Atzinums

Projekta ID
24-TA-1818
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā noteiktā publiskā finansējuma atbalsta intensitātes diferencēšana pēc gala labuma guvēja vecuma un tiesiskā statusa var radīt pamatu iespējamai netiešai diskriminācijai un neatbilst vienlīdzīgas attieksmes principam.
Lūdzam sniegt skaidrojumu par iemesliem, kādēļ personām līdz 40 gadu vecumam tiek paredzēta 100 % atbalsta intensitāte (12.1. apakšpunkts), savukārt personām, kuras ir vecākas par 40 gadiem un nav komersanti, tiek piemērota būtiski zemāka – tikai 80 % – atbalsta intensitāte (12.3. apakšpunkts). Šāda pieeja var tikt uzskatīta par diskriminējošu pret noteiktu sabiedrības daļu, jo vecums nav objektīvs kritērijs, kas viennozīmīgi raksturo mazāk labvēlīgus vai vairāk atbalstāmos apstākļus.
Papildus tam, noteikumu projekta 12.2. apakšpunktā komersantiem ar nelielu apgrozījumu tiek piemērota 90 % intensitāte, kas ir augstāka nekā fiziskām personām, kuras nav saimnieciskās darbības veicēji. Ņemot vērā, ka komersanti gūst peļņu un tiem ir lielāka finanšu kapacitāte, šāda priekšrocība salīdzinājumā ar privātpersonām nav uzskatāma par pamatotu vai sociāli taisnīgu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam pamatot izvēli par atšķirīgām atbalsta intensitātēm pēc vecuma un juridiskā statusa, kā arī izvērtēt iespēju pielīdzināt atbalsta intensitāti (vismaz 90 %) arī tiem gala labuma guvējiem, kuri nav saimnieciskās darbības veicēji, lai novērstu nepamatotu atšķirīgu attieksmi un nodrošinātu taisnīgu piekļuvi publiskajam finansējumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tiesību normu, norādot to datu subjektu kategorijas, kuru personas dati tiks apstrādāti.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam sniegt datu subjektam skaidrāku un saprotamāku informāciju par noteikumu projektā paredzēto personas datu apstrādi. Vēršam uzmanību, ka pašlaik anotācijas 8.1.13. apakšdaļa ir pārslogota ar vairāku Eiropas Savienības tiesību aktu nosaukumu uzskaitījumu, no kuriem nav iespējams nepārprotami secināt, kā un kāpēc personas dati – piemēram, nekustamā īpašuma adrese, kadastra numurs u.c. – tiks apstrādāti.
Piedāvātā redakcija
-