Atzinums

Projekta ID
24-TA-654
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 6.punktā izdalīt sasniedzamo rādītāja vērtību pa kārtām, nodrošinot skaidru, izsekojamu informāciju par rādītāja vērtību, kas sasniedzama posmotā projekta ietvaros, t.i. pasākuma 1.kārtā. 
Vienlaikus, ņemot vērā, ka 1.kārtas ietvaros īstenojamajā projektā nav attiecināmas visas noteikumu projektā paredzētās darbības un izmaksas (t.i., 1.kārtas projektā ir attiecināma tikai elektrovilcienu ritošā sastāva iegāde), lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta III nodaļā norādītās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas arī sadalīt kārtās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 13.punktu šādā redakcijā: “Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu un pievienojot projektam veikto izmaksu un ieguvumu analīzi.”
 
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu un pievienojot projektam veikto izmaksu un ieguvumu analīzi.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu 22.punkts paredz izmaksu attiecināmību no 2021.gada 1.janvārā, kā arī to, ka AS "Pasažieru vilciens" jau ir uzņēmies saistības par rezerves daļu fonda un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādi un elektrovilcienu ražošanas uzraudzību, lūdzam anotācijā detalizētāk skaidrot minēto izmaksu attiecināmības nosacījumus, tai skaitā, par izmaksu attiecināmību gadījumos, kad saistības ir uzņemtas jau pirms 2021.gada 1.janvāra un daļa izdevumu jau ir apmaksāti no finansējuma saņēmēja puses.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 3.sadaļas 6.punktā šobrīd norādīts, ka 2.4.1.2.pasākuma “Bezemisiju vilcienu iegāde – elektrovilcieni” (2.4.1.2.pasākums) otrajai kārtai (9 vilcieni) plānots no 80.00.00 programmas pieprasīt finansējumu ne vairāk kā 56 305 074 euro, kas noteikts kā starpība starp pasākuma otrajā kārtā kopā paredzēto finansējums (64 052 612 euro) un līdz 2024.gada jūnijam no valsts budžeta 31.09.00 apakšprogrammas “Dotācija jauno elektrovilcienu projektam”  izlietoto finansējumu (7 747 538 euro); arī MK protokollēmuma projekta 4.2.apakšpunktā norādīts, ka no 80.00.00 programmas plānots pieprasīt finansējumu 56 305 074 euro. Savukārt tālāk anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka plānots veikt apropriācijas pārdali ne vairāk kā 62 480 530 euro apmērā no valsts budžeta apakšprogrammas 31.09.00 “Dotācija jauno elektrovilcienu projektam” uz jaunizveidojamo apakšprogrammu 61.13.00 “Kohēzijas fonda (KF) finansētie dzelzceļa infrastruktūras projekti (2021-2027)”, lai nodrošinātu faktiski veikto izdevumu attiecināšanu 2.4.1.2.pasākuma otrās atlases kārtas projektā.
Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto pretrunīgo informāciju par finansējuma nodrošināšanu 2.4.1.2.pasākuma otrās kārtas īstenošanai, konkrēti paredzot, kāds finansējums pasākuma otrās kārtas finansēšanai tiks pārdalīts no 31.09.00 apakšprogrammas (ņemot vērā līdzšinējo izpildi) un kāds finansējums tiks pieprasīts no 80.00.00 programmas.
Lūdzam attiecīgi precizēt arī MK protokollēmuma projekta 4.2.apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-