Atzinums

Projekta ID
24-TA-3050
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
04.11.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ierosinām pārskatīt 14. punkta redakciju, kas paredz sadarbības partneru loka paplašināšanu ar privātajām izglītības iestādēm. Piemēram, lielākā daļa privāto izglītības iestāžu, kas darbojas Rīgas pilsētā, ir komercsabiedrības, kuru darbība atbilst komercdarbības pazīmēm. Ņemot vērā, ka šī projekta mērķis nav komercdarbības atbalsts, šāds paplašinājums var radīt neatbilstību projekta pamatprincipiem.
Tāpat vēlamies vērst uzmanību, ka norādītajā piemērā privāto izglītības iestāžu iesaiste var būtiski ietekmēt Rīgas pašvaldības izglītības iestādēm piešķirtās kvotas, samazinot to izglītojamo skaitu, kuri varēs saņemt atbalstu projekta ietvaros. Rīgā darbojas gandrīz 50 privātās vispārējās izglītības iestādes, salīdzinot ar 95 pašvaldības dibinātajām vispārējās izglītības iestādēm.
Gadījumā, ja tiek virzīts lēmums par privāto izglītības iestāžu iesaisti projektā, aicinām izvērtēt iespēju piemērot tām samazinātu koeficientu, lai aprēķinātu proporcionāli mazāku finansējuma daļu nekā pašvaldības un valsts dibinātajām izglītības iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Nav saprotams, kādēļ pie atbalsta pedagogu saraksta nav iekļauts priekšmeta pedagogs. Skolēniem ar PMP risku vienas no lielākajām problēmām ir priekšmetu apguve un sekmība tajos. Mācību priekšmetu pedagogu iesaiste un papildu atbalsts ir būtisks, lai veicinātu un sekmētu skolēnu ar PMP risku palikt skolā, jo uzlabojas mācību priekšmeta satura apguve un skolēns tiek motivēts mācīties.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Veidot apakšpunktu 23.6.1., kas nosaka, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums projekta ieviešanas fāzē līdz 2026.gada septembrim rīkot regulāras pašvaldības koordinatoru apmācības par interaktīvā rīka funkcijām un iespējām, jo ik pa laikam notiek rīka uzlabojumi.
Priekšlikums. Interaktīvā rīkā pašvaldības koordinatoram dot lielākas piekļuves iespējas rīkoties rīkā (piemēram, ne tikai redzēt, bet arī spēt pašiem mainīt/sniegt atbalstu/labot nepareizus datus izglītības iestāžu koordinatoru un direktoru sadaļās), tas ļauj efektīvāk palīdzēt iestādēm un ieekonomēt uzdevumu izpildes laiku, kā arī netiek iesaistīti VIAA darbinieki, lai sniegtu atbalstu rīkā. Šobrīd no projekta sākumā līdz 3.novembrim nav veikta neviena sapulce no VIAA puses, kur tiek runāts un stāstīts par rīka dažādām situācijām (pieeja tikai mājas lapas instrukcijām, kur daļa jau esošu situāciju skaidrojumi nav iekļauti), VIAA IT speciālista kontaktinformācija netiek sniegta noslodzes dēļ. Šis ir vēl viens būtisks aspekts, ka, lai noskaidrotu, kā atrisināt tehnisku situāciju rīkā, notiek komunikācija ar reģionālo koordinatoru, kurš saviem spēkiem cenšas atrast atbildes uz pašvaldības jautājumiem caur saviem kanāliem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Īstenojot sadarbības partnerim projektu, tiek iesaistīti pašvaldības administratīvie darbinieki (algu grāmatveži, jurists, projektu vadība, plānota iepirkumu speciālistu iesaiste iniciatīvu un partnerības projektu izsludināšanai utml.), kas uzliek papildu slogu darba veikšanai pie esošajiem darba pienākumiem. Tāpat izglītības iestāžu koordinatoriem, jo īpaši iestādēs ar lielu skolēnu skaitu, dalība projektā nav obligāta un fakts, ka par darbu projekta ietvaros netiek piemērota atlīdzība, nemotivē darbinieku piedalīties projektā, jo slodze iestādē direktoru vietniekiem, pedagogiem ir liela. Lielākajai daļai iestāžu ar lielu skolēnu skaitu jau strādā pedagogi un direktoru vietnieki ar pilnu darba slodzi. Pastāv risks, ka iestāžu vadītājiem trūkst resursu, lai piesaistītu un motivētu darbiniekus dalībai projektā ilgstoši, kur neapmierinātība izteikta jau no vairākām izglītības iestādēm. Aicinām plānot sadarbības partneriem radušās administratīvās izmaksas kā attiecināmās izmaksas projekta ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-