Projekta ID
23-TA-1533Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
25.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādā kārtībā tiks nodrošināta validācija braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai komercreisos atvieglotajām pasažieru kategorijām, kuras noteiktas MK noteikumos Nr. 414 , lai korekti fiksētu braukšanas maksas daļu, kas pasažieriem būs jākompensē pašiem. No šā brīža redakcijas nav saprotams, kā pasažieris zinās, kāds ir valstī noteiktais reģionālais tarifs konkrētajā maršrutā valsts dotētajiem maršrutiem. Tāpat lūdzam anotācijā skaidrot, vai tas, ka komercreisa pārvadātāji (atbilstoši anotācijā sniegtajai informācijai) nav ierobežoti bez brīdinājuma pārskatīt braukšanas maksu, nodrošinās iespēju korekti sekot līdzi piemērojamam atvieglojuma apmēram no pasažiera perspektīvas. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai tādējādi nav papildināma minētā norma ar nosacījumiem, kādā kartībā notiek braukšanas maksas atvieglojumu saņemšana arī komercreisos pēc līdzīga principa, kā to paredz likumprojekta 7. pants (validēšanās ar personas apliecību valsts dotētajos maršrutos) un 12. pants (pārejas norma validācijai valsts dotētajos maršrutos līdz 2025. gada 31. decembrim), neizslēdzot ,ka tas attiecīgi prasītu papildu tehnisko risinājumu. Ja tas nav iespējams, lūdzam skaidrot atvieglojumu piemērošanas izsekošanas iespējas komercreisos, ievērojot pasažieru labākās intereses.
Tāpat lūdzam anotācijā skaidrot, vai ir kāds maršruts, kur paralēli komercreisiem valsts nav nodrošinājusi valsts dotētu reģionālā maršruta transportu, kas tādējādi var nostādīt pasažierus, kuram piemērojami braukšanas maksas atvieglojumi, nelabvēlīgā situācijā, jo viņiem nav izvēles iespēju starp valsts dotēto un komercreisa piedāvājumu.
Tāpat lūdzam anotācijā skaidrot, vai ir kāds maršruts, kur paralēli komercreisiem valsts nav nodrošinājusi valsts dotētu reģionālā maršruta transportu, kas tādējādi var nostādīt pasažierus, kuram piemērojami braukšanas maksas atvieglojumi, nelabvēlīgā situācijā, jo viņiem nav izvēles iespēju starp valsts dotēto un komercreisa piedāvājumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu precizēt, uz kuru no likumprojekta normām (pieņemami uz likumprojekta 12. pantu) ir attiecināms šis anotācijas teksts:
"Problēmas apraksts
Saskaņā ar Personu apliecinošu dokumentu likumu, personai, kura sasniegusi 15 gadu vecumu un kurai līdz 2023.gada 30.aprīlim izsniegta tikai pase, pase ir obligāts personu apliecinošs dokuments, un prasību par personas apliecību kā obligātu personu apliecinošu dokumentu nepiemēro līdz dienai, kad attiecīgā pase kļuvusi lietošanai nederīga. Ievērojot minēto, personām, īpaši, sociāli mazaizsargātajām personu grupām, kurām ir izsniegta tikai pase līdz 2023.gada 30.aprīlim, ir jādod samērīgs pārejas periods.
Tāpat, pārejas periods ir vajadzīgs, lai gan personas, kurām valsts noteikusi braukšanas maksas atvieglojumus, gan pārvadātāji un kases aparātu kompānijas varētu pāriet uz elektroniskās identifikācijas risinājumu, izmantojot personas apliecības identifikācijas lietotni. Pārejas periodā persona varēs braukt pēc esošās pieejas, izmantojot personas statusu apliecinošu dokumentu, gan pēc jaunās identifikācijas, izmantojot personas apliecību ar speciālo lietotni.
Risinājuma apraksts
Minētās problēmas risinājums ir noteikt samērīgu piemērošanas termiņu, t.i., 2026.gada 1.janvāris, bet no likuma spēkā stāšanās līdz 2025. gada 31. decembrim tiek noteikts pārejas periods, kad mērķgrupas identificēšanās braukšanas maksas atvieglojuma saņemšanai iespējama līdzšinējā kārtībā."
"Problēmas apraksts
Saskaņā ar Personu apliecinošu dokumentu likumu, personai, kura sasniegusi 15 gadu vecumu un kurai līdz 2023.gada 30.aprīlim izsniegta tikai pase, pase ir obligāts personu apliecinošs dokuments, un prasību par personas apliecību kā obligātu personu apliecinošu dokumentu nepiemēro līdz dienai, kad attiecīgā pase kļuvusi lietošanai nederīga. Ievērojot minēto, personām, īpaši, sociāli mazaizsargātajām personu grupām, kurām ir izsniegta tikai pase līdz 2023.gada 30.aprīlim, ir jādod samērīgs pārejas periods.
Tāpat, pārejas periods ir vajadzīgs, lai gan personas, kurām valsts noteikusi braukšanas maksas atvieglojumus, gan pārvadātāji un kases aparātu kompānijas varētu pāriet uz elektroniskās identifikācijas risinājumu, izmantojot personas apliecības identifikācijas lietotni. Pārejas periodā persona varēs braukt pēc esošās pieejas, izmantojot personas statusu apliecinošu dokumentu, gan pēc jaunās identifikācijas, izmantojot personas apliecību ar speciālo lietotni.
Risinājuma apraksts
Minētās problēmas risinājums ir noteikt samērīgu piemērošanas termiņu, t.i., 2026.gada 1.janvāris, bet no likuma spēkā stāšanās līdz 2025. gada 31. decembrim tiek noteikts pārejas periods, kad mērķgrupas identificēšanās braukšanas maksas atvieglojuma saņemšanai iespējama līdzšinējā kārtībā."
Piedāvātā redakcija
-