Atzinums

Projekta ID
23-TA-894
Atzinuma sniedzējs
SIA Bite Latvija
Atzinums iesniegts
08.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Atzinuma dokumenti

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
2.1. Gadījumā, ja ir paredzēts, ka Projekta 11.2.punktā norādīto informāciju sniegs vienīgi elektronisko sakaru komersanti, aicinām Projekta 11.2.punktu izteikt šādā redakcijā:
“11.2. mobilā elektronisko sakaru tīkla teorētiski aprēķināto pārklājumu;”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Informācijas sniegšanas pamatojums un pretrunīgas prasības

1.1. Projekta 11.3.punktā ir noteikts, ka sistēma uztur informāciju par: “11.3. mobilo elektronisko sakaru tīkla piekļuves tehnoloģiju (3G (trešās paaudzes mobilo sakaru sistēmas); 4G (ceturtās paaudzes mobilo sakaru sistēmas), 5G (piektās paaudzes mobilo sakaru sistēmas, kas tiek sadalītas 5G non stand-alone (neautonomās piektās paaudzes mobilo sakaru sistēmas) vai 5G stand-alone (autonomās piektās paaudzes mobilo sakaru sistēmas) sistēmās pēc to faktiskās izvēršanas mobilo sakaru tīlu infrastruktūrā);”.

Projekta anotācijā Satiksmes ministrija ir norādījusi, ka atsevišķa 5G standalone un 5G non-standalone tehnoloģiju uzskaitīšana ir nepieciešama, lai Satiksmes ministrija varētu nākotnē monitorēt autonomās braukšanas prasībām atbilstoša 5G pārklājuma ieviešanu. Nepiekrītam, ka šis arguments pamato prasību sniegt informāciju par 5G pārklājumu detalizētākā pakāpē.
No Direktīvas[1] 22.panta normām izriet, ka platjoslas pieejamības ģeogrāfiskā apsekošana ir domāta citam mērķim: informācijas apkopošanai par platjoslas pieejamību, kas nepieciešams to uzdevumu izpildei, kas šajā direktīvā paredzēti valsts regulatīvajām un/vai citām kompetentajām iestādēm, un to apsekojumu veikšanai, kuri vajadzīgi valsts atbalsta normu piemērošanai. Elektronisko sakaru likums neparedz Satiksmes ministrijai funkciju un pilnvarojumu monitorēt autonomās braukšanas prasībām atbilstošā 5G pārklājuma izvēršanu. Tādējādi, paredzot informācijas sniegšanu par 5G pārklājumu detalizētākā pakāpē, pamatojot to ar argumentu, kas izteikts Projekta anotācijā, tiek paplašināts Direktīvas 22.panta un Elektronisko sakaru likuma 13.panta ietvars.
Ņemot vērā minēto, secināms, ka prasība par informācijas sniegšanu par 5G pārklājumu detalizētākā pakāpē nav pamatota.

1.2. Projekta 15.punktā ir noteikts: “15. Elektronisko sakaru komersants, kas mazumtirdzniecībā sniedz interneta piekļuves pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā, sniedz sistēmā informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību atbilstoši Regulatora informācijas iesniegšanas noteikumos elektronisko sakaru nozarē noteiktajam termiņam un kārtībai.” Ņemot vērā minēto, nepieciešams, lai abos dokumentos – ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) padomes 2022.gada 22.septembra lēmumu Nr.1/29 apstiprinātajos noteikumos “Informācijas iesniegšanas noteikumi elekronisko sakaru nozarē” (turpmāk – Regulatora noteikumi) un Projektā – prasības informācijas iesniegšanas kārtībai būtu saskaņotas, neradot pretrunas. Tomēr, izvērtējot Projekta 11.3.punktā norādīto, Projekta anotācijā un Regulatora noteikumos noteikto, ir konstatējama pretruna attiecībā uz detalizāciju, kādā jāsniedz informācija par 5G pārklājumu. Proti, Projekta 11.3.punkts paredz informāciju par 5G pārklājumu sniegt atsevišķi par standalone un non-standalone modeļiem, Projekta anotācijā ir norādīts, ka “(..) informācijas iesniegšana PPĢIS notiek saskaņā ar Regulatora padomes 2022.gada 22.septembra lēmumā Nr.1/29 apstiprināto noteikumu "Informācijas iesniegšanas noteikumi elektronisko sakaru nozarē" prasībām”, savukārt Regulatora noteikumu 9.pielikumā 2.tabulā ir paredzēts komersantiem sniegt informāciju par 5G tehnoloģiju, nedalot to sīkāk: “5G – 3GPP release 15 (New Radio (NR) non-standalone (neautonomā) – pamattīkls ir 4G) vai autonomā NR versija (pamattīkls ir 5G) un tās turpmākie jauninājumi”.

Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Projekta 11.3.punktu, izsakot to šādā redakcijā:
“11.3. mobilo elektronisko sakaru tīkla piekļuves tehnoloģiju (3G (trešās paaudzes mobilo sakaru sistēmas); 4G (ceturtās paaudzes mobilo sakaru sistēmas), 5G (piektās paaudzes mobilo sakaru sistēmas) pēc to faktiskās izvēršanas mobilo sakaru tīklu infrastruktūrā;”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt Projektā ietvertās prasības norādīt “11.6. plānoto mobilā elektronisko sakaru tīkla piekļuves tehnoloģiju” un “11.8. plānoto platjoslas tehnoloģiju”. Nav saprotams, kas domāts Projekta 11.8.punktā ar “platjoslas tehnoloģiju”, jo jēdziens “platjoslas tehnoloģija” pats par savi jau ietilpst 11.6.punktā prasītajā mobilajā piekļuves tehnoloģijā. Ja prasības norādīt platjoslas tehnoloģiju 11.8.punktā attiecas uz transmisijas (atvilces) tīklu, un līdzīgi kā 10.4.punktā nepieciešams zināt, vai tehnoloģija nodrošina VHCN, tad prasība ir attiecīgi jāformulē. Turklāt šādā gadījumā analoģiska prasība būtu jāpiemēro attiecībā uz informāciju par jau esošo mobilo sakaru tīklu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām Projekta 11.7.punktu izteikt šādā redakcijā, lai nodrošinātu konsekventu terminoloģijas izmantošanu Projekta 11.4. un 11.7.punktā:
“11.7. platjoslas interneta pakalpojuma maksimālo teorētisko lejupielādes ātruma diapazona vērtību”
Piedāvātā redakcija
-