Projekta ID
25-TA-1639Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība"
Atzinums iesniegts
19.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
11. Projekta iesniedzēji ir Augšdaugavas novada pašvaldība, Balvu novada pašvaldība, Krāslavas novada pašvaldība, Ludzas novada pašvaldība, Preiļu novada pašvaldība un Rēzeknes novada pašvaldība.
Iebildums
Tiesību akta trešās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķis ir sniegt atbalstu pašvaldībām un mērķa grupa ir pašvaldības, kam ir noteikta pierobeža gar ārējo Latvijas Republikas sauszemes robežu. Iebildums no Alūksnes novada pašvaldības, kura, kā viena no Austrumu pierobežas pašvaldībām, kura ir jāstiprina, ir izslēgta no 4.2.1.5. pasākuma ietvaros noteiktajiem projektu iesniedzējiem un finansējuma saņēmējiem, pamatojoties uz to, ka ir saņēmusi finansējumu šī paša pasākuma otrās kārtas ietvaros.
Pamatojums:
Ņemot verā, to, ka Alūksnes novada pašvaldība ir ne tikai Latvijas Austrumu pierobeža, bet arī Eiropas Savienības un NATO ārējā robeža, līdz ar to šī brīža ģeopolitiskajā situācijā ir jāpievērš daudz lielāka uzmanība Austrumu pierobežai, lai reģionā dzīvojošie iedzīvotāji justos droši ar vēlmi palikt dzīvot un strādāt Latvijā. Kā arī Alūksnes novadā atrodas viena no sešām militārajām bāzēm uz kuru ar vien vairāk tiek nosūtīti darbā speciālisti, kuri pārceļas uz dzīvi ar visu ģimeni.
Alūksnes novada pašvaldība no savas puses dara visu priekš iedzīvotāju labklājības un izglītības. Pēdējo 3 gadu laikā Alūksnes novadā ir veiktas vērienīgas izglītības reformas un pašvaldība ir Valsts kasē ņēmusi aizņēmumu papildus ES piešķirtajam finansējumam izglītības sistēmas sakārtošanai. Taču, lai pilnībā atbilstoši veiktajai izglītības reformai tiktu nodrošināts izglītības līmenis 4.2.1.5. pasākuma otrajā atlases kārtā piešķirtais finansējums ir nepietiekams un ieguldījumi ir nepieciešami lielākā apmērā.
Nav korekti arī tas, ka pašvaldības, kuras ir veikušas izglītības reformas saņem finansējumu tāpat kā pašvaldības, kuras nav veikušas izglītības reformas.
Tiesību aktā projekta gatavības pakāpe tiek prasīta, kā vidējas gatavības pakāpe, pretēji otrās atlases kārtas noteikumiem.
Elastības finansējumu pēc būtības izsludina kā atklātu projektu konkursu un tajā ir iespēja piedalīties ikvienai pašvaldībai konkurējot savā starpā.
Alūksnes novada pašvaldība lūdz pārskatīt trešās atlases kārtas tiesību aktu, iekļaujot arī Alūksnes novada pašvaldību kā finansējuma saņēmēju, pamatojoties uz veiktajām izglītības reformām un lokāciju - ne tikai Latvijas Austrumu pierobeža, bet arī Eiropas Savienības un NATO ārējā robeža.
Pamatojums:
Ņemot verā, to, ka Alūksnes novada pašvaldība ir ne tikai Latvijas Austrumu pierobeža, bet arī Eiropas Savienības un NATO ārējā robeža, līdz ar to šī brīža ģeopolitiskajā situācijā ir jāpievērš daudz lielāka uzmanība Austrumu pierobežai, lai reģionā dzīvojošie iedzīvotāji justos droši ar vēlmi palikt dzīvot un strādāt Latvijā. Kā arī Alūksnes novadā atrodas viena no sešām militārajām bāzēm uz kuru ar vien vairāk tiek nosūtīti darbā speciālisti, kuri pārceļas uz dzīvi ar visu ģimeni.
Alūksnes novada pašvaldība no savas puses dara visu priekš iedzīvotāju labklājības un izglītības. Pēdējo 3 gadu laikā Alūksnes novadā ir veiktas vērienīgas izglītības reformas un pašvaldība ir Valsts kasē ņēmusi aizņēmumu papildus ES piešķirtajam finansējumam izglītības sistēmas sakārtošanai. Taču, lai pilnībā atbilstoši veiktajai izglītības reformai tiktu nodrošināts izglītības līmenis 4.2.1.5. pasākuma otrajā atlases kārtā piešķirtais finansējums ir nepietiekams un ieguldījumi ir nepieciešami lielākā apmērā.
Nav korekti arī tas, ka pašvaldības, kuras ir veikušas izglītības reformas saņem finansējumu tāpat kā pašvaldības, kuras nav veikušas izglītības reformas.
Tiesību aktā projekta gatavības pakāpe tiek prasīta, kā vidējas gatavības pakāpe, pretēji otrās atlases kārtas noteikumiem.
Elastības finansējumu pēc būtības izsludina kā atklātu projektu konkursu un tajā ir iespēja piedalīties ikvienai pašvaldībai konkurējot savā starpā.
Alūksnes novada pašvaldība lūdz pārskatīt trešās atlases kārtas tiesību aktu, iekļaujot arī Alūksnes novada pašvaldību kā finansējuma saņēmēju, pamatojoties uz veiktajām izglītības reformām un lokāciju - ne tikai Latvijas Austrumu pierobeža, bet arī Eiropas Savienības un NATO ārējā robeža.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
17.4.4. 10.–12. klašu grupā – 45 izglītojamie, izņemot Dagdas vidusskolu, Kārsavas vidusskolu un Kaunatas vidusskolu, kas nodrošina vismaz 30 izglītojamos;
Iebildums
Sakarā ar to, ka nav noteiktas ārējos normatīvajos aktos precīzi pieejamības skolas, un kritēriji to noteikšanai, lūdzam papildināt 17.4.4., izsakot šādā redakcijā :
"17.4.4. 10.–12. klašu grupā – 45 izglītojamie, izņemot Dagdas vidusskolu, Kārsavas vidusskolu, Aglonas vidusskolu un Kaunatas vidusskolu, kas nodrošina vismaz 30 izglītojamos;"
Pamatojums : Aglonas vidusskola ir vienīgā vidusskola Preiļu novadā, tajā mācās izglītojamie arī no Krāslavas novada, Augšdaugavas novada un citām pašvaldībām . Attālums līdz citām vispārizglītojošām vidusskolām skolām pārsniedz 25 km. Skola ir aprīkota ar modernu dienesta viesnīcu ( vismaz 45 vietas) .
"17.4.4. 10.–12. klašu grupā – 45 izglītojamie, izņemot Dagdas vidusskolu, Kārsavas vidusskolu, Aglonas vidusskolu un Kaunatas vidusskolu, kas nodrošina vismaz 30 izglītojamos;"
Pamatojums : Aglonas vidusskola ir vienīgā vidusskola Preiļu novadā, tajā mācās izglītojamie arī no Krāslavas novada, Augšdaugavas novada un citām pašvaldībām . Attālums līdz citām vispārizglītojošām vidusskolām skolām pārsniedz 25 km. Skola ir aprīkota ar modernu dienesta viesnīcu ( vismaz 45 vietas) .
Piedāvātā redakcija
10.–12. klašu grupā – 45 izglītojamie, izņemot Dagdas vidusskolu, Kārsavas vidusskolu, Aglonas vidusskolu un Kaunatas vidusskolu, kas nodrošina vismaz 30 izglītojamos;
