Projekta ID
24-TA-1234Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādītajā simetrijas mezglu staciju un pārsēšanās punktu sarakstā Jūrmalas valstspilsētas teritorijā kā projektā atbalstāmie pārsēšanās punkti norādītas stacijas – Lielupe, Asari, Bulduri, Majori, Sloka.
Pārsēšanās stacija “Asari” ir ar nozīmi pārsēšanās organizēšanai starp reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu un reģionālās nozīmes autobusu maršrutiem. Atlikušās pārsēšanās stacijas valstspilsētu teritorijās ir galvenokārt paredzētas pārsēšanās organizēšanai starp reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu un valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutiem, kuru potenciālu ATD noteikusi no vilcienu satiksmes viedokļa.
Iebildums.
Stacija Sloka ir dzelzceļa stacija, kas atrodas reģionālas nozīmes maršrutu tīklā, ar vislielāko pasažieru (tajā skaitā, iedzīvotāju) apgrozījumu Jūrmalas valstspilsētā (pēc Jūrmalas valstspilsētas administrācijas rīcībā esošajiem datiem 2024. gada pirmajos 6 mēnešos Jūrmalas valstspilsētā deklarēto iedzīvotāju (dati uz 2024. gada 01.janvāri) apgrozījums vien ir sasniedzis 200 000 ). Lūdzam izvērtēt Slokas staciju kā potenciālo simetrijas mezgla staciju un precizēt sarakstu, lai staciju Sloka iekļautu simetrijas mezglu staciju un pārsēšanās punktu sarakstā kā simetrijas mezglu staciju. Tā kā vilcieni kursē vidēji reizi pusstundā, tad jau šobrīd ir iespēja organizēt saskaņotu pārsēšanos starp gandrīz visiem vilcienu un autobusu maršrutiem.
Tāpat lūdzam iekļaut staciju Dubulti pārsēšanās punktu sarakstā, ņemot vērā to, ka pie stacijas pietur vairāki reģionālo un starppilsētas autobusu maršruti, kā arī pasažieru, kas Jūrmalas valstspilsētā deklarēti (dati uz 2024. gada 01.janvāri) apgrozījums 2024.gadā plānots virs 100 000.
Pārsēšanās stacija “Asari” ir ar nozīmi pārsēšanās organizēšanai starp reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu un reģionālās nozīmes autobusu maršrutiem. Atlikušās pārsēšanās stacijas valstspilsētu teritorijās ir galvenokārt paredzētas pārsēšanās organizēšanai starp reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu un valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutiem, kuru potenciālu ATD noteikusi no vilcienu satiksmes viedokļa.
Iebildums.
Stacija Sloka ir dzelzceļa stacija, kas atrodas reģionālas nozīmes maršrutu tīklā, ar vislielāko pasažieru (tajā skaitā, iedzīvotāju) apgrozījumu Jūrmalas valstspilsētā (pēc Jūrmalas valstspilsētas administrācijas rīcībā esošajiem datiem 2024. gada pirmajos 6 mēnešos Jūrmalas valstspilsētā deklarēto iedzīvotāju (dati uz 2024. gada 01.janvāri) apgrozījums vien ir sasniedzis 200 000 ). Lūdzam izvērtēt Slokas staciju kā potenciālo simetrijas mezgla staciju un precizēt sarakstu, lai staciju Sloka iekļautu simetrijas mezglu staciju un pārsēšanās punktu sarakstā kā simetrijas mezglu staciju. Tā kā vilcieni kursē vidēji reizi pusstundā, tad jau šobrīd ir iespēja organizēt saskaņotu pārsēšanos starp gandrīz visiem vilcienu un autobusu maršrutiem.
Tāpat lūdzam iekļaut staciju Dubulti pārsēšanās punktu sarakstā, ņemot vērā to, ka pie stacijas pietur vairāki reģionālo un starppilsētas autobusu maršruti, kā arī pasažieru, kas Jūrmalas valstspilsētā deklarēti (dati uz 2024. gada 01.janvāri) apgrozījums 2024.gadā plānots virs 100 000.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā šie ministru kabineta noteikumi attiecas uz vairākām projektu atlases kārtām, lūdzam precizēt 23.10. punktu tā, lai to var piemērot arī nākamajām atlases kārtām, neiekļaujot konkrētu gada skaitli.
Priekšlikums.
Izteikt 23.10. punktu šādā redakcijā
23.10. valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” izziņu par ar dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaitu (apgrozījumu) plānotajā projekta īstenošanas vietā par pēdējo pieejamo kalendāro gadu pirms projektu atlases izsludināšanas, ja projekta ietvaros paredzēta šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minēto sabiedriskā transporta savienojuma punktu izbūve;
Priekšlikums.
Izteikt 23.10. punktu šādā redakcijā
23.10. valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” izziņu par ar dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaitu (apgrozījumu) plānotajā projekta īstenošanas vietā par pēdējo pieejamo kalendāro gadu pirms projektu atlases izsludināšanas, ja projekta ietvaros paredzēta šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minēto sabiedriskā transporta savienojuma punktu izbūve;
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai veicinātu iedzīvotāju paradumu maiņu, izvēloties sabiedrisko transportu, ir jānodrošina videi draudzīga sabiedriskā transporta droša, nepārtraukta kustība nokļūšanai līdz dažādiem sabiedriskā transporta savienojuma punktiem, tādējādi ierosinām izteikt punktu šādā redakcijā:
elektroapgādes sistēmu – kabeļu trašu un apakšstaciju – izbūves, pārbūves un atjaunošanas izmaksas, tostarp jaudas palielināšana, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta savienojuma punktu vai sabiedriskā transporta infrastruktūras, kas nodrošina nokļūšanu līdz sabiedriskā transporta savienojuma punktam, elektroapgādes sistēmu darbību;
elektroapgādes sistēmu – kabeļu trašu un apakšstaciju – izbūves, pārbūves un atjaunošanas izmaksas, tostarp jaudas palielināšana, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta savienojuma punktu vai sabiedriskā transporta infrastruktūras, kas nodrošina nokļūšanu līdz sabiedriskā transporta savienojuma punktam, elektroapgādes sistēmu darbību;
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Minētajā atsaucē uz regulu nav šāda panta.
Ierosinām paplašināt atbalstāmo darbību izmaksu loku, paredzot arī sabiedriskā transporta uzlādes punktu izbūvi, kuru jauda nepārsniedz 120 kW, tādējādi izsakot punktu šādā redakcijā:
parastās jaudas uzlādes punktu un sabiedriskā transporta uzlādes punktu izbūves, uzstādīšanas, modernizēšanas vai paplašināšanas izmaksas mobilitātes punktos (..).
Ierosinām paplašināt atbalstāmo darbību izmaksu loku, paredzot arī sabiedriskā transporta uzlādes punktu izbūvi, kuru jauda nepārsniedz 120 kW, tādējādi izsakot punktu šādā redakcijā:
parastās jaudas uzlādes punktu un sabiedriskā transporta uzlādes punktu izbūves, uzstādīšanas, modernizēšanas vai paplašināšanas izmaksas mobilitātes punktos (..).
Piedāvātā redakcija
-