Projekta ID
23-TA-796Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Izstrāde turpinās un atbilstoši Tieslietu padomē 2023.gada 13.janvārī izskatītajam rīcības plānam par elektronisku lietu izskatīšanai ieviesto tehnisko risinājumu pilnveidi, ir paredzēts 4.7.1. un 4.7.2. pasākumus izpildīt līdz 2023.gada 15.decembrim (sk. informatīvā ziņojuma 45.lpp).Līdz ar to, attiecībā uz pasākumiem, kas minēti pie Rīcības virziena “Līgumsaistību izpilde”, plānotais izpildes termiņš ir 2023.gada 15.decembris, tādēļ lūgums minētajiem pasākumiem papildināt pēdējo tabulas aili, iekļaujot šādu tekstu - "Plānotais izpildes termiņš -2023.gada 15.decembris".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu ņemt vērā Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra izteiktos iebildumus, proti, mainīt paredzamo izpildes termiņu informācijā par pasākumu paredzamajiem izpildes termiņiem, kas attiecas uz Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas izstrādes un modernizācijas un saistīto jauno e-pakalpojumu izstrādes pasākumu turpmākajiem īstenošanas pasākumiem. Lūdzu mainīt paredzamo izpildes termiņu no norādītā 30.06.2023. (2023. gada 30. jūnijs) uz izpildes termiņu 29.09.2023. (2023. gada 29. septembris) tajās ziņojuma teksta vienībās, ko norādījis Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu informācijā par pasākumu paredzmajiem izpildes termiņiem, kas attiecas uz Uzņēmumu reģisgtra informācijas sistēmas izstrādes un modernizācijas un saistīto jauno e-pakalpojumu izstrādes pasākumu turpmākjaiem īstenošanas pasākumiem, mainīt paredzamo izpildes termiņu no norādītā 30.06.2023. (2023. gada 30.jūnijs) uz izpildes termiņu 29.09.2023. (2023. gada 29. septembris) atbilstoši plānotajiem sistēms izstrādes pasākumiem un to izpildes termiņiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam mainīt ziņojuma projektā norādīto termiņu 30.06.2023. jeb 2023. gada 30.jūnijs uz 29.09.2023. jeb 2023. gada 29. septembris šādās ziņojuma teksta vienībās:
2. lpp. 1.1. apakšpunktā,
3. lpp. 1.3. apakšpunktā,
8. lpp. 11.2. apakšpunktā,
11. lpp. 4.1.1. pasākuma izpildes aprakstā,
12. lpp. 4.1.1. pasākuma izpildes aprakstā,
15. lpp 4.1.3. pasākuma izpildes aprakstā.
95.-96. lpp 4.11.2. pasākuma aprakstā.
2. lpp. 1.1. apakšpunktā,
3. lpp. 1.3. apakšpunktā,
8. lpp. 11.2. apakšpunktā,
11. lpp. 4.1.1. pasākuma izpildes aprakstā,
12. lpp. 4.1.1. pasākuma izpildes aprakstā,
15. lpp 4.1.3. pasākuma izpildes aprakstā.
95.-96. lpp 4.11.2. pasākuma aprakstā.
Piedāvātā redakcija
Pasākuma izpildes termiņš - 29.09.2023. jeb 2023. gada 29. septembris.
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Tabulā Nr.1. pie rīcības virziena 4.9. Restrukturizācija 4.9.2.apakšpunkta "Agrīnās brīdināšanas mehānismu izstrāde, lai nodrošinātu savlaicīgu finansiālo grūtību identificēšanu un risināšanu" sadaļā - Izpilde uz 31.12.2022. - precizēt teikumu 58.lpp, kas attiecas uz informāciju par - aktīvo iesaisti TM projektā "Informācijas avotu izstrāde finansiālo grūtību apzināšanai un atrisināšanai", kas īstenots ar Eiropas Savienības finansējumu, tostarp dalību koprades darbnīcās interaktīvā rīka - ceļa kartei finanšu grūtību identificēšanai un risināšanai privātpersonām un uzņēmējiem – izstrādei.
Ir beigusies aktīvās iesaistes fāze, jo projekts ir noslēdzies. Skatīt Tieslietu ministrijas tīmekļvietnē informāciju par projekta "Informācijas avotu izstrāde finansiālo grūtību apzināšanai un atrisināšanai" noslēgumu un par projekta rezultātā izstrādātās interaktīvās informācijas saturu un piekļuvi šim saturam - https://www.tm.gov.lv/lv/projekts/projekts-informacijas-avotu-izstrade-finansialo-grutibu-apzinasanai-un-atrisinasanai-latvija
Ir beigusies aktīvās iesaistes fāze, jo projekts ir noslēdzies. Skatīt Tieslietu ministrijas tīmekļvietnē informāciju par projekta "Informācijas avotu izstrāde finansiālo grūtību apzināšanai un atrisināšanai" noslēgumu un par projekta rezultātā izstrādātās interaktīvās informācijas saturu un piekļuvi šim saturam - https://www.tm.gov.lv/lv/projekts/projekts-informacijas-avotu-izstrade-finansialo-grutibu-apzinasanai-un-atrisinasanai-latvija
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Tabulā Nr.1. pie rīcības virziena 4.9. Restrukturizācija 4.9.2.apakšpunkta "Agrīnās brīdināšanas mehānismu izstrāde, lai nodrošinātu savlaicīgu finansiālo grūtību identificēšanu un risināšanu" sadaļā - Izpilde uz 31.12.2022. - precizēt teikumu 57.lpp, kas attiecas uz pārskata periodu, kas fiksēts uz 2022.gada 31.decembri. Jo informācija par to, ka 2023.gadā janvārī ir veikta testēšana PricewaterhouseCoopers (PwC) projekta ietvaros veidotajam rīkam “ceļa karte finanšu grūtību identificēšanai un risināšanai privātpersonām un uzņēmējiem”. - neattiecas uz pārskata periodu.
Šis teikums ir jāsvītro.
Šis teikums ir jāsvītro.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 2.2.sadaļā "" 9.punkta "Restrukturizācija" 9.2.apakšpunktā "Agrīnās brīdināšanas mehānismu izstrāde, lai nodrošinātu savlaicīgu finansiālo grūtību identificēšanu un risināšanu" pie piektā "bold" punkta teikuma-
Noslēdzies Strukturālo reformu atbalsta programmas projekts "Atbalsts parādu restrukturizācijai Latvijā", kura ietvaros tika izstrādāts ziņojums par galvenajām identificētajām problēmām, tajā skaitā saistībā ar agrīnās brīdināšanas mehānisma izstrādes nepieciešamību, kā arī izstrādātas Vadlīnijas finanšu grūtību identificēšanai ar praktiskiem padomiem to risināšanai" -
1) Izvērtēt, vai informācijas precīzākam ieskatam, būtu tomēr nepieciešams ietvert arī atsauci uz informāciju par šī projekta noslēgumu, piemēram - https://www.tm.gov.lv/lv/projekts/projekts-atbalsts-paradu-restrukturizacijai-latvija un/vai https://www.tm.gov.lv/lv/latvija-nosledz-paradu-restrukturizacijas-vides-parskatisanu.
2) Papildināt teikumu aiz piektā "bold" punkta teikuma - ar informāciju arī par otru projektu "Informācijas avotu izstrāde finansiālo grūtību apzināšanai un atrisināšanai Latvijā" , kas tajā pašā 2021.gada pārkatā periodā tika realizēts un fokusējās uz vairākiem finanšu grūtību apzināšanai un atrisināšanai svarīgiem jautājumiem attiecībā uz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, uzņēmējiem un patērētājiem. Projekta ietvaros tika izzinātas šo sabiedrības mērķgrupu raksturojošās īpašības un paradumi informācijas ieguvē, veikta padziļināta izpēte par pieejamiem informācijas avotiem un piedāvāta stratēģija atbilstošāku informācijas pasniegšanas veidu/ veida izveidei, izstrādājot attiecīgās informācijas saturu. Skatīt detalizētākai informācijai Tieslietu ministrijas tīmekļvietnē - https://www.tm.gov.lv/lv/projekts/projekts-informacijas-avotu-izstrade-finansialo-grutibu-apzinasanai-un-atrisinasanai-latvija
Noslēdzies Strukturālo reformu atbalsta programmas projekts "Atbalsts parādu restrukturizācijai Latvijā", kura ietvaros tika izstrādāts ziņojums par galvenajām identificētajām problēmām, tajā skaitā saistībā ar agrīnās brīdināšanas mehānisma izstrādes nepieciešamību, kā arī izstrādātas Vadlīnijas finanšu grūtību identificēšanai ar praktiskiem padomiem to risināšanai" -
1) Izvērtēt, vai informācijas precīzākam ieskatam, būtu tomēr nepieciešams ietvert arī atsauci uz informāciju par šī projekta noslēgumu, piemēram - https://www.tm.gov.lv/lv/projekts/projekts-atbalsts-paradu-restrukturizacijai-latvija un/vai https://www.tm.gov.lv/lv/latvija-nosledz-paradu-restrukturizacijas-vides-parskatisanu.
2) Papildināt teikumu aiz piektā "bold" punkta teikuma - ar informāciju arī par otru projektu "Informācijas avotu izstrāde finansiālo grūtību apzināšanai un atrisināšanai Latvijā" , kas tajā pašā 2021.gada pārkatā periodā tika realizēts un fokusējās uz vairākiem finanšu grūtību apzināšanai un atrisināšanai svarīgiem jautājumiem attiecībā uz mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, uzņēmējiem un patērētājiem. Projekta ietvaros tika izzinātas šo sabiedrības mērķgrupu raksturojošās īpašības un paradumi informācijas ieguvē, veikta padziļināta izpēte par pieejamiem informācijas avotiem un piedāvāta stratēģija atbilstošāku informācijas pasniegšanas veidu/ veida izveidei, izstrādājot attiecīgās informācijas saturu. Skatīt detalizētākai informācijai Tieslietu ministrijas tīmekļvietnē - https://www.tm.gov.lv/lv/projekts/projekts-informacijas-avotu-izstrade-finansialo-grutibu-apzinasanai-un-atrisinasanai-latvija
Piedāvātā redakcija
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma sadaļā "2.2. Būtiskākie īstenotie pasākumi" pie 9.punkta ""Restrukturizācija" 9.2.apakšpunktā "Agrīnās brīdināšanas mehānismu izstrāde, lai nodrošinātu savlaicīgu finansiālo grūtību identificēšanu un risināšanu" būtu svītrojams otrā "bold" punkta teikums - "Tika pilnveidots maksātnespējas regulējums un īstenots Interreg Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas projekts “RestartBSR”. Darbības RestartBSR kapacitātes palielināšanas jomā tika vērstas uz bankrotu skaita samazināšanu, jaunu uzņēmumu skaita palielināšanu."
Šī norāde ir maldinoša, jo Interreg projekta rezultātā nav nekas mainīts maksātnespējas politikas un tiesību jomā, un tieši šajā sakarā nenotika maksātnespējas regulējuma grozīšana jeb pilnveide. Turklāt šī konkrētā projekta izpilde pati par sevi tad arī bija pēdējais, kas notika ar šādu pieņēmuma pozīciju, ka Projekta ietvarā realizētās darbības varēja samazināt bankrotu skaitu un radīt jaunveidotu uzņēmumu skaita palielināšanos. Turklāt, lai šādu apgalvojumu ieliktu, ir jābūt kādai mērāmai statistikai, kā un vai tieši šie projekta pieņēmumi ir izpildījušies realitātē.
Šī norāde ir maldinoša, jo Interreg projekta rezultātā nav nekas mainīts maksātnespējas politikas un tiesību jomā, un tieši šajā sakarā nenotika maksātnespējas regulējuma grozīšana jeb pilnveide. Turklāt šī konkrētā projekta izpilde pati par sevi tad arī bija pēdējais, kas notika ar šādu pieņēmuma pozīciju, ka Projekta ietvarā realizētās darbības varēja samazināt bankrotu skaitu un radīt jaunveidotu uzņēmumu skaita palielināšanos. Turklāt, lai šādu apgalvojumu ieliktu, ir jābūt kādai mērāmai statistikai, kā un vai tieši šie projekta pieņēmumi ir izpildījušies realitātē.
Piedāvātā redakcija
1) Vai nu svītrot laukā vispār šo teikumu,
2) vai būtiski precizēt saturu šiem apgalvojumiem. Piemēram - "Tika īstenots Interreg Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas projekts “RestartBSR”. Projekta ietvarā darbības tika vērstas uz bankrotu skaita samazināšanu un jaunu uzņēmumu skaita palielināšanu, kas tiek dibināti kā ReStarter, un sniedzot atbalstu konsultantiem, kas sniedz pakalpojumus jaunizveidotiem uzņēmumiem, veidojot tādas biznesa vienības, kas darbojas inovāciju jomā, un palīdzētu bankrotējušo uzņēmumu īpašniekiem iegūt otro iespēju un palielināt uzņēmuma, kas dibināts kā ReStarter, izaugsmes potenciālu, pieņemot, ka krīzes pārvarēšanas prasmes un novatorisku atbalstu finansiālās grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, un jaunu inovatīvu biznesa vienību izveide var palīdzēt samazināt bankrotu skaitu un veicināt jaunveidotu (jaundibinātu) uzņēmumu skaita palielināšanos. "
Kā arī papildus norādīt citu informāciju un reālos un izmērāmos ieguvumus no šī projekta, lai pateiktu, ka kaut kas mainījās attiecībā uz bankrotējošu uzņēmumu spēju re-startēties un tie varēja sākt startēt inovāciju jomā, veidojot inovatīvas biznesa vienības un reģistrējot jaunus savus uzņēmumus.
2) vai būtiski precizēt saturu šiem apgalvojumiem. Piemēram - "Tika īstenots Interreg Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmas projekts “RestartBSR”. Projekta ietvarā darbības tika vērstas uz bankrotu skaita samazināšanu un jaunu uzņēmumu skaita palielināšanu, kas tiek dibināti kā ReStarter, un sniedzot atbalstu konsultantiem, kas sniedz pakalpojumus jaunizveidotiem uzņēmumiem, veidojot tādas biznesa vienības, kas darbojas inovāciju jomā, un palīdzētu bankrotējušo uzņēmumu īpašniekiem iegūt otro iespēju un palielināt uzņēmuma, kas dibināts kā ReStarter, izaugsmes potenciālu, pieņemot, ka krīzes pārvarēšanas prasmes un novatorisku atbalstu finansiālās grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, un jaunu inovatīvu biznesa vienību izveide var palīdzēt samazināt bankrotu skaitu un veicināt jaunveidotu (jaundibinātu) uzņēmumu skaita palielināšanos. "
Kā arī papildus norādīt citu informāciju un reālos un izmērāmos ieguvumus no šī projekta, lai pateiktu, ka kaut kas mainījās attiecībā uz bankrotējošu uzņēmumu spēju re-startēties un tie varēja sākt startēt inovāciju jomā, veidojot inovatīvas biznesa vienības un reģistrējot jaunus savus uzņēmumus.