Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-860
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
29.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Neatbalstām Noteikumu projekta 9. punkta redakciju  Mērķdotācijai paredzētos līdzekļus Satiksmes ministrija:
9.1. no 2022. līdz 2024. gadam sadala starp pašvaldībām atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;
9.2. no 2025. gada sadala atbilstoši šo noteikumu 51. punktā noteiktajam.";
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projetkta 9. punkta redakcija jāpapildina ar nosacījumu, ka 21 pašvaldībai nepieciešama papildus kompensācija 2,35 miljonu eiro apmērā , lai segtu ar pārdali saistītos zaudējumus. Vēršam uzmanību uz to, ka 2021. gadā noteiktais finansējums pašvaldībām ir veikts , rupji pārkāpjot Autoceļu likumā noteiktās proporcijas starp valsti un pašvaldību .  
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt 9 prim punktu 
Piedāvātā redakcija
9 prim punktā izslēgt vārdus ne vairāk kā piecus gadu
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Anotācijas jāfiksē, kas mainīsies, ja   mērķdotācijas sadalījuma tiks izmainīts puse no pašvaldībām finansējumu samazinot un pusei palielinot attiecīgi palielinot . Kādēļ vismaz 25% pašvaldību mērķdotāciju tiek pielietots samazinājums par 7 līdz 29%? Lūdzam skaidrojumu ar ko pamatoti 14. gadus veci kritēriji mērķdotāciju noteikšanā, ja finansējums pašvaldībām salīdzinājuma ar 2008. gadu ir divas reizes mazāks 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam pamatot 14 gadus vecu kritēriju pielietošanu 
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Precizēt Anotācijā sadaļu par līdzfinansējumu , pārņemot valsts vietējos autoceļus 
Piedāvātā redakcija
Anotācijā jānorāda pamatojums, kāpec finansējums , pārņemot valsts vietējos autoceļus tiek saglabāts tikai 5. gadus. LPS norāda, ka Anotācija jāfiksē sekojošais 
1.Vienkāršojama procedūra valsts autoceļu pārņemšanai. Jānodrošina vienāda pieeja valstij un pašvaldībām nododot autoceļus. Valsts līdzfinansējuma apjoms valsts vietējo autoceļu pārņemšanā nedrīkst būt mazāks par esošo finansējuma apjomu konkrētajam posmam.
2.Nododot valsts vietējos ceļus valdījumā vai īpašumā pašvaldībām,   jāpievieno autoceļu tehniskā stāvokļa izvērtējums, kas raksturo  faktisko finansiālo  ieguldījumu  autoceļu atjaunošanā  pēdējo 10 - 15 gadu laikā. Ja tiek konstatēts, ka nav veikts nepieciešamais uzturēšanas darbu  kopums, atbilstoši attiecīgajai autoceļa drošai un kvalitatīvajai ekspluatācijai un nestspējai, jāizstrādā papildus algoritms finansējuma palielināšanai.
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam Anotācijā pamatot  un fiksēt finanšu avotus, kas nodrošinātu valsts vietējo autoceļu uzturēšanu pašvaldībās labākā līmenī neka līdz šim to ir izdarījusi valsts
Piedāvātā redakcija
,Anotācijā norādīts, ka nepieciešams risināt jautājumu par valsts vietējo autoceļu nodošanu pašvaldībām, kas pieejamos nepietiekamos finanšu līdzekļus var izlietot racionālāk un atbilstošāk, ņemot vērā, ka pašvaldības ir spējīgas pieņemt informētākus lēmumus par savā teritorijā esošo autoceļu uzturēšanu un prioritātēm. Spriežot pēc Anotācijas tiek atzīts , ka valsts līdz šim finanšu līdzekļus  ir izlietojusi neatbilstoši