Atzinums

Projekta ID
22-TA-3227
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
09.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Labklājības ministrija izziņas pirmajā punktā un anotācijā ir norādījusi, ka “visu plānoto darbību īstenošanas nosacījumi un izmaksas jau ir apstiprinātas ar MK noteikumiem Nr.75, tai skaitā vērtējot ieguldījumu efektivitāti”. Vienlaikus Labklājības ministrija ir demonstrējusi izpratni par datiem, pieņēmumiem un rādītājiem, kas ir izmantojami izmaksu un ieguvumu analīzē.

Ņemot to vērā, aicinām Labklājības ministriju minētās un jau veiktās “ieguldījumu efektivitātes” aprēķinu rezultātus:
1) aprakstīt anotācijā, parādot, ka paredzamie ieguvumi ir lielāki par projekta īstenošanas izmaksām;
2) izmantot tos CFLA izstrādātajā izmaksu un ieguvumu analīzes automatizētajā modelī, kuru aizpildot, to var pievienot anotācijai kā pielikumu (galvenos rezultātus īsi aprakstot anotācijā).
3) veikt izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši CFLA metodiskajiem norādījumiem, iesniedzot projekta iesniegumu.

Papildus skaidrojam, ka izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros var ņemt vērā jebkurus ieguvumus, kas rodas sabiedrībai, tai skaitā privātpersonu ieguvumus. Valsts budžeta ieņēmumu pieaugums vai izdevumu samazinājums ir tikai viens no virzieniem, kā var aprēķināt ieguvumus. Minimālais mērķis ir pierādīt, ka ieguvumi ir vismaz tikpat lieli, cik projekta izmaksas projekta dzīves ciklā.
Nepieciešamības gadījumā CFLA eksperti var sniegt metodisko atbalstu izmaksu un ieguvumu analīzes modeļa sagatavošanā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nesvītrot iepriekš iekļauto noteikumu projekta 31.7. apakšpunktu, jo noteikumu projektā ir jāietver nosacījums par finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt, uzskaitīt un iesniegt sadarbības iestādē datus par noteikumu projekta 4.1. un 4.2. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Regulas (ES) 2021/1057 I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

Papildus lūdzam precizēt vai svītrot noteikumu projekta 30.9. apakšpunktu un pēc nepieciešamības precizēt arī anotācijās 8.1.13. apakšsadaļu, ņemot vērā, ka personas datu apstrādes apjoms un pamatojums noteikts noteikumu projekta 29. punktā, taču Ministru kabineta 2023.gada 21.marta noteikumi Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.– 2027. gada plānošanas periodā” nosaka maksājumu pieprasījumu iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam svītrot personāla izmaksu vienotās likmes aprakstā papildus iekļauto teikumu "Vienlaikus projekta īstenošanas gaitā var veidoties situācijas, kad valsts budžeta pieprasījuma informācija atšķiras no likmes aprēķina informācijas vairāku iemeslu pēc, piemēram, projektu darbību intensitātes un personāla piesaistes atšķirības mērķa grupas vajadzību izmaiņu gadījumā u. tml.", lai neradītu maldīgu priekšstatu, ka aprēķins ir nekorekti sagatavots, proti, aprēķinātā likme, iespējams, ir nepamatoti augsta.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā veiktās izmaiņas, jo iepriekšējā anotācijas redakcijā bija norādīts, ka atbalsta personas pakalpojumus sniegs projekta personāls - mentori (attiecīgi to segtu no vienotās personāla izmaksu likmes), taču šajā redakcijā norādīts, ka to sniegs pakalpojuma sniedzējs. Vai šajā gadījumā funkcijas šī pakalpojuma nodrošināšanai ir nošķirtas no īstenošanas personāla izmaksām, kas ietvertas vienotajā likmē?
Piedāvātā redakcija
-