Projekta ID
24-TA-861Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saistībā ar projekta 1. punktā ietverto grozījumu noteikumu 5. punktā lūdzam izvērtēt, vai visi projektā ietvertie personas dati ir nepieciešami noteiktā personas datu apstrādes nolūka sasniegšanai, anotācijā detalizētāk aprakstot, kādēļ minēto personas datu apstrādes nolūku nav iespējams sasniegt, apstrādājot mazāk personas datus, kā arī papildus skaidrojot, kā tiks iegūti minētie dati. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk - Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. panta 1. punkta b) apakšpunktā ietverto nolūka ierobežojuma principu, personas dati tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos, un to turpmāku apstrādi neveic ar minētajiem nolūkiem nesavienojamā veidā, savukārt Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5. panta 1. punkta c) apakšpunktā ir noteikts datu minimizēšanas princips, kas paredz, ka datu apstrāde ir adekvāta, atbildīga un ietvert tikai to, kas nepieciešams datu apstrādes nolūkam. Lūdzam tostarp izvērtēt un skaidrot, kādēļ, lai precīzi identificētu attiecīgo ražotāju organizācijas biedru, nav pietiekami apstrādāt personas vārdu, uzvārdu un personas kodu, kā arī par kādu nekustamo īpašumu ir runa. Turklāt aicinām skaidrot, kā tiks iegūti dati par Lauku atbalsta dienesta klienta numuru, nekustamā īpašuma adresi un kadastra numuru (piemēram, vai biedrs pats tos iesniegts, vai to plānots saņemt no attiecīgo reģistru pārziņiem un kāds būtu tiesiskais pamats šādu datu saņemšanai). Ņemot vērā minēto, nepieciešams izvērtēt normas atbilstību Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5.panta 1.punkta b) un c) apakšpunktā noteiktajam nolūka ierobežojuma un datu minimizēšanas principam un attiecīgi precizēt projektu vai sniegt izvērstākus skaidrojumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta 18. punktā un anotācijā, kā arī pielikumos norādīts uz dažādām dienām (proti, projekta 18. punktā - maksājuma pieprasījuma iesniegšanas diena, anotācijā un, piemēram, noteikumu 13.1 pielikumā - atbalsta iesnieguma iesniegšanas diena). Lūdzam precizēt projektu vai anotāciju, nodrošinot, ka projektā ietverts skaidrs un nepārprotams tiesiskais regulējums un ka anotācijā ietvertie skaidrojumi atbilst projekta regulējumam. Ja ar abiem izmantotajiem terminiem saprotams viens un tas pats jēdziens, aicinām salāgot terminoloģiju un izmantot vienu terminu. Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, normatīvajā aktā nelieto sinonīmus un vienu lietu konsekventi sauc vienā un tajā pašā vārdā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām svītrot projekta 1. punktā izteiktā noteikumu 5.punkta pēdējo teikumu. Projekts paredz, ka fiziskās personas datus apstrādā, uzglabā un iznīcina saskaņā ar normatīvajiem aktiem par fizisko personu datu apstrādi. Vēršam uzmanību, ka attiecībā uz personas datu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu tiesību normai nav juridiskas slodzes, jo normatīvo aktu noteikumi pārzinim ir jāievēro neatkarīgi no tā, vai tas noteikts speciālajā normatīvajā aktā. Tādējādi noteikumi attiecībā uz konkrēto datu apstrādi, piemēram, nolūku, tiesisko pamatu, apjomu, termiņu, personas datu nosūtīšanu un saņemšanu ir jāietver attiecīgajā normatīvajā aktā, kas paredz konkrēto personas datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
