Projekta ID
24-TA-2229Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
23.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā likumprojekta 1. un 2. pantā paredzētos grozījumus, lūdzam papildināt likumprojektu ar jaunu pantu, kas precizētu Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 2. panta otrās daļas 4. punktu, kas arī attiecas uz ārstniecības personām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt arī 12. panta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma mērķis ir panākt, ka valsts un pašvaldību institūcijās amatpersonu (darbinieku) atlīdzības noteikšanā tiek ievēroti līdzvērtīgi nosacījumi.
Ievērojot minēto, Valsts kanceleja, kuras uzdevumos atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 358 "Valsts kancelejas nolikums" ir koordinēt un pārraudzīt sabiedriskajā sektorā nodarbināto atlīdzības sistēmas piemērošanu, konceptuāli iebilst šādam regulējumam, kas paredz izņēmuma nosacījuma radīšanu vienai nodarbināto grupai, kam jau ar likumu ir noteiktas tiesības saņemt apmaksātu veselības aprūpi.
Valsts kancelejas ieskatā, lai atrisinātu likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīto problēmu var, vai nu:
1) atteikties no apmaksātās veselības aprūpes (attiecīgi grozot Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 39. pantu), ņemot vērā, ka lielākoties Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 563 "Kārtība, kādā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki saņem apmaksātu veselības aprūpi" ietvertie apmaksājamie pakalpojumu veidi tiek segti standarta veselības apdrošināšanas polišu ietvaros;
vai
2) saglabāt spēkā esošo regulējumu, proti, par apmaksāto veselības aprūpi, bet vienlaikus precizējot un papildinot (tostarp paplašinot pakalpojumu klāstu un nosakot lielākus pakalpojumu segšanas apmērus) Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumus Nr. 563 "Kārtība, kādā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki saņem apmaksātu veselības aprūpi", līdzīgi kā tas noteikts Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 569 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi saņem apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus".
Ievērojot minēto, Valsts kanceleja, kuras uzdevumos atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 358 "Valsts kancelejas nolikums" ir koordinēt un pārraudzīt sabiedriskajā sektorā nodarbināto atlīdzības sistēmas piemērošanu, konceptuāli iebilst šādam regulējumam, kas paredz izņēmuma nosacījuma radīšanu vienai nodarbināto grupai, kam jau ar likumu ir noteiktas tiesības saņemt apmaksātu veselības aprūpi.
Valsts kancelejas ieskatā, lai atrisinātu likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīto problēmu var, vai nu:
1) atteikties no apmaksātās veselības aprūpes (attiecīgi grozot Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 39. pantu), ņemot vērā, ka lielākoties Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 563 "Kārtība, kādā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki saņem apmaksātu veselības aprūpi" ietvertie apmaksājamie pakalpojumu veidi tiek segti standarta veselības apdrošināšanas polišu ietvaros;
vai
2) saglabāt spēkā esošo regulējumu, proti, par apmaksāto veselības aprūpi, bet vienlaikus precizējot un papildinot (tostarp paplašinot pakalpojumu klāstu un nosakot lielākus pakalpojumu segšanas apmērus) Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumus Nr. 563 "Kārtība, kādā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki saņem apmaksātu veselības aprūpi", līdzīgi kā tas noteikts Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 569 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi saņem apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Viens no virzītā likumprojekta mērķiem ir atlīdzības noteikšanas normatīvā regulējuma un attiecīgi sistēmas vienādošana visām ārstniecības personām neatkarīgi no iestādes juridiskā statusa (valsts tiešās pārvaldes iestāde, pašvaldības iestāde, valsts vai pašvaldību kapitālsabiedrība u.tml.). Ņemot vērā, ka ārstniecības personas, uz kurām būtu attiecināms minētais regulējums, ir nodarbinātas dažādos resoros, lūdzam likumprojektu saskaņot ar visām ministrijām, kuru padotībā ir iestādes, kurās tiek nodarbinātas ārstniecības personas (piemēram, Izglītības un zinātnes ministrija un Kultūras ministrija, kuru padotībā ir profesionālās izglītības iestādes, Labklājības ministrija, Aizsardzības ministrija u.c.).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam papildināt Anotācijas 1.sadaļu ar skaidrojumu vai un kā izmaiņas ietekmēs Veselības inspekcijā nodarbinātos ārstus ekspertus, higiēnas ārstus un to palīgus, kā arī Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas ārstus ekspertus, Nacionālajos bruņotajos spēkos nodarbinātos ārstus, ārstu palīgus, māsu palīgus u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Lūdzam papildināt sadaļu, skaidrojot, kāpēc sabiedrības pārstāvji netika iesaistīti likumprojekta izstrādē, lai ikvienam tas būtu skaidrs, iepazīstoties ar likumprojekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
