Projekta ID
23-TA-1941Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Rīgas metropoles areāla ilgtspējīga integrēta sabiedriskā transporta plāns līdz 2030. gadam
Iebildums
Tieslietu ministrijā ir izskatīts Satiksmes ministrijas sagatavotais plāna projekts “Rīgas metropoles areāla ilgtspējīga integrēta sabiedriskā transporta plāns līdz 2030. gadam” (turpmāk – plāns) un tam pievienotais Ministru kabineta rīkojuma projekts “Rīgas metropoles areāla ilgtspējīga integrēta sabiedriskā transporta plāns līdz 2030. gadam” (turpmāk – projekts) un par tiem izsakām šādus iebildumus.
Projektu nepieciešams papildināt ar jaunu punktu par termiņu, līdz kuram iesniedzams plāna ietekmes izvērtējums atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 26.2. apakšpunktā noteiktajam.
Projektu nepieciešams papildināt ar jaunu punktu par termiņu, līdz kuram iesniedzams plāna ietekmes izvērtējums atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 26.2. apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Plānu daļā, kas paredz dažādus uzdevumus valsts institūcijām, pašvaldībām, valsts, pašvaldību vai privātām kapitālsabiedrībām un citām juridiskām personām, nepieciešams precizēt, jo Ministru kabinets var paredzēt saistošus uzdevumus dažādām Ministru kabineta padotībā esošām institūcijām, bet nevar paredzēt uzdevumus un rīcību Rīgas un citām pašvaldībām, to iestādēm vai kapitālsabiedrībām. Tāpat arī Ministru kabinets nav tiesīgs tiešā veidā paredzēt uzdevumus vai ietekmēt darbību, piemēram, VAS “Latvijas dzelzceļš” vai citās valsts kapitālsabiedrībās, jo to pārvaldība notiek saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumu. Atsevišķi būtu vērtējami uzdevumu veidošanas nosacījumi kapitālsabiedrībām, kuras pilda deleģēto pārvaldes uzdevumu, jo Valsts pārvaldes iekārtas likuma 43. pants primāri nosaka atbildīgo iestādi par pārvaldes uzdevuma izpildi. Attiecīgi Ministru kabinets uzdevumu var dot minētajai iestādei, nevis, piemēram, valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija”. Ievērojot minēto, plānu nepieciešams atbilstoši precizēt.
Piedāvātā redakcija
-