Atzinums

Projekta ID
22-TA-888
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto, ka Valsts ieņēmumu dienestam būs nepieciešams veikt izmaiņas Elektroniskās deklarēšanas sistēmā, kuru aptuvenās nepieciešamās izmaksas izmaiņu veikšanai Elektroniskās deklarēšanas sistēmā sastāda 3 920,40 euro apmērā, kā arī anotācijas 7.1.apakšsadaļas punktā “Institūcijas” norādīto, ka projekta izpildē būs iesaistītas šādas valsts budžeta iestādes – Pārtikas un veterinārais dienests, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts policija, nepieciešams papildināt anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija”, norādot ka likumprojektā paredzēto pasākumu izpildi iesaistītās valsts budžeta iestādes – Pārtikas un veterinārais dienests, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts policija -  nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas tekstā ir minēts, ka "Tomēr PVD nav pieejama informācija, ka alkoholiskais dzēriens ir vai nav ražots mazajā alkoholisko dzērienu darītavā. Ievērojot minēto veicot uzraudzību tirdzniecības uzņēmumos, nebūs iespējams ņemt vērā Alkohola likuma 7.1 panta otrajā daļā mazajām alkoholisko dzērienu darītavām noteikto atkāpi papildu marķējuma izvietošanā, ja PVD netiks sniegta informāciju no Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk - VID) par mazo alkoholisko dzērienu darītavu statusu."
Lūdzam precizēt anotāciju, ņemot vērā, ka Valsts ieņēmumu dienesta mājas lapā Publiskojamo datu bāzē ir publiski pieejama informācija par personām, kas ir mazās alkoholisko dzērienu darītavas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas tektā ir  minēts, ka "Tomēr PVD nav pieejama informācija, ka alkoholiskais dzēriens ir vai nav ražots mazajā alkoholisko dzērienu darītavā. Ievērojot minēto veicot uzraudzību tirdzniecības uzņēmumos, nebūs iespējams ņemt vērā Alkohola likuma 7.1 panta otrajā daļā mazajām alkoholisko dzērienu darītavām noteikto atkāpi papildu marķējuma izvietošanā, ja PVD netiks sniegta informāciju no Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk - VID) par mazo alkoholisko dzērienu darītavu statusu."
Lūdzam precizēt anotāciju, ņemot vērā, ka Valsts ieņēmumu dienesta mājas lapā Publiskojamo datu bāzē ir publiski pieejama informācija par personām, kas ir mazās alkoholisko dzērienu darītavas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt ietekmi uz budžetu, jo nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās 2022.gadā no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” ir nepieciešams finansējums 4 598 EUR apmērā izmaiņu veikšanai Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (8 cilvēkdienas; 1 cilvēkdienas cena 574,75 EUR; izmaksas ar PVN ir 4598 EUR).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt ietekmi uz budžetu, jo nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās 2022.gadā no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” ir nepieciešams finansējums 4 598 EUR apmērā izmaiņu veikšanai Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (8 cilvēkdienas; 1 cilvēkdienas cena 574,75 EUR; izmaksas ar PVN ir 4598 EUR).

 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Citos akcīzes preču aprites reglamentējošos normatīvajos aktos ar alkoholisko dzērienu marķēšanu saprot alkoholisko dzērienu marķēšana ar akcīzes nodokļa markām. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams precizēt 7.1 panta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Alkoholisko dzērienu aprites likumā nav definēts termins "trešā valsts", bet gan lietots vārdu savienojums "valsts, kura nav Eiropas Savienības dalībvalsts" (likuma 5.panta devītā daļa). Ņemot to vērā, rosinām aizstāt 7.1panta otrās daļas ievaddaļā vārdus "trešajām valstīm" ar vārdiem "valstīm, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis". 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Rosinām pārskatīt un, nepieciešamības gadījumā, precizēt 7.1panta otrās daļas ievaddaļu, jo pēc šobrīd esošās redakcijas sanāk, ka nosacījums "kas ražota Latvijā, ievesta no citām Eiropas Savienības dalībvalstīm un Eiropas Ekonomikas zonas valstīm vai trešajām valstīm un paredzēta realizēšanai vairumtirdzniecībai un mazumtirdzniecībai Latvijā" attiecas uz pievienoto etiķeti, nevis alkoholisko dzērienu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Citos akcīzes preču aprites reglamentējošos normatīvajos aktos ar alkoholisko dzērienu marķēšanu saprot alkoholisko dzērienu marķēšana ar akcīzes nodokļa markām. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams precizēt 7.panta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt tekstā vārdus specializētā atļauja (licence) (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem speciāla atļauja (licence) (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt tekstā vārdus specializētā atļauja (licence) (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem speciāla atļauja (licence) (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-