Projekta ID
21-TA-511Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 10. decembra noteikumos Nr. 641 "Zāļu valsts aģentūras maksas pakalpojumu cenrādis"" 1.4.apakšpunktu noteikumu 1.pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, kurš būs spēkā līdz 2021.gada 31.decembrim, un saskaņā ar 1.5.apakšpunktu noteikumi tiek papildināti ar 2.pielikumu, kas būs spēkā no 2022.gada 1.janvāra. Kā ir minēts noteikumu projekta anotācijā, Zāļu valsts aģentūrai būs jāveic jaunas un esošās paplašinātas funkcijas, tādēļ pielikums "Zāļu valsts aģentūras maksas pakalpojumu cenrādis" tiek papildināts ar jauniem pakalpojumiem un precizēti esošo pakalpojumu nosaukumi un mērvienības.
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5.panta pirmajai daļai pakalpojumu sniegšana par atlīdzību ir ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk - PVN) apliekams darījums. Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta pirmā daļa paredz, ka PVN maksātājs ir persona, kura patstāvīgi jebkurā vietā veic jebkuru saimniecisko darbību neatkarīgi no šīs darbības mērķa vai rezultāta. Savukārt saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu publiskas personas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par PVN maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par PVN piemērošanu Zāļu valsts aģentūras sniedzamajiem maksas pakalpojumiem.
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5.panta pirmajai daļai pakalpojumu sniegšana par atlīdzību ir ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk - PVN) apliekams darījums. Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta pirmā daļa paredz, ka PVN maksātājs ir persona, kura patstāvīgi jebkurā vietā veic jebkuru saimniecisko darbību neatkarīgi no šīs darbības mērķa vai rezultāta. Savukārt saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu publiskas personas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par PVN maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par PVN piemērošanu Zāļu valsts aģentūras sniedzamajiem maksas pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka Zāļu valsts aģentūra ir budžeta nefinansēta iestāde, kā arī to, ka noteikumu projektā paredzētie pasākumi neskar Veselības ministrijas budžetu, anotācijas 3.sadaļas 6.punktā ir svītrojama pēdējā rindkopā (14.lpp.) norādītā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2020.gada 30.oktobra rīkojums Nr.638 “Par Zāļu valsts aģentūras 2021.gada budžeta apstiprināšanu” ir zaudējis spēku, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju (12.lpp.), aizstājot iepriekš minēto spēku zaudējošo rīkojumu ar Ministru kabineta 2021.gada 25.augusta rīkojumu Nr.598 “Par Zāļu valsts aģentūras 2021.gada budžeta apstiprināšanu” .
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, ka cenrāža izstrādē tika izmantoti MK 03.05.2011. noteikumi Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība”
Piedāvātā redakcija
-