Projekta ID
22-TA-1892Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
16.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Tāpat pastāv tiesiskā nenoteiktība ar elektroniski iesniegtajiem piedāvājumiem un to izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ pretendentiem. Šāda izsniegšana vai nosūtīšana atpakaļ pretendentiem tehniski nav iespējama gadījumos, kad piedāvājumi sniegti izmantojot elektronisko informācijas sistēmu. Šobrīd grozījumos esošais regulējums var radīt pasūtītājiem nākotnē neatrisināmas situācijas, ja pamatojoties uz šo regulējumu pasūtītāji saņems pieprasījumus no pretendentiem izsniegt atpakaļ elektroniski iesniegtos, bet neatvērtos piedāvājumus, līdz ar to nosacījums par piedāvājum izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ būtu attiecināms uz fiziskā formā iesniegtiem piedāvājumiem.
Tāpat pastāv tiesiskā nenoteiktība ar elektroniski iesniegtajiem piedāvājumiem un to izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ pretendentiem. Šāda izsniegšana vai nosūtīšana atpakaļ pretendentiem tehniski nav iespējama gadījumos, kad piedāvājumi sniegti izmantojot elektronisko informācijas sistēmu. Šobrīd grozījumos esošais regulējums var radīt pasūtītājiem nākotnē neatrisināmas situācijas, ja pamatojoties uz šo regulējumu pasūtītāji saņems pieprasījumus no pretendentiem izsniegt atpakaļ elektroniski iesniegtos, bet neatvērtos piedāvājumus, līdz ar to nosacījums par piedāvājum izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ būtu attiecināms uz fiziskā formā iesniegtiem piedāvājumiem.
Piedāvātā redakcija
14. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos piedāvājumus ne ātrāk kā 4 stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām atklāta konkursa nolikumā norādītajā vietā un laikā, izņemot Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 72. panta septītajā minēto gadījumu, kā arī, ja piedāvājumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt piedāvājumu iesniegšanu. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 72. panta septītajā minētajā gadījumā, kā arī, ja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes atcelšanu un neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 75. panta otrās daļas 1. punktā minēto lēmumu vai administratīvā lieta tiek izbeigta, kā arī ja no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka konstatētie traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes vietu un laiku, kā arī informē par to pretendentus vismaz trīs darbdienas iepriekš. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 75. panta otrās daļas 3. punktā vai trešajā daļā minēto lēmumu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos piedāvājumus un, ja piedāvājumi iesniegti neizmantojot elektronisko informācijas sistēmu, kas paredzēta piedāvājumu un pieteikumu saņemšanai, izsniedz vai nosūta tos atpakaļ pretendentiem.
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
38. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja pieteikumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos pieteikumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos pieteikumus. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumus iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Tāpat pastāv tiesiskā nenoteiktība ar elektroniski iesniegtajiem piedāvājumiem un to izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ pretendentiem. Šāda izsniegšana vai nosūtīšana atpakaļ pretendentiem tehniski nav iespējama gadījumos, kad piedāvājumi sniegti izmantojot elektronisko informācijas sistēmu. Šobrīd grozījumos esošais regulējums var radīt pasūtītājiem nākotnē neatrisināmas situācijas, ja pamatojoties uz šo regulējumu pasūtītāji saņems pieprasījumus no pretendentiem izsniegt atpakaļ elektroniski iesniegtos, bet neatvērtos piedāvājumus, līdz ar to nosacījums par piedāvājum izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ būtu attiecināms uz fiziskā formā iesniegtiem piedāvājumiem.
Tāpat pastāv tiesiskā nenoteiktība ar elektroniski iesniegtajiem piedāvājumiem un to izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ pretendentiem. Šāda izsniegšana vai nosūtīšana atpakaļ pretendentiem tehniski nav iespējama gadījumos, kad piedāvājumi sniegti izmantojot elektronisko informācijas sistēmu. Šobrīd grozījumos esošais regulējums var radīt pasūtītājiem nākotnē neatrisināmas situācijas, ja pamatojoties uz šo regulējumu pasūtītāji saņems pieprasījumus no pretendentiem izsniegt atpakaļ elektroniski iesniegtos, bet neatvērtos piedāvājumus, līdz ar to nosacījums par piedāvājum izsniegšanu vai nosūtīšanu atpakaļ būtu attiecināms uz fiziskā formā iesniegtiem piedāvājumiem.
Piedāvātā redakcija
51. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos piedāvājumus ne ātrāk kā 4 stundas pēc piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām uzaicinājumā norādītajā vietā un laikā, izņemot Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 72. panta septītajā minēto gadījumu, kā arī, ja piedāvājumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 72. panta septītajā minētajā gadījumā, kā arī, ja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes atcelšanu un neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 75. panta otrās daļas 1. punktā minēto lēmumu vai administratīvā lieta tiek izbeigta, kā arī ja no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka konstatētie traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pircēja profilā publicē informāciju par piedāvājumu atvēršanas sanāksmes vietu un laiku, kā arī informē par to uzaicinātos kandidātus vismaz trīs darbdienas iepriekš. Ja iesniegumu izskatīšanas komisija pieņem Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 75. panta otrās daļas 3. punktā vai trešajā daļā minēto lēmumu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos piedāvājumus un, ja piedāvājumi iesniegti neizmantojot elektronisko informācijas sistēmu, kas paredzēta piedāvājumu un pieteikumu saņemšanai, izsniedz vai nosūta tos atpakaļ pretendentiem.
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
74. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja pieteikumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos pieteikumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos pieteikumus. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumus iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
88. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos sākotnējos piedāvājumus ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja piedāvājumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos piedāvājumus. Sākotnējo un turpmāko piedāvājumu izvērtēšanu iepirkuma komisija veic slēgtās sēdēs. Iepirkuma komisija veic sarunas ar pretendentiem par to sākotnējiem un visiem turpmākajiem piedāvājumiem, lai uzlabotu to saturu, izņemot galīgos piedāvājumus. Sarunas nenotiek par pasūtītāja noteiktajām piedāvājumiem izvirzītajām minimālajām prasībām un piedāvājumu izvērtēšanas kritērijiem.
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
113. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja pieteikumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos pieteikumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos pieteikumus. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumus iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs.
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
129. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos galīgos piedāvājumus ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja piedāvājumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos piedāvājumus. Galīgo piedāvājumu izvērtēšanu iepirkuma komisija veic slēgtās sēdēs.
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
150. Iesniegtos pieteikumus atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja pieteikumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos pieteikumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos pieteikumus. Iepirkuma komisija pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām atlasa kandidātus saskaņā ar kandidātu atlases nolikumā noteiktajām kandidātu atlases prasībām, kā arī saskaņā ar kandidātu vērtēšanas metodiku, ja tiek piemērota kandidātu skaita samazināšana. Pieteikumu izvērtēšanu iepirkuma komisija veic slēgtās sēdēs.
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
159. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos sākotnējos piedāvājumus – pētniecības un inovācijas projektus – ne ātrāk kā 4 stundas pēc to iesniegšanas termiņa beigām. Ja piedāvājumu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt pieteikumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos piedāvājumus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši piedāvājumu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos piedāvājumus. Sākotnējo un turpmāko piedāvājumu iepirkuma komisija izvērtē slēgtās sēdēs. Iepirkuma komisija veic sarunas ar pretendentiem par to sākotnējiem un visiem turpmākajiem piedāvājumiem, lai uzlabotu to saturu, izņemot galīgo piedāvājumu. Sarunas nenotiek par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktajām minimālajām piedāvājumiem izvirzītajām prasībām un piedāvājumu izvērtēšanas kritērijiem.
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar grozījumiem izslēdzot regulējumu no Ministru kabineta 2017. gada 28. marta noteikumu Nr. 187 "Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma procedūru un metu konkursu norises kārtība" 13., 34., 51., 71., 88., 111., 127., 146., 156. un 207. punkta par pasūtītāja rīcību tajos gadījumos, kad piedāvājumu iesniegšanai tas izmanto elektronisko informācijas sistēmu un no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par traucējumiem elektroniskās informācijas sistēmas darbībā, kuru dēļ nav iespējams iesniegt piedāvājumus, iepirkuma komisija pieņem lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu, šobrīd iztrūkst regulējums un skaidra rīcība, kā pasūtītajam rīkoties gadījumos, kad tiek saņemta informācija par sistēmas darbības traucējumiem, līdz brīdim kad tiek vai netiek piemērots Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļas regulējums attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanas termiņa pārcelšanu. Šajā gadījumā četru stundu nogaidīšana periods paredzēts, lai iepirkumu sistēmas uzturētājs paspētu apziņot ietekmēto iepirkuma procedūru pasūtītājus, un pasūtītāji neatvērtu piedāvājumus, bet sagaidītu iesniegšanas termiņu pārcelšanu vai informāciju, ka traucējumi piegādātājus attiecībā uz piedāvājumu iesniegšanu nav skāruši un iepirkuma procedūras turpināmas ierastā kārtībā. Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtās daļa paredz konstatēt faktisku ietekmi uz iespēju iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus, līdz ar to pārcelt termiņus tām procedūrām, kurās esošie piegādātāji nav tikuši ietekmēti, nav pamata un neizriet no minētā likuma regulējuma.
Piedāvātā redakcija
210. Ja metu konkursā paredzēta elektroniska metu iesniegšana, iesniegtos metus elektroniskajā informācijas sistēmā atver ne ātrāk kā 4 stundas pēc metu iesniegšanas termiņa beigām. Ja metu iesniegšanai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izmanto elektronisko informācijas sistēmu un 4 stundu nogaidīšanas termiņā no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums par tādiem traucējumiem sistēmas darbībā, kuri varēja ietekmēt metu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs neatver iesniegtos metus. Ja pēc traucējumu konstatēšanas no sistēmas uzturētāja ir saņemts paziņojums, ka traucējumi elektroniskās informācijas sistēmas darbībā nav ietekmējuši metu iesniegšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atver iesniegtos metus. Pēc metu iesniegšanas termiņa beigām žūrijas komisija vērtē iesniegtos metus atbilstoši metu konkursa nolikumā noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem. Metu vērtēšana notiek slēgtās sēdēs. Žūrijas komisijas darbu organizē atbildīgais sekretārs.