Atzinums

Projekta ID
23-TA-2619
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
05.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Latvijas Pašvaldību savienība ir atkārtoti izvērtējusi MK noteikumu projektu un saņēmusi  vairāku pašvaldību iebildumus ,ka Ņemot vērā to, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 2.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās” 2.3.1.3. pasākuma  “Veloinfrastruktūras attīstība” (turpmāk – 2.3.1.3.pasākums) mērķis ir – “Attīstīt nepārtrauktu velosipēdu ceļu, tostarp kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu, infrastruktūras izveidi, veicinot nemotorizēto mobilitāti.” un pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija, aicinām paplašināt projektu iesniedzēju loku un paredzēt finansējumu arī pašvaldībām, jo esošajā Noteikumu projektu redakcijā projekta iesniedzējs ir Satiksmes ministrija, kuras vārdā [..] darbojas valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi", kas veiks Satiksmes ministrijas kā Eiropas Savienības fondu projekta iesniedzēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
14. Projekta iesniedzējs ir:
 14.1. Satiksmes ministrija, kuras vārdā atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 7. panta trešajai daļai un Satiksmes ministrijas deleģēšanas līgumam darbojas valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi", kas veiks Satiksmes ministrijas kā Eiropas Savienības fondu projekta iesniedzēja funkcijas;
14.2. Pašvaldības, kas ir savienotas vai integrējas Eiropas  velomaršrutu tīklā.”
 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret 25.1. apakšpunktā  noteikto, ka 2.3.1.3.pasākuma ietvaros plānotajiem maršrutiem jāatbilst Satiksmes ministrijas informatīvajā ziņojumā “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību” (21-TA-858, izskatīts Ministru kabinetā 15.02.2022. sēdē) iekļautajai Valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģijai (turpmāk – Mikromobilitātes attīstītības stratēģija), rada būtiskus ierobežojumus tām pašvaldībām, kas, saskaņā ar Mikromobilitātes attīstītības stratēģiju, nekvalificējas atbalstam, jo neietilpst nevienā valsts mikromobilitātes infrastruktūras maršrutu novietojumā.
Uzskatām, ka arī tām pašvaldībām, kas, saskaņā ar Mikromobilitātes attīstītības stratēģijā ietverto kartējumu, neietilpst prioritārajā kategorijā, būtu jāparedz atbalsts, lai nodrošinātu iedzīvotājiem ikdienas pārvietošanās alternatīvas un samazinātu privātā autotransporta izmantošanas īpatsvaru un transportlīdzekļu radīto emisiju apjomu.
 
Piedāvātā redakcija
25.1.ņem vērā, ka atbalstāma ir atdalītas velosipēdu ceļu, tostarp kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu, infrastruktūras izveide gar autoceļiem.”