Atzinums

Projekta ID
22-TA-2260
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
22.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
3. Investīcijas mērķa grupa ir pašvaldību un valsts dibinātas vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestādes (turpmāk – izglītības iestādes) un to izglītojamie no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie, izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātās ģimenēm, izglītojamie ar invaliditāti, izglītojamie no viena vecāka ģimenēm un daudzbērnu ģimenēm.
Iebildums
Noteikumu projekts izstrādāts, lai sniegtu atbalstu izglītojamiem no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esošiem izglītojamiem. Lūdzam izvērtēt atbalsta sniegšanas nosacījumus un Ministru kabineta noteikumu projektā, kā arī anotācijas projektā iekļaut rīcību gadījumos, kad bērns nokļūst ārpusģimenes aprūpē atbalsta sniegšanas periodā, pēc datortehnikas iepirkumu veikšanas, kā arī gadījumos, kad ārpusģimenes aprūpē esošā izglītojamā vecākiem atjaunotas aizgādības tiesības un bērns atgriežas ģimenē. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
3. Investīcijas mērķa grupa ir pašvaldību un valsts dibinātas vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestādes (turpmāk – izglītības iestādes) un to izglītojamie no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie, izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātās ģimenēm, izglītojamie ar invaliditāti, izglītojamie no viena vecāka ģimenēm un daudzbērnu ģimenēm.
Iebildums
Ņemot vērā, ka šajā punktā minētajām sociāli neaizsargātajām grupām statuss atbalsta sniegšanas periodā var mainīties, piemēram, trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statuss tiek piešķirts uz noteiktu periodu un pārvērtēts mājsaimniecības ienākumu situācijas izmaiņu gadījumā, lūdzam gan Ministru kabineta noteikumu projektā, gan anotācijas projektā iekļaut atbalsta sniegšanas nosacījumus tajās situācijās, kad mainās izglītojamā statuss un tas vairāk nekvalificējas atbalsta saņemšanai, norādīt, kura iesaistītā institūcija veic un vai veiks šo statusa atbilstības izvērtējumu, cik regulāri tas notiks, vai tiek pieņemts, ka saņemot portatīvo datortehniku, statuss tiek fiksēts un nosacījumi nemainās, vai statuss tiek vērtēts visā mācību gada laikā jeb tas tiek fiksēts tikai mācību gada sākumā u.tml.. Tā kā personu skaita noteikšana fiksētā laika periodā ir pamatā arī finansējuma kvotas aprēķinam, ir nepieciešams paredzēt nosacījumus arī kvotas nepietiekamības vai kvotas pārpalikuma gadījumā, ja to ietekmē sociāli neaizsargāto izglītojamo skaita atšķirības pirms kvotas aprēķina un pēc iepirkuma veikšanas. Aicinām izvērtēt, kādas elastības iespējas ir pieļaujamas atbalsta sniegšanas periodā, kad jau faktiski tiek piešķirta šīm grupām portatīvā datortehnika.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
3. Investīcijas mērķa grupa ir pašvaldību un valsts dibinātas vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestādes (turpmāk – izglītības iestādes) un to izglītojamie no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie, izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātās ģimenēm, izglītojamie ar invaliditāti, izglītojamie no viena vecāka ģimenēm un daudzbērnu ģimenēm.
Iebildums
Lūgums precizēt uz “izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām” saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
3. Investīcijas mērķa grupa ir pašvaldību un valsts dibinātas vispārējās, profesionālās un speciālās izglītības iestādes (turpmāk – izglītības iestādes) un to izglītojamie no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esoši izglītojamie, izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām, izglītojamie ar invaliditāti, izglītojamie no viena vecāka ģimenēm un daudzbērnu ģimenēm.
4.
Noteikumu projekts
14. Investīcijas projektā ir atbalstāmās šādas darbības:
Iebildums
Tā kā Ministru kabineta noteikumu projekta 15. un 16.punktā ir paredzēta datu nodošana Valsts izglītības informācijas sistēmā vai savstarpēji vienojoties finansējuma saņēmējam ar konkrētā datu avota turētāju, lūdzam papildināt atbalstāmo darbību uzskaitījumu ar valsts informācijas sistēmu, reģistru saslēgumu (saskarņu) veidošanas izmaksām, jo datu nodošana var radīt papildu izmaksas iesaistītajām institūcijām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
15. Portatīvās datortehnikas sadali sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātām izglītības iestādēm, kas ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc finansējuma saņēmēja uzaicinājuma ir noslēguši sadarbības līgumu ar finansējuma – nodrošina atbilstoši finansējuma saņēmēja apstiprinātai kvotai, balstoties uz datiem par izglītojamajiem no sociālā riska grupām. Minētos datus iegūst no šādiem informāciju sistēmu un datu turētājiem:
 
Iebildums
Tā kā šajā Ministru kabineta noteikumu projekta punktā daļa minēto datu ir iegūstami no Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošās Valsts izglītības informācijas sistēmas (VIIS) atbilstoši Ministru kabineta 2019. gada 25. jūnija noteikumiem Nr. 276 "Valsts izglītības informācijas sistēmas noteikumi", nekāda papildus datu nodošana, piemēram, no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas, netiks veikta. Tādēļ ierosinām šajā punktā noteikt, kurus datus Izglītības un zinātnes ministrija kā finansējuma saņēmējs iegūst no VIIS, neuzskaitot šeit VIIS iekļautos informācijas sniedzējus, un kurus datus no tiem datu avotiem, kas netiek uzkrāti VIIS. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
15. Portatīvās datortehnikas sadali sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātām izglītības iestādēm, kas ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc finansējuma saņēmēja uzaicinājuma ir noslēguši sadarbības līgumu ar finansējuma – nodrošina atbilstoši finansējuma saņēmēja apstiprinātai kvotai, balstoties uz datiem par izglītojamajiem no sociālā riska grupām. Minētos datus iegūst no šādiem informāciju sistēmu un datu turētājiem:
 
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 15.punktu, lai būtu nepārprotami saprotams, kādi dati no katra minētā datu avota tiks nodoti finansējuma saņēmējam - personas līmeņa dati vai kopsavilkuma informācija noteiktā reģionālā sadalījumā. Tā kā personas datu nodošana Valsts izglītības informācijas sistēmā (VIIS) nav paredzēta no visām šajā punktā minētajām informācijas sistēmām (datu avotiem), lūdzam papildināt regulējumu ar normām par nepieciešamo deleģējumu šādu personas līmeņa datu nodošanai. Tāpat aicinām izvērtēt, vai situācijā, ja tiek paredzēta personas līmeņa datu nodošana no VIIS regulējumā neiekļautām institūcijām un reģistriem, ir pietiekami paredzēt šo uzdevumu tikai Ministru kabineta noteikumu projektā jeb arī ir nepieciešamas izmaiņas attiecīgo reģistru/ valsts informācijas sistēmu darbību regulējošos normatīvajos aktos, iekļaujot šādu datu izmantošanas mērķi un tiesību deleģējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
15. Portatīvās datortehnikas sadali sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātām izglītības iestādēm, kas ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc finansējuma saņēmēja uzaicinājuma ir noslēguši sadarbības līgumu ar finansējuma – nodrošina atbilstoši finansējuma saņēmēja apstiprinātai kvotai, balstoties uz datiem par izglītojamajiem no sociālā riska grupām. Minētos datus iegūst no šādiem informāciju sistēmu un datu turētājiem:
 
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādā reģionālā sadalījumā tiks veikts kvotas aprēķins, ņemot vērā dažādo datu avotu atšķirības datu griezumos un agregācijas līmenī. Piemēram, Centrālā statistikas pārvalde visdrīzāk datus par izglītojamo skaitu viena vecāka un daudzbērnu ģimenēs nevarēs nodrošināt sadalījumā pa pagastiem vai sadalījumā pa izglītības iestādēm, kamēr cita datu avota sniegtā informācija Valsts izglītības informācijas sistēmā tiek nodrošināta identificējamas personas  datu līmenī un identificējamas izglītības iestādes līmenī. Tādēļ nav saprotams, kā tiks veikts finansējuma kvotas sadalījums starp izglītības iestādēm? Turklāt personas dzīvesvietas adrese (ja tā ir nosakāma konkrētajā datu avotā) vai piederība kādam reģionam nav automātiski sasaistāma ar konkrētu izglītības iestādi. Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar informāciju, kādā veidā un kādā kārtībā notiks potenciālo un faktisko atbalsta saņēmēju apzināšana  izglītības iestādes līmenī un kā izglītības iestāde iegūs informāciju u.tml. 
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
15.1. Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Nepilngadīgo personu atbalsta informācijas sistēmas par ārpusģimenes aprūpē esošajiem izglītojamiem – izglītojamie no valsts sociālās aprūpes centriem, pašvaldību un privātpersonu dibināto bērnu aprūpes institūcijās, izglītojamie audžuģimenēs un aizbildnībā esošie izglītojamie;
Iebildums
Lūdzam precizēt, kas 15.1.apakšpunktā tiek saprasts ar vārdu “izglītojamais”. Minētais ir būtiski datu atlasē no Nepilngadīgo personu atbalsta informācijas sistēmas. Vienlaikus lūdzam norādīt, kādi tieši dati jāsniedz (piemēram, vai jāsniedz tikai izglītojamo personas kodi).
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
15.1. Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Nepilngadīgo personu atbalsta informācijas sistēmas par ārpusģimenes aprūpē esošajiem izglītojamiem – izglītojamie no valsts sociālās aprūpes centriem, pašvaldību un privātpersonu dibināto bērnu aprūpes institūcijās, izglītojamie audžuģimenēs un aizbildnībā esošie izglītojamie;
Iebildums
Lūdzam 15.punktu papildināt ar vēl vienu apakšpunktu, kurā tiktu norādīts, ka datu avots par izglītojamiem no valsts sociālās aprūpes centriem ir Labklājības ministrijas Valsts sociālās politikas monitoringa informācijas sistēma (SPOLIS), jo Nepilngadīgo personu atbalsta informācijas sistēma šos datus neuzkrāj. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
15.2. no sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas par izglītojamajiem ģimenēs, kurām ir piešķirts trūcīgās  un maznodrošinātās ģimenes statuss;
Iebildums
Lūgums papildināt ar precīzu programmas nosaukumu “pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogramma SOPA”, kā arī precizēt terminoloģiju saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto "ģimenēs, kurām ir piešķirts trūcīgās vai maznodrošinātās mājsaimniecības statuss".
 
Piedāvātā redakcija

15.2. no pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA par izglītojamajiem ģimenēs, kurām ir piešķirts trūcīgās vai maznodrošinātās mājsaimniecības statuss;
11.
Noteikumu projekts
15.4. no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas Invaliditātes informatīvās sistēmas par izglītojamajiem ar invaliditāti (personām no 18 gadu vecuma);
Iebildums
Invaliditātes informatīvās sistēmas noteikumu projekts (22-TA-360) paredz, ka Izglītības un zinātnes ministrija apstrādā datus arī par pilngadīgām personām ar invaliditāti.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
15.5. no Centrālās statistikas pārvaldes par izglītojamajiem viena vecāka ģimenēs un daudzbērnu ģimenēs.
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu un anotācijas projektu ar informāciju, no kura apsekojuma šie dati tiek iegūti, kāda ir šī apsekojuma izlases metodoloģija un potenciālo atbalsta saņēmēju pārstāvniecības līmenis izlasē, ar kādu regularitāti tie tiek vākti un par kādu periodu ir aktuālie dati, kādā reģionālā griezumā (zemākajā) šie dati tiek vākti? Tāpat aicinām sniegt izvērtējumu par šo datu ticamību, reprezentativitāti un iespējamiem riskiem faktiskā atbalsta sniegšanā.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
17.2.2. portatīvās datortehnikas piešķiršanas kritērijus, vienlaikus paredzot prioritāti šādām sociāli neaizsargāto izglītojamo grupām šādā sadales secībā:
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, kas ir datu avots noteikumu projekta 17.2.2.5., 17.3.3.6., 17.2.2.7., 17.2.2.8. apakšpunktos minētajiem datiem, jo patlaban tas nav saprotams. Tāpat arī nav saprotama apakšpunktus lietotā atsauce, ka dati ir, ja likumiskais pārstāvis tādus datus izglītības iestādei ir sniedzis (17.2.2.5., 17.3.3.6., 17.2.2.7.apakšpunkti). Rodas arī jautājums, kā būs iespējams bērniem, kas ietilpst uzskaitītājās prioritārajās grupās, piešķirt lietošanā datorus, ja nav bijuši dati, ko iekļaut kvotā (likumiskais pārstāvis tādus datus izglītības iestādei nav sniedzis).
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
17.2.2.2. izglītojamie no trūcīgām ģimenēm;
Iebildums
Lūgums precizēt uz “izglītojamie no trūcīgām mājsaimniecībām” saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija

17.2.2.2. izglītojamie no trūcīgām mājsaimniecībām;
15.
Noteikumu projekts
17.2.2.3. izglītojamie no maznodrošinātām ģimenēm;
Iebildums
Lūgums precizēt uz “izglītojamie no maznodrošinātām mājsaimniecībām” saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
17.2.2.3. izglītojamie no maznodrošinātām mājsaimniecībām;
16.
Noteikumu projekts
17.2.2.4. izglītojamie ar invaliditāti (piešķirta invaliditāte vai veikts pedagoģiskais vai psiholoģiskais novērtējums un sniegts atzinums);
Iebildums
Saskaņā ar 17.2.2.4.apakšpunktu sadarbības partneri nodrošina, ka portatīvās datortehnikas piešķiršanai izglītojamajiem lietošanai ārpus izglītības iestādes uz noteiktu laiku sadarbības partneris izstrādā un apstiprina iekšējo kārtību, kas tostarp nosaka portatīvās datortehnikas piešķiršanas kritērijus, vienlaikus paredzot prioritāti izglītojamiem ar invaliditāti (piešķirta invaliditāte vai veikts pedagoģiskais vai psiholoģiskais novērtējums un sniegts atzinums). Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 15.3. un 15.4. apakšpunktā pie datiem, kas jāsaņem no datu avotiem nekas nav minēts par 17.2.2.4.apakšpunktā minētajiem veiktajiem pedagoģiskajiem/ psiholoģiskajiem novērtējumiem un sniegto atzinumu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
17.2.2.4. izglītojamie ar invaliditāti (piešķirta invaliditāte vai veikts pedagoģiskais vai psiholoģiskais novērtējums un sniegts atzinums);
Iebildums
Invaliditātes noteikšanas kārtību valstī reglamentē Invaliditātes likums un 2014.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr.805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.805).
Saskaņā ar Invaliditātes likumu invaliditāte ir ilgstošs vai nepārejošs ļoti smagas, smagas vai mērenas pakāpes funkcionēšanas ierobežojums, kas ietekmē personas garīgās vai fiziskās spējas, darbspējas, pašaprūpi un iekļaušanos sabiedrībā. Savukārt saskaņā ar MK noteikumiem Nr.805 11.punktu invaliditātes vai darbspēju ekspertīzi veic personai ar fiziskās vai garīgās veselības traucējumiem, kuru dēļ tai radušies stabili funkcionēšanas ierobežojumi.
Lai noteiktu invaliditāti nav nepieciešams saņemt pedagoģisko vai psiholoģisko novērtējumu. Turklāt kā atbalstāmā mērķgrupa nav minēti izglītojami ar mācīšanās grūtībām, tāpēc svītrojams iekavās esošais teksts.
Piedāvātā redakcija
izglītojamie ar invaliditāti;
18.
Noteikumu projekts
17.2.2.6. izglītojamie no viena vecāka ģimenēm, ja likumiskais pārstāvis šādu informāciju izglītības iestādei ir iesniedzis;
Iebildums
Lūdzam skaidrojumu viena vecāka ģimenei. Vai par viena vecāka ģimeni tiks uzskatīta ģimene, ja bērnam nav noteikta paternitāte, vecāks ir miris vai viņam atņemtas aizgādības tiesības? Vai situācija, kad viens vecāks audzina bērnu, jo otrs vecāks, piemēram, strādā ārzemēs, vai dzīvo atsevišķi, bet finansiāli atbalsta bērnu, tiks uzskatīta par viena vecāka ģimeni? Kurš veiks (ja veiks) bērna likumiskā pārstāvja sniegtās informācijas atbilstību faktiskajai situācijai? Lūdzam izvērtēt atbalsta sniegšanas nosacījumus un Ministru kabineta noteikumu projektā, kā arī anotācijas projektā iekļaut skaidrojumu, kas šī likuma ietvaros tiek uzskatīta par viena vecāka ģimeni. 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
17.2.2.6. izglītojamie no viena vecāka ģimenēm, ja likumiskais pārstāvis šādu informāciju izglītības iestādei ir iesniedzis;
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar izglītības iestāžu atbildību personas datu apstrādē un šādu datu uzkrāšanā, kā arī anotācijas projektu ar izvērtējumu par šīs normas atbilstību fizisko personu datu aizsardzības normām. Tāpat lūdzam papildināt vismaz anotācijas projektu ar skaidrojumu, vai šāda izziņa (iesniegums) ir iesniedzams tikai vienreiz mācību gada vai atbalsta saņemšanas sākumā, vai ir paredzēta informācijas aktualizēšana par ģimenes sastāva izmaiņām, iespējamo rīcību šajā situācijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
17.2.2.7. izglītojamie no ģimenes, kur galvenais ienākumu avots ir sociālie maksājumi vai bezdarbnieka pabalsts, kas nepārsniedz divas minimālās mēnešalgas, ja likumiskais pārstāvis šādu informāciju izglītības iestādei ir iesniedzis;
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar izglītības iestāžu atbildību personas datu apstrādē un šādu datu uzkrāšanā, kā arī anotācijas projektu ar izvērtējumu par šīs normas atbilstību fizisko personu datu aizsardzības normām. Tāpat lūdzam papildināt vismaz anotācijas projektu ar skaidrojumu, vai šāda izziņa (iesniegums) ir iesniedzams tikai vienreiz mācību gada vai atbalsta saņemšanas sākumā, kas ir apliecinošie dokumenti ienākumu līmeņa pārbaudei, kā izglītības iestāde veiks ienākumu līmeņa aprēķinu atbilstoši šai normai, kādi ienākumi tiek klasificēti šajā normā kā sociālie maksājumi, vai ir paredzēta informācijas aktualizēšana par ģimenes ienākumu izmaiņām, iespējamo rīcību šajā situācijā. Norādām, ka šādas izziņas sniegšanai personai ir nepieciešams vismaz trīs institūciju veikto maksājumu apmēra pierādīšana - par Valsts sociālās apdrošināšanas izmaksātā bezdarbnieka pabalsta apmēru un citu valsts sociālo pabalstu piešķiršanu konkrētajai personai vai personām ģimenē, par pašvaldības sociālā dienesta piešķirtās sociālās palīdzības apmēru konkrētajai mājsaimniecībai, par darba devēja veiktajiem maksājumiem visām personām ģimenē. Šādas informācijas sniegšana liek personai pierādīt arī ģimenes stāvokli un sniegt informāciju par ģimenē esošajām personām. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt šādas normas iekļaušanas pamatotību kā no personas datu aizsardzības viedokļa, tā no izglītības iestāžu līdzdalības un atbildības par ģimenes ienākumu novērtēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
17.2.2.8. izglītojamajiem, kuri ir bēgļi vai patvēruma meklētāji, tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotāji.
Iebildums
Lūdzam papildināt šo punktu ar personām ar alternatīvo statusu, ņemot vērā, ka bēgļi un personas ar alternatīvo statusu kvalificējas vairākiem valsts materiālā atbalsta veidiem un sociālajiem pakalpojumiem. Ja šī grupa netiek iekļauta atbalsta saņēmēju lokā, lūdzam papildināt ar skaidrojumu anotācijas projektu par iemesliem tās izslēgšanai no atbalsta saņēmēju loka, sniedzot salīdzinošo vērtējumu ar iemesliem bēgļu iekļaušanai atbalsta saņēmēju lokā. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
19. Investīcijas projekta īstenošanai ir attiecināmas šādas izmaksas:
Iebildums
Lūdzam papildināt izmaksu uzskaitījumu atbilstoši iebildumam par Ministru kabineta noteikumu projekta 14.punkta papildināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
22.1. projekta apraksta sastāvdaļas un nepieciešamo veidlapu paraugi;
Iebildums
Ja tiek saglabātas Ministru kabineta noteikumu projekta 17.punktā iekļautās normas par iesniegumiem izglītības iestādēm, aicinām šo apakšpunktu vienotas pieejas nodrošināšanas nolūkos papildināt ar pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādāt arī šos iesnieguma veidlapu paraugus.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūgums precizēt tekstu "izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātām ģimenēm" uz “izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām” saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas projektā ir norādīts, ka AF un 13.1.2.2. pasākuma ietvaros tiks iegādāts līdzīgs IKT aprīkojums (līdzīgs iepirkuma priekšmets), demarkācijas nodrošināšanai sadarbības līgumā tiks definēti portatīvās datortehnikas izmantošanas mērķi un vieta, kā arī finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošinās portatīvās datortehnikas uzskaiti, tai skaitā izmantojot datoru vienību reģistrēšanas informācijas sistēmu, tiklīdz tā būs funkcionāla. Lūdzam paskaidrot detalizētāk, kā faktiski var tikt nodrošināta šī sinerģija starp dažādu finanšu avotu ietvaros iepirkto datortehnikku, ja šie datori un interneta pieslēgums tiek nodrošināts izglītības iestādē visiem skolēniem un visiem pedagogiem, ja mācību priekšmetu pedagogi vienlaikus pasniedz vairāku klašu skolēniem. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt 1.3.sadaļu ar informāciju un izvērtējumu par Izglītības un zinātnes ministrijas  nodrošināto atbalstu datortehnikas iegādei izglītojamiem attālinātā mācību procesa nodrošināšanai iepriekšējos gados, proti, atbalstu saņēmušo izglītojamo skaits, sadalījums (ja iespējams) pa sociālajām grupām vismaz atbilstoši VIIS iekļautajam datu griezumam, šī atbalsta ilgtspējas nodrošināšanas nosacījumi un sinerģija ar šajā investīciju virzienā plānoto atbalstu, kā tiks nodrošināta atbalsta nepārklāšanās piešķirtās datortehnikas amortizācijas (garantijas periodā) u.tml. 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas projekta 1.3.sadaļu papildināt un precizēt atbilstoši Labklājības ministrijas sniegtajiem iebildumiem par Ministru kabineta noteikumu projektu, īpaši šādos punktos:
1) rīcība atbalsta saņēmēju statusa un aprēķinātā skaita izmaiņu gadījumā, iesaistīto pušu atbildība, kvotas pārdales iespējas;
2) izglītības iestāžu atbildība fizisko personu datu apstrādē un aktualizēšanā kontekstā ar Ministru kabineta noteikumu projekta 17.punktā noteiktajiem personas iesniegumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aprakstā minēts, ka noteikumu projekts izstrādāts, lai sniegtu atbalstu izglītojamiem no sociāli neaizsargātām grupām, tai skaitā ārpusģimenes aprūpē esošiem izglītojamiem, izglītojamiem no trūcīgām un maznodrošinātām ģimenēm, izglītojamiem ar invaliditāti, izglītojamiem no viena vecāka ģimenēm un daudzbērnu ģimenēm.
Mērķgrupas uzskaitījumā nav iekļauti izglītojamie, kuriem ir mācīšanās grūtības (saņemts valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinums). Vēršam uzmanību, ka izglītojamajam, kuram ir mācīšanās grūtības, var nebūt noteikta invaliditāte. Tāpēc lūdzam skaidri nodalīt situācijas, problēmas vai risinājumus, kuri attiecināmi uz izglītojamajiem ar invaliditāti un kuri uz izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām, t. sk. datu saņemšanas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums sadaļā par "Sadarbības partneriem" precizēt "2) izglītojamie no trūcīgām ģimenēm; 3) izglītojamie no maznodrošinātām ģimenēm" uz “2) izglītojamie no trūcīgām mājsaimniecībām; 3) izglītojamie no maznodrošinātām mājsaimniecībām”
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums atbalstāmo darbību aprakstā papildināt ar precīzu programmas nosaukumu “pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogramma SOPA” un precizēt tekstā “ ģimenēs, kurām ir piešķirts trūcīgās vai maznodrošinātās māsjaimniecības statuss” saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums precizēt tekstu “izglītojamie no trūcīgām ģimenēm; izglītojamie no maznodrošinātām ģimenēm;” uz “izglītojamie no trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām” saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Iebildums
Lūdzam papildināt ietekmes uz personu ar invaliditāti situāciju, ņemot vērā, ka izglītojamie ar invaliditāti, tai skaitā valsts sociālās aprūpes centros esošie bērni, ir norādīti kā sociāli neaizsargātā grupa, kurai tiek nodrošināta portatīvā datortehnika. Tāpat lūdzam šajā izvērtējumā norādīt, kā datortehnikas iepirkumā tiks ņemta vērā specifika, kas saistīta ar dažādu funkcionālo traucējumu veidu atbilstošu tehnoloģisko risinājumu nodrošinājumu (piemēram, speciāla datorprogramma vājredzīgām personām). Ja nepieciešams, lūdzu ar attiecīgu norādi papildināt arī Ministru kabineta noteikumu projektu, īpaši atbalstāmo darbību un izmaksu uzskaitījumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
15. Portatīvās datortehnikas sadali sadarbības partneriem – pašvaldībām un valsts dibinātām izglītības iestādēm, kas ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc finansējuma saņēmēja uzaicinājuma ir noslēguši sadarbības līgumu ar finansējuma – nodrošina atbilstoši finansējuma saņēmēja apstiprinātai kvotai, balstoties uz datiem par izglītojamajiem no sociālā riska grupām. Minētos datus iegūst no šādiem informāciju sistēmu un datu turētājiem:
 
Priekšlikums
Ierosinām informācijas sistēmu un datu turētāju uzskaitījumā kā pirmo norādīt Valsts izglītības informācijas sistēmu kā pamata avotu datiem par izglītojamajiem, tikai pēc tam norādot pārējās informācijas sistēmas.
Piedāvātā redakcija
-