Atzinums

Projekta ID
24-TA-59
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (turpmāk – likums), kas paredz papildināt likumu ar 51.3 pantu, kurā paredzēts regulējums par transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja kreditora prasījumu, ir ietverti likumprojektā "Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā" (Latvijas Republikas Saeimas (turpmāk – Saeima) reģ. Nr. 581/Lp14). Savukārt likumprojektā "Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā" (Saeimas reģ. Nr. 285/Lp14) arī ir ietverti grozījumu, kas paredz papildināt likumu ar 51.3 pantu, kurā paredzēts regulējums par līgumu par līdzekļu aizdevumu Garantijas fondam.

Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekts "Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā" (Saeimas reģ. Nr. 581/Lp14) ir pieņemts Saeimā trešajā lasījumā 2024. gada 14. novembrī. Savukārt likumprojekts "Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā" (Saeimas reģ. Nr. 285/Lp14) ir pieņemts Saeimā pirmajā lasījumā 2023. gada 7. septembrī.

Papildus atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Valsts iestāžu juridisko dienestu 2010. gada 12. marta sanāksmes protokollēmuma "Par grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumos Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" (Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra noteikumi Nr. 170)" (prot. Nr. 2 1. §) 8. punktā noteikto ir atbalstāma Ministru kabineta noteikumu projektu izsludināšana Valsts sekretāru sanāksmē, kad likumprojekts Saeimā izskatīts otrajā lasījumā, kā arī šādi Ministru kabineta noteikumu projekti var tikt izskatīti Ministru kabinetā, kad likumprojekts pieņemts Saeimā.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 22. marta noteikumos Nr. 195 "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība"" (turpmāk – projekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija) ietverto informāciju, kā arī svītrot projektā paredzēto regulējumu, kas izstrādāts atbilstoši likumprojektā "Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā" (Saeimas reģ. Nr. 285/Lp14) paredzētajam regulējumam, kas pieņemts Saeimā tikai pirmajā lasījumā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Priekšlikums: Ievērojot, ka anotācijā minētie grozījumi likumā (Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla reģ. Nr. 23-TA-1660, Saeimas reģ. Nr. 581/Lp14) ir pieņemti Saeimā trešajā lasījumā 2024. gada 14. novembrī, lūdzam precizēt anotācijā ietverto informāciju par attiecīgajiem grozījumiem likumā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā norādītās Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. novembra direktīvas (ES) 2021/2118, ar ko groza Direktīvu 2009/103/EK par civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu saistībā ar mehānisko transportlīdzekļu izmantošanu un kontroli saistībā ar pienākumu apdrošināt šādu atbildību (turpmāk - Direktīva Nr. 2021/2118) vienības nav pārņemtas arī vēl kādās citās projekta vienībās (piemēram, 1.2. un 1.4. apakšpunktā) un papildināt tabulu vai sniegt skaidrojumu.  Papildus atkārtoti aicinām izvērtēt, vai visā projekta pielikumā, tostarp tā 1.1. apakšpunktā un 3. punktā, ir pārņemtas Direktīvas Nr. 2021/2118 normas, un vai nu precizēt tabulu, norādot konkrētas projekta pielikuma vienības, kurās pārņemtas Direktīvas Nr. 2021/2118 prasības, vai sniegt attiecīgu skaidrojumu. Norādām, ka, izdodot nacionālos normatīvos aktus, nepieciešams skaidri norādīt, kuras normas izriet no Eiropas Savienības tiesību normām (vai ievieš Eiropas Savienības normas) un kuras neizriet, bet ir dalībvalstu kompetencē.
Piedāvātā redakcija
-