Projekta ID
25-TA-641Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņā sniegto informāciju, ka "MK noteikumu projekts tiks virzīts apstiprināšanai MK sēdē vienlaikus vai pēc Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam (turpmāk - Programma) grozījumu Nr.3 iesniegšanas apstiprināšanai MK", lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts tiks iesniegts MK tikai pēc Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu Nr.3 apstiprināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņā sniegto informāciju, ka "noteikumu projekta 5.punkts paredz, ka 1.3.1.3. pasākuma ietvaros tiek atbalstīti MK rīkojumā par projekta īstenošanu paredzētie projekti, līdz ar to nepieciešamības gadījumā MK sēdes protokollēmums, kas nosaka pirms projekta apstiprināšanas plānotās finanšu plūsmas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem, tiks pievienots, virzot MK rīkojumu apstiprināšanai MK.", lūdzam izsludināt saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP portāls) attiecīgo MK rīkojuma projektu, ņemot vērā, ka Finanšu ministrijai ir jāizvērtē MK sēdes protokollēmuma projekts ar atbilstošiem uzdevumiem paralēli MK noteikumu projektam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 22.9. apakšpunktā iekavās ietverto piebildi "(tai skaitā iestādēm viena resora ietvaros)" vai skaidrot šāda papildinājuma mērķi anotācijā. No minētās normas redakcijas nav skaidri interpretējama šādas piebildes būtība.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
1. Saskaņā ar MK 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - noteikumi Nr. 205) 9. punktu sadarbības iestāde izvērtē avansa piešķiršanas pamatojumu un lemj, vai avansu finansējuma saņēmējam var piešķirt normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu noteiktajā maksimālajā apjomā, daļēji, izmaksāt pa daļām vai noraidīt
Savukārt minēto noteikumu 10. punkts paredz, ka sadarbības iestāde, veicot avansa maksājumus, ievēro nosacījumu, ka maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav paredzēts citādi.
Ievērojot minēto, lai nodrošinātu regulējuma viennozīmīgu interpretāciju par piešķiramā avansa apjomu valsts kapitālsabiedrībai, kas projektu īsteno tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros, lūdzam noteikumu projektā paredzēt arī maksimālo avansa apjomu.
2. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 2023. gada 25. aprīļa protokollēmumu (prot. Nr. 22 25. § 3. punkts) nozares ministrijai, izstrādājot normatīvā akta projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un paredzot avansa un starpposma maksājuma kopsummu noteikumu Nr. 205 18. punktā noteiktajā apjomā vai noteikumu Nr. 205 17. punktā noteiktajā apjomā, ja avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, šī normatīvā akta projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu avansa un starpposma maksājuma kopsummas 100 % apmērā nepieciešamībai valsts kapitālsabiedrībām, kas projektu īsteno tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros.
Savukārt minēto noteikumu 10. punkts paredz, ka sadarbības iestāde, veicot avansa maksājumus, ievēro nosacījumu, ka maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav paredzēts citādi.
Ievērojot minēto, lai nodrošinātu regulējuma viennozīmīgu interpretāciju par piešķiramā avansa apjomu valsts kapitālsabiedrībai, kas projektu īsteno tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros, lūdzam noteikumu projektā paredzēt arī maksimālo avansa apjomu.
2. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 2023. gada 25. aprīļa protokollēmumu (prot. Nr. 22 25. § 3. punkts) nozares ministrijai, izstrādājot normatīvā akta projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un paredzot avansa un starpposma maksājuma kopsummu noteikumu Nr. 205 18. punktā noteiktajā apjomā vai noteikumu Nr. 205 17. punktā noteiktajā apjomā, ja avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, šī normatīvā akta projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu avansa un starpposma maksājuma kopsummas 100 % apmērā nepieciešamībai valsts kapitālsabiedrībām, kas projektu īsteno tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ievērojot MK noteikumu projekta 12.punktā noteikto un izziņas 9.punktā skaidroto, ka partneru piesaiste un līdz ar to nepieciešamība projektā paredzēt pašvaldību vai privāto līdzfinansējumu tiks izvērtēta projekta satura izstrādes laikā, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā, kurā šobrīd kā līdzfinansējums norādīts tikai valsts budžets, norādīt, ka finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera finansējuma plānošanas kārtība tiks noteikta sadarbības līguma starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
