Projekta ID
24-TA-686Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tieslietu ministrijā ir izskatīts Finanšu ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – projekts) un par to izsakām šādus iebildumus un priekšlikumus.
Projektu nepieciešams papildināt ar punktu par Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās termiņu, kā arī attiecīgs skaidrojums par to nepieciešams projekta anotācijā. Vēršam uzmanību, ka projektā paredzētie Ministru kabineta noteikumi nevarēs stāties spēkā ātrāk kā Latvijas Republikas Saeimā iesniegtā likumprojekta “Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā” (Saeimas reģ.Nr.628/Lp14) (turpmāk – likuma grozījumi) regulējums ar pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Projektu nepieciešams papildināt ar punktu par Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās termiņu, kā arī attiecīgs skaidrojums par to nepieciešams projekta anotācijā. Vēršam uzmanību, ka projektā paredzētie Ministru kabineta noteikumi nevarēs stāties spēkā ātrāk kā Latvijas Republikas Saeimā iesniegtā likumprojekta “Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā” (Saeimas reģ.Nr.628/Lp14) (turpmāk – likuma grozījumi) regulējums ar pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu izdošanas norādi nepieciešams precizēt, jo Revīzijas pakalpojumu likuma (turpmāk – likums) 10. panta sestā daļa neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam par noteikumu izdošanu, bet paredz “Pretendentu pieteikumu izskatīšana notiek par maksu, kuras apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valde pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju”. Tāpat arī līdzīga procedūra maksas noteikšanai ir paredzēta likuma 11. panta trešajā daļā un 22. panta ceturtajā daļā, bet likuma 21.1 panta otrajā daļā esošais regulējums vispār nekādā veidā nav saistīts ar maksas pakalpojumiem, un grozījumi minētajās normās likuma grozījumos nav paredzēti. Ministru kabinets ar noteikumiem nevar grozīt likumā noteiktu regulējumu. Tādējādi, ņemot vērā likuma grozījumos esošo regulējumu, pilnvarojums Ministru kabineta noteikumu izdošanai par maksājumu apmēru un maksāšanas kārtību būs likuma 16.1 panta otrajā daļā un 22.1 panta otrajā daļā. Attiecīgi nepieciešams precizēt projekta pielikumā esošos maksas pakalpojumus, svītrot maksāšanas nosacījumus gadījumos, kas noteikti ar likumu un paredz citu maksas noteikšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 2 punktu nepieciešams precizēt, svītrojot vārdus un skaitli “un 2. pielikumu”, jo Ministru kabineta noteikumos par cenrāžiem parasti ir viens pielikums ar tabulas veidā izteiktiem maksas pakalpojumiem. Savukārt izcenojumu noteikšanas metodika ar aprēķiniem ir anotācijas pielikums, kas Ministru kabineta noteikumu tekstā netiek minēts un to VTAPP arī nepieciešams izslēgt no projekta pielikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tieslietu ministrija piedāvā šādu projektu nevirzīt, jo likumā un likuma grozījumu normās tiešā veidā nav paredzēts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus par cenrādi. Tieslietu ministrija piedāvā projektu pārstrādāt un veidot to līdzīgi, kā ir izteikti, piemēram, Ministru kabineta 2021. gada 27. aprīļa noteikumi Nr.270 “Zvērināta advokāta eksāmena un kvalifikācijas pārbaudījuma noteikumi”.
Piedāvātā redakcija
-