Projekta ID
22-TA-3107Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar informāciju par Komisijas 2022. gada 24. marta paziņojuma "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" 52. punkta "h" apakšpunkta prasību pārņemšanu noteikumu projektā. Nepieciešamības gadījumā lūdzam atbilstoši precizēt (papildināt) noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projektu, nepretstatot tajā avansa maksājuma un atbalsta tiesisko regulējumu, tai skaitā neparedzot pieteikšanās kārtību avansa maksājumam, pirms pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, bet uzskaitot konkrētus atbalsta veidus un atrunājot dokumentu iesniegšanas kārtību, kuri iesniedzami attiecīgi lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanai un avansa maksājuma saņemšanai. Skaidrojam, ka arī avansa maksājums ir atbalsts un tā izmaksa veido lēmuma par atbalsta piešķiršanu izpildi. Norādām, ka šobrīd noteikumu projektā paredzētā atbalsta un avansa maksājuma piešķiršanas kārtība ir neskaidra (piemēram, nav saprotams vai avansu maksājuma saņēmējam ir pienākums pieteikties arī atbalstam, kā arī sekas, ja atbalstam nepiesakās, tāpat, piemēram, dažviet noteikumu projektā avansa maksājums tiek saukts par atbalstu u.tml.) un nepārskatāma.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Paužam bažas, ka no noteikumu projekta 1.6. apakšpunkta nav skaidri saprotams , kura diena uzskatāma par atbalsta piešķiršanas dienu. Attiecīgi lūdzam minētajā apakšpunktā identificēt dienesta lēmumu, kura pieņemšanas diena uzskatāma par atbalsta piesķiršanas dienu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un salāgot noteikumu projekta 1.11. un 1.15. apakšpunktā ietverto regulējumu ar noteikumu projekta 1.6. apakšpunktā noteikto, sniedzot atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Proti, norādām, ka nav saprotams, kā lēmumu par atbalsta piešķiršanu var piešķirt līdz 2022. gada 31. decembrim, ja atbalstam var pieteikties līdz 2023. gada 31. janvārim.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 7. punktā paredzēto kārtību attiecināt arī uz atbalsta perioda trešo kārtu, nosakot minētajā punktā konkrētu termiņu, lai pieteiktos atbalstam, kā arī pieejamo finansējumu. Norādām, ka cita starptā no noteikumu projekta 1.11. apakšpunkta neizriet skaidri saprotama pieteikšanās kārtība atbalstam, ņemot vērā, ka nav skaidrs pamatojums, kā atbalsta pretendents var saņemt avansa maksājumu pirms cita starpā noteikumu projekta 1.11. apakšpunktā paredzētā iesnieguma iesniegšanas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 1.13. un 1.17. apakšpunktā svītrot normu, kas paredz par katru nokavējuma dienu aprēķināt nokavējuma naudu. Cita starpā norādām, ka noteikumu projekta anotācijā nav dots juridisks izvērtējums, kā arī nav saskatāms tiesību normās balstīts pamatojums anotācijā sniegtajai informācijai, ka atbalsta saņēmējam jāmaksā Civillikumā noteiktie likumīgie procenti, tai skaitā nav pamatots tas, ka Lauku atbalsta dienesta darbība, piešķirot avansa maksājumu atbalsta saņēmējam, ir darbība privāto tiesību jomā (t.i., komercdarbības atbalsts saņemts saskaņā ar civiltiesisku līgumu) (turklāt arī šādā gadījumā dienestam jāievēro publisko tiesību principi). Turklāt pienākums atmaksāt nelikumīgi saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem ietverts arī Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumu Nr. 420 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība negatīvo ekonomisko seku mazināšanai lauksaimniecības produktu pārstrādes nozarē" 12. punktā (kas izriet no Komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma), kādēļ nav pieļaujams dublēt attiecīgo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-