērā, ka pirmais teikums jau kopumā paredz, ka atlases ietvaros pieejamo finansējumu sadala starp finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem, tādējādi neizdalot atlases kārtas/posmus.
Līdztekus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānotajiem grozījumiem noteikumu Nr. 537 21. un 24. punktā.
Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumos Nr. 537 attiecībā uz līgumiem starp sabiedrību "Altum" un finansētājiem netiek lietots jēdziens "sadarbības līgums", bet tiek lietots jēdziens "līgums", attiecīgi lūdzam svītrot plānotajā 23. punkta otrajā teikumā vārdu "sadarbības".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
32.1 Ja ir pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt finansētājam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Iebildums
Lūdzam atgriezt noteikumu Nr. 537 32.1 punkta plānoto redakciju iepriekšējā redakcijā, lai nodrošinātu, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta gadījumā projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atgūst sabiedrība "Altum". Vēršam uzmanību, ka, ja atgūtais nelikumīgais de minimis atbalsts kopā ar procentiem tiks nodoti finansētāja rīcībā un tālāk tiks izmantoti tā saimnieciskās darbības veikšanai, tas var radīt selektīvu ekonomisku priekšrocību finansētājam un attiecīgi komercdarbības atbalstu tam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā lauksaimniecības nozares atbalsta iespēju pievienošanu pasākumam, lūdzam paplašināt anotācijas skaidrojumu, sniedzot Ekonomikas ministrijas izvērtējumu par pasākuma demarkāciju ar Zemkopības ministrijas atbalsta programmām, tajā skaitā, vai ir izvērtētas Zemkopības ministrijas atbalsta programmas attiecībā uz līdzīga garantiju atbalsta pieejamību un kā notiks dubultā finansējuma neesamības nodrošināšana.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums anotācijā sniegt skaidrojumu par pieejas maiņu portfeļgarantiju programmas koncepcijā - garantēto finanšu pakalpojumu maksimālās summas palielināšana, ņemot vērā to, ka portfeļgarantijas tika izveidotas tieši nelielu garantiju sniegšanai, kuru ietvaros ir arī mazāks risks, lai sabiedrībai “Altum” būtu mazāk ar šādām garantijām jāstrādā, pievēršoties vairāk lielāka apjoma un riskantākām individuālajām garantijām.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz plānoto garantijas summas palielināšanu lūdzam anotācijā sniegt izvērtējumu par demarkācijas nodrošināšanu ar individuālo garantiju programmu, ņemot vērā, ka sākotnēji portfeļgarantijas tika izveidotas tieši nelielu garantiju sniegšanai, par ko lēmumus varētu pieņemt kredītiestādes, tāda veidā arī atslogojot sabiedrības “Altum” darbu lielāku garantiju izskatīšanai.
Vienlaicīgi lūdzam sniegt Ekonomikas ministrijas risku izvērtējumu, vai Ekonomikas ministrijas ieskatā kredītiestādes varēs nodrošināt Eiropas Savienības fondu un valsts atbalsta nosacījumu ievērošanu arī liela apjoma garantijām.
Vienlaicīgi lūdzam sniegt Ekonomikas ministrijas risku izvērtējumu, vai Ekonomikas ministrijas ieskatā kredītiestādes varēs nodrošināt Eiropas Savienības fondu un valsts atbalsta nosacījumu ievērošanu arī liela apjoma garantijām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā sniegt izvērtējumu par noteikumu Nr. 537 grozījumu nosacījumu, kas attiecas uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027.gadam 1.2.3.4.pasākumu, ietekmi uz īstenošanā esošajiem un plānotajiem (vērtēšanā esošajiem un iesniegtajiem projektiem, kuru vērtēšana nav uzsākta) 1.2.3.4.pasākuma portfeļgarantiju programmas projektiem, tajā skaitā, vai būs nepieciešami grozījumi visu līmeņu noslēgtajos līgumos. Tāpat lūdzam noteikt pārejas nosacījumus jauno plānoto garantiju nosacījumu piemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumos Nr. 537 nav noteikti 1.2.3.4.pasākuma portfeļgarantiju programmas rādītāji, lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas pēdējo rindkopu, kā arī vēršam uzmanību, ka 1.2.3.specifiskā atbalsta mērķa pasē noteikts, ka portfeļgarantiju programmā tiks piesaistītas privātās investīcijas 30 miljonu EUR apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai noteikumu projektā plānotajiem grozījumiem ir ietekme uz finansētājiem; vai gadījumā, ja ar grozījumiem plānotais regulējums būtu ticis noteikts jau iepriekš, tas būtu ietekmējis iepriekš veiktās atlases rezultātus; vai tiks veikti grozījumi līgumos starp sabiedrību “Altum” un finansētājiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļā ir minēts, ka "Izņēmuma kārtā atļauts izmantot šo finansējumu arī sabiedrības "Altum" aizdevumu refinansēšanai, ievērojot visas piemērojamās komercdarbības atbalsta regulējuma normas. Analoga norma jau šobrīd ir iekļauta arī sabiedrības “Altum” īstenotajā individuālo garantiju programmā.". Lūdzam papildināt anotāciju ar atsauci uz konkrētiem Ministru kabineta noteikumiem, kuros jau šobrīd ir iekļauta analoga norma sabiedrības “Altum” īstenotajā individuālo garantiju programmā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 6.1. sadaļas apakšsadaļā "Valsts un pašvaldību institūcijas" norādi uz Finanšu ministriju, ņemot vērā, ka tā nav piedalījusies noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai
Priekšlikums
Ievērojot to, ka noteikumu projektā ir iekļauti nosacījumi, kas izriet no Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013), lūdzam noteikumu projektu saskaņot arī ar Zemkopības ministriju KAKL 9. panta otrajā daļā noteiktās kompetences ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
I. Vispārīgie jautājumi
Priekšlikums
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 59. panta 7.punktu lūdzam iekļaut noteikumos Nr. 537 nosacījumu, ka galasaņēmēji tiek atbalstīti, ņemot vērā programmas mērķus un investīciju potenciālo finansiālo dzīvotspēju, kas pamatota uzņēmējdarbības plānā vai līdzvērtīgā dokumentā, galasaņēmēju atlase notiek saskaņā ar kritērijiem un tā nerada interešu konfliktu. Vai lūdzam sniegt attiecīgu skaidrojumu par šo nosacījumu ievērošanu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
8. Garantiju sniedz kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) un Komisijas Regula 2013.gada 18.decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) .
Priekšlikums
Lai izvairītos no nekorektas interpretācijas riska, lūdzam noteikumu Nr. 537 8. punkta plānotajā redakcijā saikli "un", kas lietots starp abām Komisijas regulām, aizstāt ar saikli "vai", ņemot vērā to, ka de minimis atbalstu piešķirs vai nu ar vienu, vai otru Komisijas regulu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
10.9. mazo vidējās kapitalizācijas un vidējās kapitalizācijas saimnieciskās darbības veicēju garantijas kredīta kvalitāte ir pielīdzināma vismaz B– kredītreitingam, kas norādīts šo noteikumu pielikumā minētajai kredīta kvalitātes klasei "Maksātspēju varētu mazināt nelabvēlīgi apstākļi" atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 4. panta 6. punkta "a" apakšpunktam.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz integrēt attiecīgajos noteikumu Nr. 537 punktos nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1408/2013, aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar normu, iekļaujot nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1408/2013 4. panta 6. punkta "a" apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
13.2. ja saimnieciskās darbības veicējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
Priekšlikums
Skaidrojam, ka atbilstoši Tieslietu ministrijas sniegtajai informācijai formulējums "pasludināts maksātnespējas process" aptver arī tādus maksātnespējas stāvokļa risinājumus kā bankrots, sanācija un mierizlīgums, līdz ar to aptver arī tos maksātnespējas procesus, kas pasludināti saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" un Maksātnespējas likumu, kas bija spēkā līdz 2010. gada 1. novembrim. Atbilstoši aicinām precizēt noteikumu Nr. 537 13.2. apakšpunktu, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
"13.2. ja saimnieciskās darbības veicējam ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ir pasludināts maksātnespējas process.”.
19.
Noteikumu konsolidētā versija
14. Ja saimnieciskās darbības veicējs darbojas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā noteiktajās nozarēs vai veic minētā punkta "e" un "f" apakšpunktā noteiktās darbības, de minimis atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru vai darbību nodalīšanu vai uzskaites nodalīšanu. Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs, kas minētas šo noteikumu 13.4., 13.5., 13.7., 13.8., 13.9., 13.10. un 13.11. apakšpunktā, de minimis atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tas nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz integrēt attiecīgajos noteikumu Nr. 537 punktos nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1408/2013, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, iekļaujot nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. un 3. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
25. Sabiedrība "Altum" finansētājus vērtē, pamatojoties uz kvantitatīvajiem un kvalitatīvajiem rādītājiem, tai skaitā finanšu stabilitātes rādītājiem, kā arī uz publiski pieejamo informāciju par uzraugošo institūciju veiktajiem uzraudzības pasākumiem.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu plānots svītrot noteikumu Nr. 537 25. punkta apakšpunktus, kuros bija ietverti rādītāji, kurus sasniedzot, finansētājiem nosakāms augstāks vērtējums atlases procesā, lūdzam izvērtēt un anotācijā sniegt skaidrojumu, kāda ir plānoto grozījumu ietekme uz jau notikušo un vēl plānoto finansētāju atlasi; vai gadījumā, ja attiecīgie rādītāji nebūtu tikuši attiecināti uz iepriekš veikto atlasi, rezultāts būtu atšķirīgs; vai turpmāk būs iespējams atlasīt visus tos finansētājus, kuri būtu atlasīti iepriekš veiktajā atlasē, ja nebūtu attiecīgo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
26. Piesakoties atbalstam, saimnieciskās darbības veicējs de minimis atbalsta sistēmā aizpilda veidlapu atbilstoši normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un uzskaites veidlapu paraugiem.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 2024. gada 1. jūlijā stājušies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumos Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība", lūdzam precizēt noteikumu Nr. 537, svītrojot vārdus "un uzskaites veidlapu paraugiem".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
27. Piešķirot de minimis atbalstu, pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punkta vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā nosacījumiem.
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā iekļautu skaidrus de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, lūdzam papildināt noteikumu Nr. 537 27. punkta plānoto redakciju ar nosacījumu, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
28.2. ja saimnieciskās darbības veicējs ir sadalīts, saņemto de minimis atbalstu attiecina uz to saimnieciskās darbības veicēju, kas guva labumu no saņemtā de minimis atbalsta un kas pārņēma darbības, kurām sākotnēji tika izmantots de minimis atbalsts, vai arī, ja minētā attiecināšana nav iespējama, saņemto de minimis atbalstu attiecina proporcionāli, pamatojoties uz saimnieciskās darbības veicēja pašu kapitāla bilances vērtību sadales faktiskajā datumā.
Priekšlikums
Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 9. punktā noteiktajam, atbalsta sniedzējam ir pienākums pārbaudīt piešķirtā, nevis faktiski saņemtā atbalsta apjomu. Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulai Nr. 2023/2831, aicinām noteikumu Nr. 537 28.2. apakšpunktā aizstāt vārdu “saņemto” ar vārdu “piešķirto”.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
29. Saimnieciskās darbības veicēja subsīdijas ekvivalentu finansētājs aprēķina, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 4. panta 6. punkta "b" apakšpunktu.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu izpratni par Komisijas regulas Nr. 2023/2831 piemērojamajiem nosacījumiem, lūdzam noteikumu Nr. 537 29. punkta plānotajā redakcijā nodrošināt atsauci uz konkrētu Komisijas regulas Nr. 2023/2831 pantu, punktu un tā apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
32. Ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. pantā minētos nosacījumus, šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst apvienot ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam robežlielumam, kā arī drīkst apvienot ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs apvienošanas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā, atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Šādā gadījumā saimnieciskās darbības veicējs iesniedz sabiedrībai "Altum" visu informāciju par plānoto un piešķirto valsts atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēja nosaukumu, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā nodrošinātu korektu kumulācijas prasību ievērošanu, aicinām precizēt noteikumu Nr. 537 32. punkta plānoto redakciju.
Lūdzam skatīt piedāvātās redakcijas piemēru zemāk.
Lūdzam skatīt piedāvātās redakcijas piemēru zemāk.
Piedāvātā redakcija
32.Ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. pantā minētos nosacījumus, šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst apvienot ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam robežlielumam, kā arī drīkst apvienot ar citu valsts atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs apvienošanas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā, atbalsta projektā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Šādā gadījumā saimnieciskās darbības veicējs iesniedz sabiedrībai "Altum" visu informāciju par plānoto un piešķirto valsts atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēja nosaukumu, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
26.
Noteikumu konsolidētā versija
33. Atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem sniedz līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteiktā piemērošanas termiņa beigām.
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt atsauci uz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 3. punktu ar korektu atsauci uz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
