Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-1234
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros ir plānota sadarbības partneru iesaiste, kā arī paredzēta gan atbalsta sniegšana ar saimniecisku darbību saistītām, gan ar saimniecisku darbību nesaistītām darbībām, aicinām papildināt anotāciju ar izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontekstā attiecībā uz sadarbības partneriem, norādot, vai un kādos gadījumos attiecīgā pasākuma ietvaros ir vai nav paredzēts komercdarbības atbalsts sadarbības partneriem, un kāpēc pasākuma ietvaros piešķirtais atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts vai atbalsts saimnieciskajai darbībai. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros plānota arī atbalsta piešķiršana ar saimniecisku darbību nesaistītiem projektiem, proti, publiskajai infrastruktūrai, un ka šādiem projektiem nav piemērojami komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi, aicinām precizēt, ka projekta ietvaros izbūvētā infrastruktūra ir uzraugāma visā projekta amortizācijas periodā. Atbilstoši aicinām precizēt arī noteikumu projekta 36.punktu un papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu komercdarbības atbalsta iestāšanās riskus, lūdzam anotācijā skaidrot, vai, piemēram, atsevišķi stāvošu autobusu platformu izbūve vai pārbūve arī ir kvalificējama kā publiskā infrastruktūra, nevis tāda, kuras ietvaros tiek veikta saimnieciskā darbība. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu komercdarbības atbalsta sniegšanas risku, aicinām skaidrot anotācijā, kas tiek saprasts ar 27.9.apaķšpunktā punktā minētajām kontakttīklu izbūves, pārbūves un atjaunošanas izmaksām, kā arī 27.10.apakšpunktā minētajām elektroapgādes sistēmu izbūves, pārbūves izmaksām, un ar kādu mērķi šīs izmaksas konkrētā atbalsta pasākuma ietvaros ir plānotas. 
Vēršam uzmanību, ka citu atbalsta pasākumu ietvaros apakšstaciju izbūves, pārbūves un atjaunošanas izmaksas ir kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 48.pantu. 
Lūdzam skaidrot, vai 27.10.apakšpunktā minētās jaudas palielināšanai veiktās investīcijas nerada priekšrocības šo inženiertīklu īpašniekam, kā arī, vai minētā punkta izmaksas ir attiecināmas arī gadījumos, ja ieguldījums tiek veikts šajā punktā minētajās elektroapgādes sistēmās, kas nav finansējuma saņēmēja īpašumā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 33.punktu vai anotāciju ar detalizētu informāciju par to, kādas darbības jāveic, lai nodrošinātu, ka tiek novērsta vai mazināta 2.3.1.2.pasākuma ietvaros atbalstāmo darbību ietekme uz vidi (atbilstoši pasākumiem/aktivitātēm, kas minētas horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumā).
Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, vai pasākumam ir tieša vai netieša ietekme uz horizontālo principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 35.punktā noteikts, ka Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā, lūdzam anotācijā iekļaut atbilstošu pamatojumu šāda nosacījuma izvirzīšanai.
Vienlaikus, lai 2. kārtas ietvaros neradītu risku kvalitatīvai vismaz 15 projektu izvērtēšanu, ņemot vērā, ka nav paredzēta iespēja pagarināt vērtēšanas termiņu, lūdzam precizēt, ka šī prasība ir attiecināma tikai uz 1. kārtu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 53.punkta redakciju, piedāvātajā redakcijā. Vienlaikus, lai projekta iesniedzējam būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi jau uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi, lūdzam noteikumu projektā vai anotācijā norādīt, ka atbildīgā iestāde izstrādā papildinošas saimnieciskas darbības (PSD) uzraudzības metodiku līdz projektu iesniegumu atlases izsludināšanai.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka PSD uzraudzība notiks atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātai metodikai, lūdzam izvērtēt 50.punkta nepieciešamību. Lai mazinātu administratīvo slogu, papildus lūdzam ieviest PSD/PP pašdeklarācijas principu, t.i. paredzot, ka finansējuma saņēmējs visā projekta dzīves ciklā sagatavo ikgadējus pārskatus par PSD un PP apjomu un nodrošina šajā punktā minēto pārskatu un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību PSD un PP uzraudzībai. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka ir pārsniegts šo noteikumu 47. punktā minētais 20 procentu apjoms no infrastruktūras kopējās gada jaudas vai ka minētā infrastruktūra tiek izmantotas citai saimnieciskai darbībai, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisku darbību, tas civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā iesniedz sadarbības iestādei ziņojumu par konstatēto šo noteikumu 47. punktā minēto nosacījumu pārkāpumu. Sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt iesniegt PSD un PP pārskatus projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par PSD un PP nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentām iestādēm vai no trešajām personām.
Lūdzam attiecīgus precizējumus veikt arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
53. Šo noteikumu 47., 48. un 50. punktā minēto nosacījumu uzraudzību nodrošina sadarbības iestāde atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai papildinošās saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai.
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī (Komisijas regulas Nr.651/2014 angliskajā versijā nosacījumi, kas ir attiecināmi uz ‘undertaking’, ir jāpārbauda/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī), lūdzam noteikumu 55.2. un 55.3.apakšpunktus precizēt, lai nodrošinātu, ka ar terminu "finansējuma saņēmējs" tiek saprasts, ka finansējuma saņēmējs tiek vērtēts grupas līmenī. Vienlaikus ar skaidrojumu lūdzam papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 27.14.apakšpunktā ir uzskaitītas vairākas attiecināmās izmaksas, aicinām precizēt 56.punktā noteikto "27.14. apakšpunktā minētai attiecināmo izmaksu pozīcijai", aizstājot to šādi: " 27.14. apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām".
Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 36.a panta 5.punktam maksimālā atbalsta intensitāte ir 100%, attiecīgi aicinām precizēt 56.punktā noteikto vai arī sniegt skaidrojumu anotācijas 5.sadaļas 1.tabulas atbilstības izvērtējumā, kādēļ tiesību akta izstrādātajs ir noteicis stingrākus prasījumus, nekā to noteic Komisijas regula Nr.651/2014. Savukārt 56.punktā iekļauto nosacījumu "nepārsniedzot 40 % vienam projekta iesniedzējam no projekta kopējām izmaksām", aicinām precizēt atbilstoši tam, kā tas ir noteikts Komisijas regulas Nr.651/2014 36.a panta 7.punktā, proti, ka vienam uzņēmumam piešķirtais atbalsts nepārsniedz 40 % no attiecīgās shēmas kopējā budžeta. Vienlaikus lūdzam no Komisijas regulas Nr.651/2014 36.a panta 7.punkta izrietošo nosacījumu izdalīt atsevišķā punktā, jo tas attiecas uz atbalsta sniedzēju. 
Papildus aicinām svītrot 56.punkta pirmā teikuma beigu daļu "ņemot vērā arī šo noteikumu 59. punkta un 73.9. apakšpunkta nosacījumus", jo minētie nosacījumi neattiecas uz atbalsta intensitāšu noteikšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 5.panta 2.punktā noteikto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā, par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%, lūdzam anotācijas 5.sadaļas 1.tabulā atbilstības izvērtējumā skaidrot, kādēļ Satiksmes ministrija kā tiesību akta projekta izstrādātāja noteikumos ir paredzējusi stingrākas prasības, nekā to paredz Komisijas regula Nr.2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā no noteikumu projekta 61.punkta būtības izriet, ka šī punkta ietvaros runa joprojām ir par de minimis atbalsta kumulēšanu ar citu komercdarbības atbalstu un/vai de minimis atbalstu, tad aicinām izvērtēt noteikumu projekta 60.3.apakšpunkta nepieciešamību, jo tas būtībā atkārto to pašu, kas noteikts noteikumu projekta 61.punktā, kā arī izmantot standartizēto kumulācijas redakciju, kas aptver gan gadījumus, kad de minimis atbalsts tiek kumulēts ar citu de minimis atbalstu, gan gadījumus, kad de minimis atbalsts tiek kumulēts ar citu komercdarbības atbalstu.
Vienlaikus, ņemot vērā to, ka atbalsta pasākuma ietvaros ir pieļaujama piešķirto atbalstu kumulācija, aicinām papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas paredz finansējuma saņēmēja pienākumu iesniegt sadarbības iestādē informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
 
Piedāvātā redakcija
"Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%."
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 63.un 64.punktā jau ir noteikti termiņi, saskaņā ar kuriem šī atbalsta pasākuma ietvaros iespējams piešķirt atbalstu gan saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, gan saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014, aicinām izvērtēt, kuru no nosacījumiem atstāt noteikumu projektā. 
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka nosakot konkrētu termiņu, līdz kuram iespējams pieņemt lēmumu, kā tas ir paredzēts noteikumu projekta 63.un 64.punktā, tiesību akta izstrādātājs ir paredzējis stingrākus nosacījumus, nekā to paredz Komisijas regula Nr.2023/2831 un Komisijas regula Nr.651/2014, jo abiem regulējumiem vēl ir piemērojams pārejas periods, kurās tie ir piemērojami. Ja tiesību akta izstrādātājs izvēlas noteikumu projektā atstāt nosacījumus, kas ietverti tā 63.un 64.punktā, aicinām papildināt arī anotācijas 5.sadaļas 1.tabulā ietverto atbilstības izvērtējumu, skaidrojot, kādēļ noteikumi paredz stingrākas prasības, nekā Komisijas regula Nr.2023/2831 un Komisijas regula Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai novērstu komercdarbības atbalsta sniegšanas riskus, aicinām anotācijā plašāk skaidrot to, kas tiek saprasts ar digitālajiem informācijas displejiem, sasaistot tos ar noteiktu noteikumu projekta punktu. Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta 27.punkta kontekstā skaidrot, ar kādu mērķi digitālie informācijas displeji tiek uzstādīti un kas ir to sniegtās informācijas patiesie labuma guvēji. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta 19.punktam, projekta iesniedzējs/finansējuma saņēmējs ir pašvaldības un/vai pašvaldību kapitālsabiedrības, savukārt noteikumu projekta 11.punkts nosaka, ka  pasākuma ietvaros nacionālais finansējums ir pašvaldību un privātais finansējums. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 2.1., 2.3., 3.1., 3.3. un 5.3. apakšpunktos norādīto informāciju (valsts budžeta izdevumi nevar būt lielāki kā izdevumi no ERAF finansējuma, attiecīgi līdzfinansējuma daļa, kas attiecas uz pašvaldībām, jānorāda kā pašvaldību budžeta izdevumi; 2.1.apakšpunktā nepieciešams norādīt tikai ERAF finansējuma apmēru, savukārt 2.3.apakšpunktā jānorāda nacionālā līdzfinansējuma apmērs, vienlaikus, ja ir zināms provizoriskais nacionālā līdzfinansējuma sadalījuma apmērs starp pašvaldību un privāto sektoru, tad 2.3.apakšpunktā būtu norādāms tikai pašvaldību līdzfinansējuma apmērs).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā sniegto informāciju, kā kārtējo gadu norādot 2024.gadu, kā arī precizēt norādīto informāciju 6.punktā tabulā, kurā norādīts attiecināmais finansējums sadalījumā pa finansējuma avotiem un gadiem, lai sadalījums pa gadiem kopsummā būtu atbilstošs norādītajam finansējumam kopā, kā arī salāgot, lai informācija 6.punkta tabulā sakrīt ar anotācijas 3.sadaļas 1. – 5. punktā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā finansējuma apmērs 2028.gadam 1. un 2.punktā norādīts kā finansējums 2028. un 2029.gadam kopā (atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā esošajai tabulai), līdz ar to 2028.gada ailē lūdzam precizēt finansējuma apmēru, norādot finansējumu tikai 2028.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
MK sēdes protokollēmuma projekts
3. Līdz Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 2.3.1.specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu daudzveidu mobilitāti pilsētās” 2.3.1.2.pasākuma “Multimodāls sabiedriskā transporta tīkls” (turpmāk – 2.3.1.2.pasākums) projekta iesnieguma apstiprināšanai Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda sadarbības iestādē atļaut Satiksmes ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtība, pamatojoties uz Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2. apakšpunktu, pieprasīt finansējumu ne vairāk ka 1 995 781 euro apmērā no budžeta resora „74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, lai nodrošinātu 2.3.1.2.pasākuma īstenošanas uzsākšanu un priekšfinansēšanu 2025.gada pirmajā pusgadā.
Iebildums
Ievērojot noteikumu projektā paredzēto, ka pasākuma ietvaros, kurā projekta iesniedzējs/finansējuma saņēmējs ir pašvaldības un/vai pašvaldību kapitālsabiedrības, sadarbības iestāde (CFLA) piešķir finansējumu, veic uzraudzību un veic maksājumus finansējuma saņēmējam vienošanās vai līgumā noteiktajā kārtībā, nav atbalstāms protokollēmuma projekta 3.punktā paredzētais par to, ka Satiksmes ministrija pieprasīs finansējumu pasākuma īstenošanas uzsākšanai un priekšfinansēšanai.
Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu  Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2. apakšpunktu Ministru kabinets lēmumu par līdzekļu piešķiršanu izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē pieņem, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, bet šobrīd anotācijā nav sniegta informāciju ne par argumentāciju, ne risku analīzi.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk - Likums) 19.panta 13.punkta izriet, ka Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķi ir jābūt noteiktam - specifiskā atbalsta mērķa mērķim, pieejamam finansējumam, nacionālai līdzfinansējuma likmei, prasības projekta iesniedzējam, prasības projekta sadarbības partneriem (ja tos pieaicina), atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumiem, tostarp komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem (ja attiecināms), un kārtībai, kādā īsteno programmā norādīto Eiropas Savienības fonda specifiskā atbalsta mērķi.

Savukārt Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.punkts nosaka, ka noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta: vārdus “noteikumi nosaka" un tad likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ņemot vērā iepriekšminēto lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 1.punkā iekļautos punktus, nodrošinot atbilstību Likuma 19.panta 13.punktā noteiktajam deleģējumam.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr. 2021/1060 53. panta 2. punktā minētajam "Ja darbības kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 EUR, iemaksas no ERAF, ESF+, TPF, AMIF, IDF un BMVI saņēmējam sniedz vienības izmaksu, fiksētas summas maksājumu vai vienotas likmes finansējuma veidā, izņemot darbības, kurām sniegtais atbalsts ir uzskatāms par valsts atbalstu. ".
Ja nav plānots izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku, un vispār pasākuma ietvaros vienkāršoto izmaksu piemērošana nav plānota, tās nav iespējams piemērot un/vai tas ir nelietderīgi no samērīguma viedokļa šajā pasākumā, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā un precizēt noteikumu projekta 14.punkta redakciju, ņemot vērā, ka vienkāršotās izmaksas drīkst nepiemērot projektiem, kuru kopējo izmaksu minimālais apjoms ir virs 200 000 EUR.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesnieguma minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot).
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka finansējuma saņēmējiem ir skaidri atlases īstenošanas nosacījumi un novērstu risku, ka projekts netiks īstenots līdz 2026. gada 30. jūnijam, lūdzam iekļaut prasību, ka  pasākuma 1.kārtas ietvaros jāiesniedz augstas gatavības projekti, t.i., nosakot prasību, ka:
1) par projektā plānotajām darbībām, kuras nav kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts, ir noslēgts būvniecības līgums, kurā ir noteikts, ka būvdarbi jāpabeidz līdz 2026.gada 30.jūnijam, t.sk. izbūvētā/pārbūvētā infrastruktūra tiks nodota ekspluatācijā, ko apliecinās pieņemšanas-nodošanas akts;
2) par projektā plānotajām darbībām, kuras kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts atbilstoši 12.09.2023. Regulas Nr. 651/2014 36.a panta 3.punkta nosacījumiem (ja attiecināms), ir noslēgusies būvdarbu iepirkuma procedūra, ir publicēts paziņojums par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu un no iepirkuma dokumentācijas (nolikums, būvdarbu līguma paraugs) var izsecināt, ka plānotais būvdarbu pabeigšanas termiņš ir līdz 2026.gada 30.jūnijam, kā arī ir sniegts detalizēts plānoto darbību apraksts, to uzraudzības apraksts, risku un to preventīvo pasākumu apraksts.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi, ņemot vērā, ka 1.kārtas projektiem ir noteikta augstas gatavības pakāpe, lūdzam papildināt iekavās iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
23.1. aizpildītu sadarbības iestādes tīmekļvietnē pieejamo publisko iepirkumu dokumentācijas atbilstības pārbaudes lapu un iepirkuma norises atbilstības pārbaudes lapu (attiecināms uz 1.kārtas projektiem un 2. un 3.kārtas projektiem, ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir pieņemts lēmums par iepirkuma rezultātiem). Iepirkumu atbilstības pārbaudes lapu iesniegšana neizslēdz veiktā iepirkuma pārbaudi un neatbilstību konstatējumus pēc vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas;
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 23.3. apakšpunktu, jo projekta iesniedzēja izslēgšanas nosacījumi ir noteikti Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22.pantā un tie nav jānosaka Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķi. Vienlaikus informējam, ka atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012  regulas Nr. 2018/1046 136. pantā minētajiem izslēgšanas nosacījumiem ietver tikai  gadījumā, ja finansējuma saņēmējam projekta īstenošanā deleģēts uzdevums sniegt atbalstu gala labuma guvējam vai īstenojot Atveseļošanas un noturības mehānismu, to nosakot attiecīgajos investīciju noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi, lūdzam noteikumu projekta 23.4. līdz 23.8. apakšpunktos papildus norādīt, kādos gadījumos šis apliecinājums tiek pievienots projekta iesniegumam, ņemot vērā varbūtību, ka projektā var netikt piešķirts komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi un finansējuma saņēmējam, īstenojot projektu, nerastos izmaksu attiecināšanas problēmas projekta paredzamajos izdevumos, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu/definīciju, kādas darbības būtu attiecināmas zem izmaksu kategorijas "... satiksmes infrastruktūras "zaļie risinājumi"".
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 27.12.punktā kā vienas no attiecināmajām izmaksām tiek plānotas zemes iegādes izmaksas, lūdzam anotācijā skaidrot un iekļaut pamatojumu šādu izmaksu nepieciešamībai.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai finansējuma saņēmējiem būtu skaidri projekta īstenošanas nosacījumi un finansējuma saņēmējam, īstenojot projektu, nerastos izmaksu attiecināšanas problēmas projekta paredzamajos izdevumos, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādas darbības ir attiecināmas zem izmaksu pozīcijas "inženiertehniskie darbi".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.punktu, norādot precīzu datumu, no kura izmaksas tiek attiecinātas, t.i., 2022. gada 25. novembri. 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 32.punktu papildināt ar informāciju, norādot, no kāda avota tiks finansētas izmaksas, kas nav iekļaujamas projektā kā attiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 41.2.apakšpunktu ar informāciju, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums uzkrāt datus par projekta ietekmi uz horizontālā principa rādītāju - "Objektu skaitu, kuros ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība", ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, ka finansējuma saņēmējs ievēro horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālā principa rādītāju - objektu skaitu, kuros ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas izmantošanu nacionālajos normatīvajos aktos, aicinām izmantot terminoloģiju, kas tiek lietota Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, lietojot jēdzienu "komercdarbības atbalsts", nevis "valsts komercdarbības atbalsts". Attiecīgi aicinām precizēt noteikumu projekta 54.punktā, citur noteikumu projektā, kā arī anotācijā lietoto terminoloģiju. 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 55.1.apakšpunkta redakciju tā, lai tā nodrošinātu Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 3.punktā noteiktajam, ka, ja finansējuma saņēmējs darbojas gan izslēgtajās nozarēs, kas minētas 1.panta 3.punkta pirmās daļas a), b) vai c) apakšpunktā, gan citās nozarēs, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, atbalstam, ko piešķir pēdējām minētajām nozarēm vai darbībām, šo regulu piemēro ar nosacījumu, ka dalībvalstis ar tādiem piemērotiem līdzekļiem kā darbības vai izmaksu nošķiršana nodrošina, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no atbalsta, kas piešķirts saskaņā ar šo regulu. Skaidrojam, ka šobrīd 55.1.apakšpunkta redakcija minēto nenodrošina.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vienotas terminoloģijas izmantošanas nolūkos aicinām noteikumu projekta 55.5.apakšpunktu izteikt, piemēram, piedāvātajā redakcijā:

Piedāvātā redakcija
"atbalstu šo noteikumu ietvaros, kas piešķirts saskaņā ar regulas Nr.651/2014 36.a pantu, drīkst apvienot ar citu atbalstu (tostarp ar atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar regulu Nr.2023/2831), tai skaitā, par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot šo noteikumu 56.punktā minēto, citā atbalsta programmā un ad-hoc atbalsta projektā noteikto maksimālo atbalsta intensitāti;"
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 72.punktu, ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķi neietver un nedublē tiesību normas, kas jau izriet no Eiropas Savienības fondu regulējošiem horizontālajiem normatīvajiem aktiem. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, vai anotācijā norādītā informācija attiecībā uz 2.3.1.2.pasākuma finansējuma intervences kodu ir korekta, un nepieciešamības gadījumā lūdzam veikt atbilstošus precizējumus, jo atbilstoši aktuālajai informācijai 2.3.1.2.pasākums tiek plānots atbilstoši 108. intervences kodam (Multimodālais transports (TEN-T)), nevis 081 kodam (tīra pilsētvides transporta infrastruktūra).
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu izsekojamus nosacījumus, lūdzam papildināt anotācijā iekļauto informāciju:
1) norādot, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja un uzturēšana; 
2) izvērtēt inovatīva publiska iepirkuma nosacījumu piemērošanas iekļaušanu noteikumu projektā, vai arī anotācijā pamatot, kāpēc šāds iepirkums konkrētā pasākuma ietvaros nevar tikt piemērots; 
3) ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz ieguldījumus infrastruktūrā, lūdzam anotācijā norādīt, vai ieguldījumi plānoti saskaņā ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Satiksmes ministriju kā atbildīgo iestādi un projekta iesniedzēju atbilstoši noteikumu projekta 19.punktam, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Satiksme ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt, attiecīgie plānotie projekta iesniedzējs pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas. Tādējādi lūdzam arī minētajā apakšsadaļā svītrot vārdus "Juridiskām personām noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības." Kā arī vienlaikus lūdzam noteikt, ka minētais tiesiskais regulējums attiecas arī uz pašvaldību kapitālsabiedrībām.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 6.1.sadaļu ar informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē.
Vēršam uzmanību uz Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteikto: “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk