Projekta ID
22-TA-1043Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar noteikumiem par iepirkumu plāna ievietošanas noteikumiem KP VIS
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt iespēju MK noteikumu 6.1., 6.2.2., 6.3., 6.4. apakšpunktus svītrot vai skaidrot, kāpēc nepieciešams iekļaut šādu informāciju, ņemot vērā, ka MK noteikumos mērķi ir jānorāda atbilstoši CID. Ja nepieciešams mērķu sasniegšanu skaidrot detalizētāk, aicinām šo informāciju iekļaut anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 6.punktu ar uzraudzības rādītājiem atbilstoši Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – CID) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:52021PC0340&from=EN, kā arī precizēt rādītāju nosaukumus atbilstoši CID. Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar kopējo rādītāju un tā apakšrādītājiem https://www.esfondi.lv/normativie-akti-1.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādiem tiesību aktiem ir jāstājas spēkā, lai izpildītu MK noteikumu projekta 6.2.apakšpunktā norādīto atskaites punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 6.4.apakšpunktā norādīto mērķ, nosakot to par nacionālo rādītāju, ņemot vērā, ka tas nav iekļauts CID. Vienlaikus aicinām un skaidrot izvērtēt šī rādītāja nepieciešamību/pievienoto vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 12.5.apakšpunktu ar informāciju, ka tai skaitā tiks nodrošināta, korupcijas, krāpšanas, interešu konflikta un dubultfinansējuma riska neiestāšanās, kā arī tiks veiktas datu ticamības pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 16.2.1.apakšpunktu izteikt kā jaunu puktu, ņemot vērā, ka attiecīgais regulējums nosaka, kā Akciju sabiedrība “Sadales tīkls” var īstenot projektu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta 16.2.1.apakšpunktam un anotācijā norādītajai informācijai tiek paredzēts, ka AS “Sadales tīkls” projekta aktivitāšu īstenošanai kā sadarbības partneri piesaista AS "Latvenergo" attiecībā uz projekta IT (digitālo) risinājumu izstrādi, kā arī AS "Augstsprieguma tīkls" attiecībā uz elektroenerģijas sadales sistēmas attīstības vajadzībām nepieciešamās augstsprieguma sistēmas elementu pārbūves vai izbūves vajadzībām. Ņemot vērā, ka faktiski no minētā izriet, ka attiecībā uz šo sadarbības partneru veiktajiem pasākumiem netiek piemērots publiskais iepirkums, lūdzam anotācijā ietvert pamatojumu publiskā iepirkuma (vai publisko iepirkumu tiesiskā regulējuma) nepiemērošanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā ir minēts, ka AS “Sadales tīkls” projekta aktivitāšu īstenošanai piesaista AS "Latvenergo" kā sadarbības partneri attiecībā uz projekta IT (digitālo) risinājumu izstrādi. Lūdzam anotācijā skaidrot, kādēļ AS "Latvenergo" tiek piesaistīts kā sadarbības partneris, ja IT risinājuma izstrādes pakalpojumu var nodrošināt attiecīgās nozares komersants tirgū, un ja šāda pakalpojuma veikšanai, neievērojot caurspīdīgu, atklātu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, tiek izvēlēts konkrēts komersants, atbalsts tam kvalificējas kā komercdarbības atbalsts un ir jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums. Attiecīgi, lūdzam atbilstoši precizēt MK noteikumu projektu un skaidrojumu anotācijā.
Vienlaikus lūdzam papildināt gan MK noteikumu projektu, gan skaidrojumu anotācijā, ka IT risinājumi būs AS “Sadales tīkls” īpašumā un nesniegs priekšrocības AS "Latvenergo" kā vienam no elektroenerģijas ražotājiem tirgū.
Vienlaikus lūdzam papildināt gan MK noteikumu projektu, gan skaidrojumu anotācijā, ka IT risinājumi būs AS “Sadales tīkls” īpašumā un nesniegs priekšrocības AS "Latvenergo" kā vienam no elektroenerģijas ražotājiem tirgū.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt MK noteikumu projekta 16.2.2.apakšpunktu kā jaunu punktu, ņemot vērā, ka minētais regulējums nenosaka, kas var iesniegt projektu investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikuma projekta 19.punktu, norādot ka Ekonomikas ministrija pārbaudīs, vai uz pretendentu neattiecas kāds no Finanšu regulā noteiktiem izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt vārdus “AF atbildīgā iestāde” ar vārdiem “nozares atbildīgā ministrija”, ņemot vērā MK 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" noteikto terminoloģiju. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt visā MK noteikumu projekta tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums projekta iesniegumu vērtēšanas kritērijos ietvert arī izslēgšanas kritērijus.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums paredzēt EM rīcību ja projekta iesniedzējs nav izpildījis visus vērtēšanas kritērijus, norādot kārtību un termiņu kādā paredzēts veikt atbilstošus precizējumus vai papildinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās, ka neiestājas dubultfinansējuma risks.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu Komisijas Lēmumā, ar kuru apstiprina Darbības kārtību, par kuru vienojas Eiropas Komisija un Latvija saskaņā ar Regulu (ES) 2021/241 noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām Atveseļošanas fonda (turpmāk - AF) plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) puses. Atbilstoši EK sniegtajai informācijai, iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no AF finansējuma, jo AF finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja AF plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam AF finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no AF līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar EK. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam Ekonomikas ministrijai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem. Vienlaikus aicinām pārskatīt anotācijas 1.3.sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” norādītās komandējumu izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projekta 23.3.apakšpunktā svītrot vārdu “rezerve” un noteikt maksimālo procentu neparedzētajiem izdevumiem, kā arī papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka, ka sadārdzinājumu sedz finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 26.punktu,norādot par ko atskaite tiek iesniegta.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 27.punktu, ka ne tikai šo noteikumu, bet Atvseļošanas fonda kopējiem, kā arī atbilstoši nacionālajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 28.punktu ar informāciju, ka uz projektu iesniegumu atlases brīdi vai Atveseļošanas fonda plānā identificēto konkrēto projektu līgumu vai vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 30.punktā termiņu, līdz kuram tiek īstenots projekts un sasniegts mērķis, ņemot vērā to, ka Finanšu ministrijas izstrādātajās vadlīnijās par MK noteikumu un informatīvo ziņojumu sagatavošanu ir norādīts, ka projekta noslēguma dokumentācijas pārbaude un noslēguma maksājumu veikšana jānodrošina līdz 2026.gada 31.augustam. Lūdzam izvērtēt iespēju paredzēt, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz vismaz līdz 2026.gada 30.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, norādot kāds ir viena avansa apmērs, ņemot vērā, ka pamatojoties uz Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1 “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 70.punktā noteikto, ka avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no projektā paredzētā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar ievadāmās informācijas apjomu un datu ievades regularitāti. Dati KP VIS jāievada vismaz divas reizes gadā atbilstoši regulas Nr. 2021/241 22. un 27. pantā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai izslēgtu komercdarbības atbalstu konkrētiem preču/pakalpojumu sniedzējiem, pakalpojuma vai preces iepirkums, neatkarīgi no līgumcenas apjoma ir jāveic ievērojot caurspīdīgu, atklātu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Līdz ar to, lūdzam šo MK noteikumu projekta 36.punktu papildināt ar teikumu, piemēram, šādā redakcijā: "Iepirkumus veic ievērojot caurspīdīgu, atklātu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru."
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 28.aprīļa rīkojuma Nr. 292 "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu" https://likumi.lv/ta/id/322858 361 punktu "Atbalsts tiks piešķirts AS "Augstsprieguma tīkls" un AS "Sadales tīkls". Par cik abi uzņēmumi ir dabīgi monopoli, tad piešķirot atbalstu nav attiecināmas komercdarbības atbalsta kontroles normas." Līdz ar to, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu un papildināt ar skaidrojumu anotācijā. Aicinām izmantot Finanšu ministrijas mājas lapā skaidrojošos materiālus https://www.fm.gov.lv/lv/skaidrojosie-materiali - Eiropas Komisijas izstrādāto darba dokumentu – analītisko tabulu (2016-2017) valsts atbalsta noteikumu piemērošanai publiski finansētiem infrastruktūras projektiem - pamatiniciatīva "Enerģija".
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Finanšu ministrijas rīcībā nav informācija par komercdarbības atbalsta regulējuma - Eiropas Komisijas “Paziņojums par atbalsta jēdzienu enerģētikas infrastruktūrai” esamību.
Ja plānots sniegt atbalstu partneruzņēmumiem - lielajiem uzņēmumiem, piemēram, AS "Latvenergo", lūdzam MK noteikumu projekta V sadaļu papildināt ar komercdarbības atbalsta nosacījumiem (piemēram, attiecīgajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumiem vai Pamatnostādņu par valsts atbalstu vides aizsardzībai un enerģētikai nosacījumiem, atkarībā no plānotā) attiecībā uz šo/šiem atbalsta saņēmēju/iem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Finanšu ministrijas rīcībā nav informācija par komercdarbības atbalsta regulējuma - Eiropas Komisijas “Paziņojums par atbalsta jēdzienu enerģētikas infrastruktūrai” esamību.
Ja plānots sniegt atbalstu partneruzņēmumiem - lielajiem uzņēmumiem, piemēram, AS "Latvenergo", lūdzam MK noteikumu projekta V sadaļu papildināt ar komercdarbības atbalsta nosacījumiem (piemēram, attiecīgajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumiem vai Pamatnostādņu par valsts atbalstu vides aizsardzībai un enerģētikai nosacījumiem, atkarībā no plānotā) attiecībā uz šo/šiem atbalsta saņēmēju/iem.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 39.punktu ar nosacījumiem jeb kārtību, kādā Ekonomikas ministrija apstiprina projektu ar nosacījumiem vai noraida.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar biedrību un nodibinājumu iesaisti investīcijas īstenošanā. Gadījumā, ja iesaiste nav iespējama, lūdzam sniegt informāciju un apsvērumus, kādēļ to iesaiste ieviešanā nav iespējama. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par sociālo atbildīga iepirkuma piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto kopējo rādītāju uz “Alternatīvo degvielu infrastruktūra (uzpildes/uzlādes punkti)” atbilstoši Atveseļošanas fonda plāna kopējiem rādītājiem (https://www.esfondi.lv/normativie-akti-1), kā arī papildināt ar informāciju par apakšrādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums precizēt termiņu, līdz kuram tiek īstenots projekts, ņemot vērā to, ka Finanšu ministrijas izstrādātajās vadlīnijās par MK noteikumu un informatīvo ziņojumu sagatavošanu ir norādīts, ka projekta noslēguma dokumentācijas pārbaude un noslēguma maksājumu veikšana jānodrošina līdz 31.08.2026. Lūgums izvērtēt iespēju paredzēt, ka finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu iesniedz līdz 2026.gada 30.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projektā aizstāt skaitli "19.3" ar skaitli"19.3”.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā paredzēt saīsinājumu pirms vārda "plāna" un nenorādīt saīsinājumā "plāns", ņemot vērā, ka nevis regulējums ir attiecināms uz Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu. Piemēram, finansējums ir no Atveseļošanas un noturības mehānisma, jeb fonda. Papildus aicinām vārdu “ANM” aizstāt ar vārdiem “Atveseļošanas fonds” vai vārdu “AF”, lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu visos tiesību aktos.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā aizstāt vārdu "Latvijas" ar vārdiem "Eiropas Savienības", ņemot vērā MK noteikumu projekta nosaukumā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 3.1.apakšpunktā norādīt saīsinājum “IT” pilno noskumu un, ja attiecināms, saīsinājumu, kas tiks lietotas turpmāk tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikumu projekta 5.punkta informāciju iekļaut anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu visos tiesību aktos, lūdzam MK noteikumu projekta 6.1.2.punktā aizstāt vārdu “KPVIS” ar vārdiem "vadības informācijas sistēma". Saīsinājumu lūdzam precizēt visā dokumentā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 6.1.2.punktu papildināt ar vārdu "fondu" pirms vārda vadības.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot MK noteikumu 6.3.2.punktā norādīto sākuma termiņu mērķa izpildes datu uzskaitei.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 7.punktā aizstāt vārdu "Atveseļošanās" ar vārdu "Atveseļošanas". Papildus lūdzam salāgot visā tekstā, ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā ir lietots saīsinājums “ANM”.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 7.punktā finansējumu norādīt veselos euro.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 12.2.apakšpunktā svītrot vārdu “iesniegumu”, ņemot vērā, ka citur tekstā tiek lietots vārds “projekts". Lūdzam parskatīt visu tekstu un veikt atbilstošus precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu visos tiesību aktos, lūdzam MK noteikumu projekta 12.4.apakšpunktā aizstāt vārdus “projekta īstenotājiem” ar vārdiem “finansējuma saņēmējiem”.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 15.punktā paredzēt datu iesniegšanu vadības informācijas sistēmā vismaz divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikumu projekta 17.punktu izteikt šādā redakcijā: “Projekta iesniedzējs projektu iesniedz vadības informācijas sistēmā Ekonomikas ministrijas noteiktā termiņā.”
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot, vai plānots, ka finansējuma saņēmēji iesniedz katrs vienu vai vairākus projektus.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 18.1.apakšpunktā un 18.2.apakšpunktā finansējumu norādīt veselos euro.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 18.1.un 18.2.apakšpunktā vārdus “no AF finansējuma”, ņemot vēra punkta ievadā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 20.punktu, norādot subjektu, kurš var apstrīdēt lēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 20.punktu, norādot, par ko ir lēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot un nepieciešamības gadījumā precizēt MK noteikumu projekta 23.1.apakšpunktu, norādot, kas veiks neatkarīga revidenta funkcijas, ņemot vērā, ka neatkarīga revidenta/iekšējā audita izmaksas ir attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma, izņemot gadījumus, kad minēto funkciju veic nozares ministrijas iekšējā audita struktūrvienība.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 26.punktu, norādot, ka atskaite tiek iesniegta Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 29.punktu ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļa “28”.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt jēdzienu "tiesību akti iepirkumu jomā", precīzi norādot "tiesību akti publisko iepirkumu jomā".
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 34.punktā lietot visā tekstā vienotu terminoloģiju, .t.i., finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 35.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
(Teikuma sākums izriet specifiski no nozares jomas)… nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 36.punktu ar vārdu “publisko” pirms vārda “iepirkumu”.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 41.punktā norādīt regulas pilno nosaukumu un iekavās saīsinājumu, kurš tiks izmantots turpmāk tekstā.
Piedāvātā redakcija
2014.gada 17.jūnija regulas (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk — Komisijas regula Nr. 651/2014)
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 44.puntka redakciju, ka dokumenti ir glabājami piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai Ekonomikas ministrija ir izvērtējusi biedrību un nodibinājumu iesaisti investīcijas īstenošanā. Gadījumā, ja iesaiste nav iespējama, aicinām sniegt informāciju un apsvērumus, kādēļ to iesaiste ieviešanā nav iespējama.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un ja nepieciešams pārcelt šo informāciju uz sadaļu “1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi”.
"Noteikumu projekta ietvaros tiks sniegts atbalsts granta veidā AS "Sadales tīkls" un AS "Augstsprieguma tīkls" investīciju veikšanai elektroenerģijas pārvades un sadales sistēmu modernizācijai, tai skaitā informācijas tehnoloģiju risinājumu izstrādei un attīstībai pārvades sistēmas un sadales sistēmas elastības un drošības paaugstināšanai, dispečeru un datu centru attīstībai, nacionālās datu platformas izveidei un automatizētā viedās uzskaites sistēmas attīstībai, tādējādi veidojot nepieciešamo informācijas sistēmu infrastruktūru un attīstītu tīklu vadības digitalizāciju, klimata neitrālu risinājumu ieviešanai un darbībai, kā arī sadales sistēmas un pārvaldes infrastruktūras (tai skaitā elektrotīkla un ēku) stiprināšanu (tai skaitā izbūvei, pārbūvei, modernizēšanai, darbības drošuma un energoefektivitātes paaugstināšanai) atjaunīgo energoresursu jaudu integrēšanai (tai skaitā izmantošanai) un elastības risinājumu nodrošināšanai, kā arī elektrisko transportlīdzekļu un izkliedētās ģenerācijas pieslēgšanai atbilstošas un efektīvas elektrotīkla infrastruktūras izveidei"
"Noteikumu projekta ietvaros tiks sniegts atbalsts granta veidā AS "Sadales tīkls" un AS "Augstsprieguma tīkls" investīciju veikšanai elektroenerģijas pārvades un sadales sistēmu modernizācijai, tai skaitā informācijas tehnoloģiju risinājumu izstrādei un attīstībai pārvades sistēmas un sadales sistēmas elastības un drošības paaugstināšanai, dispečeru un datu centru attīstībai, nacionālās datu platformas izveidei un automatizētā viedās uzskaites sistēmas attīstībai, tādējādi veidojot nepieciešamo informācijas sistēmu infrastruktūru un attīstītu tīklu vadības digitalizāciju, klimata neitrālu risinājumu ieviešanai un darbībai, kā arī sadales sistēmas un pārvaldes infrastruktūras (tai skaitā elektrotīkla un ēku) stiprināšanu (tai skaitā izbūvei, pārbūvei, modernizēšanai, darbības drošuma un energoefektivitātes paaugstināšanai) atjaunīgo energoresursu jaudu integrēšanai (tai skaitā izmantošanai) un elastības risinājumu nodrošināšanai, kā arī elektrisko transportlīdzekļu un izkliedētās ģenerācijas pieslēgšanai atbilstošas un efektīvas elektrotīkla infrastruktūras izveidei"
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, ka lai arī projekta izdevumu attiecināmības termiņš ir no 2020.gada 1.februāra, jāņem vērā, ka uz projektu iesniegumu atlases brīdi vai Atveseļošanas fonda plānā identificēto konkrēto projektu līgumu vai vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” atšifrēt saīsinājumu “EP lēmumā”.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar norādi ka, veicot publiskos iepirkumus, tiks izvērtēta iespēja noteikt sociāli atbildīga iepirkuma kritērijus.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā pie citas informācijas noradīt ministriju, kura lūgs pārdalīt nepieciešamo finansējumu no 74.resora ”Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ”Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-