Atzinums

Projekta ID
21-TA-1225
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
24.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Noteikt kārtību, kā nosakāmi un attēlojami Ministru kabineta noteikumos Nr.61 “Noteikumi par Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas izveidi un uzturēšanu un apgrūtināto teritoriju un nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu klasifikatoru” 2.pielikuma “Vienotais apgrūtināto teritoriju un nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumu klasifikators” 6.punktā minētās aizsargjoslas gadījumos, kad autoceļa (tātad atrodas ārpus pilsētas/ciema teritorijas) viena puse atrodas pilsētas/ciema teritorijā  (vai robežojas ar pilsētu/ciemu).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 30.aprīļa noteikumu Nr.240 “Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi”  90.punktu esošo un plānoto ielu sarkanās līnijas nosaka teritorijas plānojuma, lokālplānojuma vai detālplānojuma apbūves noteikumos un atkarībā no detalizācijas pakāpes attēlo grafiskajā daļā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam  papildināt 1.1. un 1.3.punktu aiz vārdiem “teritorijas plānojumā” ar vārdiem un zīmi “, lokālplānojumā vai detālplānojumā”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt lietderīgumu noteikt pilsētu un ciemu teritorijā sarkano līniju platumu atbilstoši Aizsargjoslu likuma 13.panta otrās daļas 2.punktā noteiktajām.
Saskaņā ar anotāciju, šāda regulējuma nolūks ir mazināt autotransporta radītās negatīvas ietekmes uz iedzīvotāju dzīves kvalitāti (trokšņa, gaisa piesārņojums, vibrācija). Nosakot paplašināto/jaunveidoto pilsētu/ciemu teritorijās iekļautajām ielām sarkano līniju platumu atbilstoši Aizsargjoslu likuma 13.panta otrās daļas 2.punktam tiek liegta iespēja efektīvi izmantot šo teritoriju apbūves veidiem, kuru specifika neizvirza augstas prasības pret vides kvalitāti (piemēram, rūpnieciskā, tehniskā apbūve) un var pat pildīt trokšņa izplatīšanās ierobežojošu funkciju. Negatīvo ietekmi uz iedzīvotāju dzīves kvalitāti iespējams novērst, neizvietojot autoceļa/ielas tiešajā tuvumā trokšņa, gaisa piesārņojuma jūtīgās būves, attiecīgo normu iekļaujot Ministru kabineta 2013.gada 30.aprīļa noteikumos Nr.240 “Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi” – ielas noteiktajā attālumā aizliedzot izvietot dzīvojamo apbūvi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
No piedāvātas Ministru kabineta noteikumu Nr.162 “Autoceļu aizsargjoslu noteikšanas metodika” 5.punkta redakcijas izriet, ka autoceļu aizsargjoslās pilsētu un ciemu teritorijā (sarkanās līnijas) iezīmē dabā. Lūdzam pamatot lietderīgumu iezīmēt sarkanās līnijas dabā!
Saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 59.panta otrās daļas 5.punktu kartību, kādā aizsargjoslas tiek apzīmētas dabā nosaka aizsargjoslu noteikšanas metodikā.
LLPA konstatē, ka Ministru kabineta noteikumu projektā nav noteikta kārtība, kādā sarkanās līnijas tiek iezīmētas dabā.
Piedāvātā redakcija
-