Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
21-TA-183
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu, paredzot grozījumu izdarīšanu arī Administratīvās atbildības likuma 121.panta trešajā daļā attiecībā uz administratīvā pārkāpuma lietas numura piešķiršanu. Norādām, ka administratīvo pārkāpumu lietās, kurās pārkāpums tiek fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, visa informācija par fiksēto pārkāpumu tiek apstrādāta valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" uzturētajā valsts informācijas sistēmā "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs", bet ne Iekšlietu ministrijas Informācijas centra uzturētajā valsts informācijas sistēmā "Administratīvā pārkāpuma procesa atbalsta sistēma". Līdz ar to Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs šīm administratīvo pārkāpumu lietām numurus nepiešķir, to dara valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija". Līdz ar to Administratīvās atbildības likuma 121.panta trešajā daļā būtu ietverams attiecīgs izņēmums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur spēkā savu iepriekš izteikto iebildumu par nepieciešamību piedāvāto 41. un 42.nodaļas regulējumu attiecināt arī uz valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" uzturēto valsts informācijas sistēmu "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs" ciktāl tās funkcionalitāte ir attiecināma uz administratīvā pārkāpuma procesa nodrošināšanu elektroniskā vidē. Norādām, ka minētās valsts informācijas sistēmas funkcionalitāte jau patlaban nodrošina visas fiksētās informācijas par pārkāpumiem, kas konstatēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, apstrādi un lēmuma par sodu pieņemšanu, balstoties uz automātisku datu apstrādi. Tāpēc Iekšlietu ministrijas ieskatā uz valsts informācijas sistēmu "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs" būtu pilnībā jāattiecina piedāvātais 41. un 42.nodaļas regulējums, jo ne Ceļu satiksmes likumā, ne arī kādā citā ārējā normatīvā aktā analoģiska tiesiskā regulējuma veidošana nav atbalstāma.
Par šo problēmjautājumu ir nepieciešama padziļināta diskusija starp Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas ekspertiem, tāpēc aicinām rīkot saskaņošanas sanāksmi. Iekšlietu ministrija nepiekrīt Tieslietu ministrijas ietvertajam skaidrojumami izziņas 25.punktā par iepriekš izteiktā iebilduma neņemšanu vērā, tāpēc to uztur spēkā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur spēkā savu iepriekš izteikto iebildumu par nepieciešamību piedāvāto 301.panta ceturtās daļas regulējumu attiecināt arī uz iestādes (amatpersonas) pieņemtajiem lēmumiem. Proti, patlaban piedāvātā 301.panta ceturtā daļa paredz, ka diena, kad tiesas spriedums ir pieejams e-lietas portālā, ir uzskatāma par tiesas sprieduma paziņošanas dienu. Ja persona nav piekritusi izmantot e-lietas portālu kā saziņas līdzekli, tad tiesa nodrošina sprieduma pieejamību arī tiesas kancelejā vai, ja personai ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, paziņo to uz oficiālo elektronisko adresi. Iekšlietu ministrijas ieskatā dokumentu paziņošanas process iestādes stadijā būtu pielīdzināms paziņošanas procesam tiesas stadijā. Norādām, ka piedāvātais 301.panta pirmās, otrās un trešās daļas regulējums ir attiecināms uz administratīvā pārkāpuma procesu iestādē, tostarp arī regulējums par personas piekrišanu saziņai izmantot e-lietas portālu. Tāpēc uzskatām, ka arī 301.panta ceturtās daļas regulējums būtu veidojams tā, lai to nepieciešamības gadījumā varētu piemērot arī attiecībā uz iestādes (amatpersonas) pieņemto lēmumu paziņošanu attiecīgām personām.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļā "Automatizēta lēmumu pieņemšana" nepieciešams ietvert skaidrojumu arī par likumprojekta 5.punktā paredzēto iespēju pieņemt automatizētu lēmumu par administratīvā pārkāpuma procesa uzsākšanu un soda piemērošanu, balstoties tikai uz automātisku datu apstrādi, to kategoriju lietās, kurās administratīvo pārkāpumu fiksē ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Izslēgt piedāvātajā 9.punkta redakcijā vārdus "ar speciālajām dienesta pakāpēm", jo minētā vārdkopa nav lietota arī, piemēram, šobrīd spēkā esošajā Administratīvās atbildības likuma 71.panta otrās daļas 2.punkta redakcijā, proti, attiecībā uz Valsts robežsardzes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Izvērtēt, vai piedāvātajā 252.1panta piektajā daļā ietvertais regulējums nebūtu veidojams kā šā panta otrās daļas regulējums, attiecīgi mainot pārējo šā panta daļu numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-