Atzinums

Projekta ID
22-TA-1963
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
31.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot, kāpēc gadījumos, kad par projekta iepirkumu ir sniegts negatīvs atzinums, sadarbības iestāde var lemt, ka izdevumi, kuri saistīti ar attiecīgo iepirkumu, ir pilnīgi vai daļēji (atkarībā no pārkāpuma būtiskuma) neatbilstoši. Attiecīgi sadarbības iestādei ir izvēlēs tiesības noteikt, vai izdevumi tiks uzskatīti par pilnīgi vai daļēji neatbilstošiem.
Tieslietu ministrijas ieskatā gadījumos, kad par projekta iepirkumu ir sniegts negatīvs atzinums, sadarbības iestādei ir jānosaka pienākums lemt, ka izdevumi, kuri saistīti ar attiecīgo iepirkumu, ir pilnīgi vai daļēji (atkarībā no pārkāpuma būtiskuma) neatbilstoši.
 
Piedāvātā redakcija
25. Ja par projekta iepirkumu ir sniegts negatīvs atzinums, sadarbības iestāde lemj, ka izdevumi, kuri saistīti ar attiecīgo iepirkumu, ir pilnīgi vai daļēji (atkarībā no pārkāpuma būtiskuma) neatbilstoši.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta 30. punktu ar atsauci uz horizontālo principu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
30. Sadarbības iestāde veic pārbaudi projektu īstenošanas vietā, ja par pārbaudes konkrētiem aspektiem, tai skaitā horizontālo principu ievērošanu, nav iespējams pārliecināties citās pārbaudēs (maksājuma pieprasījuma pārbaudē, iepirkuma pirmspārbaudē vai iepirkuma pārbaudē).
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar paredzamām darbībām, kas jāveic sadarbības iestādei un finansējuma saņēmējam gadījumos, kad sadarbības iestāde pēc pārbaudes projekta īstenošanas vietā nosaka negatīvu rezultātu vai rezultātu ar iebildumiem (noteikumu projekta 33.2. un 33.3. apakšpunkts).
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
 Noteikumu projekta 1. pielikums nosaka pārskatā par projekta dalībniekiem uzkrājamos personas datus un īpašās kategorijas datus.
Kā izriet no 29. panta datu aizsardzības grupas[1] viedokļa[2] 00569/13/EN WP 203, dati tiek vākti noteiktiem mērķiem. Pirmkārt, mērķis ir precīzi jādefinē, lai varētu īstenot visus datu aizsardzības pasākumus un ierobežot datu apstrādes jomas. Otrkārt, mērķim jābūt pietiekami nepārprotamam un skaidri izteiktam. Treškārt, mērķim jābūt likumīgam. Līdzīgi nosacījumi ir iekļauti Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas Nr. 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 6. pantā (attiecībā uz tiesisko pamatu).
No noteikumu projekta anotācijas nav izsecināms, uz kāda tiesiska pamata un kādam mērķim tiks uzkrāti noteikumu projekta 1. pielikumā minētie personas dati. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi papildināt noteikumu projekta anotāciju atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības prasībām.


[1] Darba grupa personu aizsardzībai attiecībā uz personas datu apstrādi, kas izveidota ar Eiropas Parlamenta un Padomes 1995. gada 24. oktobra Direktīvu 95/46/EK1, ņemot vērā minētās direktīvas 29. pantu, 30. panta 1. punkta c) apakšpunktu un 30. panta 3. punktu.

[2] http://ec.europa.eu/justice/data-protection/article-29/documentation/opinion-recommendation/files/2013/wp203_en.pdf (11.-12.lpp.).
 
Piedāvātā redakcija
-