Atzinums

Projekta ID
22-TA-970
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība
Atzinums iesniegts
08.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts: "Atsaucoties uz mērķdotācijas noteikumiem, kā pamata noteikumiem pedagogu darba algas finansējuma aprēķinā, arī attiecībā uz privāto izglītības iestāžu kopu tiek piemērots pārejas periods 2022./2023. mācību gadam. Atbilstoši noteiktajam mērķdotācijas noteikumu projektā arī privāto izglītības iestāžu gadījumā  kā pārejas periods tiek paredzēts 2022./2023. mācību gads, kurā ir nostiprināts solidaritātes princips, t.i. lai tām privātajām izglītības iestādēm, kurām aprēķina maiņas rezultātā ir finansējuma –
1) samazinājums, saglabātos tāds pat, kāds tas ir nostiprināts likumā "Par valsts budžetu 2022. gadam" (turpmāk – budžeta likums), t.i. pedagogu zemākās mēneša algas likmes 2022./2023. mācību gadā 8,4% pieauguma apmērā salīdzinot ar 2021./2022. mācību gadu, – samazinājums tiek kompensēts līdz budžeta likumā ietvertajam apmēram;
2) pieaugums, un tas ir lielāks par 2,5%, salīdzinot ar budžeta likumā ierēķināto 8,4% pieauguma apmēru,  palielinājums tiek nodrošināts ne vairāk kā 2,5% apmērā."
Pēdējā MK noteikumu projekta "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs" redakcijā ir noteikts ne tikai viens gads pārejas periods, kurā tiek noteikti finansējuma pieauguma griesti 2,5% (24.punkts), bet arī papildus pārejas periods vēl 3 mācību gadu garumā (25.punkts), kuru laikā arī tiek ierobežota pēc jaunā finansēšanas modeļa aprēķinātā finansējuma saņemšana pilnā apmērā. Attiecībā uz privātajām skolām LIZDA nav pieejami aprēķini un nav redzama finanšu ietekme, bet uzskatām, ka privātajām izglītības iestādēm būtu piemērojami analoģiski nosacījumi kā pašvaldību dibinātajām izglītības iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-