Atzinums

Projekta ID
21-TA-1706
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
22.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Rīgas valstspilsētas pašvaldībā šobrīd ir problēma ar vēsturiski saskaņotiem un izvietotiem reklāmas objektiem. Esošais regulējums neparedz risinājumu, ko darīt ar vēsturiski izvietotiem un saskaņotiem reklāmas objektiem, kas šobrīd vairs neatbilst noteikumu prasībām. Šis punkts neparedz vajadzību tos atkārtoti saskaņot.
Kā arī nav noteikumu punkta, kas paredzētu iespēju lūgt demontēt (vai pārvietot) reklāmas objektu, kurš ir vēsturiski saskaņots, bet ņemot vērā gadu laikā veiktās izmaiņas, vairs neatbilst noteikumu 11. un 18.punktā ietvertajām prasībām. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam sniegt informāciju/skaidrojumu par 3.7., 3.8. punktā noteiktā spožuma daudzuma atbilstības kontroli.

Kas kontrolēs spilgtumu jaunajiem objektiem?
Ja ir paredzēts, ka to dara pašvaldības,  vai un konkrēti kādu iekārtu iegādi ir jāplāno pašvaldībai?
Varbūt ir plānots kāds cits kontroles mehānisms, kas pašvaldībām neuzliks papildus slogu materiālos tēriņos un cilvēkresursu piesaistē?
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Esošajā redakcijā nav precīzi saprotams, vai reklāmas objekta vienai izmēra dimensijai ir jāpārsniedz noteiktais izmērs, vai abām vienlaikus, lai uzskatītu, ka objekts jāizvieto ne tuvāk par 12,0m. Līdz ar to, ir priekšlikums vārdu “un” aizstāt ar vārdu “vai”:
ne tuvāk par 12,0 metriem no brauktuves malas, ja telpisko reklāmas objektu (apaļi vai trīsplakņu piloni, figurāli objekti) izmēri pārsniedz 1,8 metrus šķērsgriezumā vai 4,5 metrus augstumā, bet vienpusējo un divpusējo reklāmas objektu izmēri – 1,5 metrus platumā vai 2,5 metrus augstumā;
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt esošā punkta redakciju, par paralēlu izvietojumu, lai būtu saprotams, ka reklāmas objekts ir vērsts paralēli ielas asij.  Priekšlikums papildināt ar vārdiem “(reklāmas objekts ir vērsts paralēli ielas asij)”:
11.4. ja reklāmas objekts ir vērsts paralēli ielas asij, to izvieto ne tuvāk par 5,0 metriem no brauktuves malas, ja vienpusējs vai divpusējs reklāmas objekts pārsniedz šo noteikumu 11.3.apakšpunktā minētos izmērus, bet reklāmas objekta kopējā platība nepārsniedz 15 kvadrātmetrus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Būtu nepieciešams precizēt informāciju, kurai būtu jābūt redzamai situācijas plānā, jo šobrīd bieži vien iesniegtajos risinājumos nav norādīta detalizēta esošā situācija. Priekšlikums papildināt punktu ar precizējumiem “(plānā ir jābūt norādītiem izmēriem un piesaistēm, attālumam līdz ceļa zīmei, līdz brauktuvei, līdz citiem reklāmas objektiem, u.c. elementiem”

Lai saņemtu atļauju reklāmas objektu vai informācijas objektu izvieto­šanai ieinteresētā fiziskā vai juridiskā persona iesniedz iesniegumu, kuram pievienots uzstādīšanas vietas situācijas plāns, mērogā no 1:200 līdz 1:500 (plānā ir jābūt norādītiem izmēriem un piesaistēm, attālumam līdz ceļa zīmei, līdz brauktuvei, līdz citiem reklāmas objektiem, u.c. elementiem), un zemes īpašnieka rakstiska atļauja:
20.1. gar valsts autoceļiem - valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi”;
20.2. gar pārējiem ceļiem, – ceļa īpašniekam vai ceļa pārvaldītājam."
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Esošā redakcija nosaka, ka ceļa īpašniekam ir pienākums ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms ceļa rekonstrukcijas uzsākšanas rakstiski informēt reklāmas objekta īpašnieku. Ir atrunāta rīcība tikai ceļa rekonstrukcijas gadījumā, bet nav atrunāts gadījums, ja tiek veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras netiek veiktas ceļa rekonstrukcijas ietvaros un kas atrodas reklāmas objekta tuvumā un tas var būtiski ietekmēt ceļa zīmju izvietojumu un uztveramību.

Priekšlikums papildināt ar vārdiem “vai satiksmes organizācijas izmaiņu veikšanas”:
22. Ja mainās satiksmes organizācija uz ceļa vai reklāmas objekts vai informācijas objekts atrodas ceļa rekonstrukcijas zonā, ceļa īpašnieka pienākums ir ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms ceļa rekonstrukcijas uzsākšanas vai ceļu satiksmes organizācijas līdzekļu uzstādīšana izmaiņu veikšanas rakstiski informēt reklāmas vai informācijas objekta īpašnieku par izmaiņām satiksmes organizācijā. Pēc trim mēnešiem no rakstiskas informācijas nosūtīšanas dienas ceļa īpašniekam ir tiesības pieprasīt reklāmas objekta vai informācijas objekta demontāžu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Šobrīd redakcija paredz, ka par reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanu netiek uzskatīta reklāmas objekta vai informācijas objekta īpašnieka (valdītāja) maiņa vai reklāmas objekta vai informācijas objekta pārveidošana. Pārveidošana var ietvert arī izmēra maiņu, nepārbūvējot reklāmas objekta pamatus. Līdz ar to, priekšlikums papildināt ar vārdiem “vai izmērs”, lai norādītu uz to gadījumu, ka arī reklāmas objekta izmēra maiņas gadījumā ir nepieciešama atkārtota saskaņošana.
23.1 Par reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanu netiek uzskatīta reklāmas objekta vai informācijas objekta īpašnieka (valdītāja) maiņa vai reklāmas objekta vai informācijas objekta pārveidošana, izņemot gadījumu, ja tiek pārbūvēti (rekonstruēti) reklāmas vai informācijas objekta nostiprināšanas pamati un mainīta tā atrašanās vieta, vai izmērs.
Piedāvātā redakcija
-