Atzinums

Projekta ID
22-TA-581
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Izvērtējot ar administratīvā pārkāpuma procesu saistīto projektā paredzēto regulējumu, secināms, ka tas pamatā veidots atbilstoši šobrīd Sodu reģistra likumā esošajam regulējumam. Tomēr Sodu reģistra likums nav pilnībā saskaņots ar Administratīvās atbildības likumu, kā arī Administratīvo pārkāpumu procesa atbalsta sistēmas pašreizējo lomu administratīvā pārkāpuma procesā. Līdz ar to projektā iekļaujamais regulējums vai nu gramatiski neatbildīs Sodu reģistra likumam, vai arī būs pretrunā administratīvā pārkāpuma procesa regulējumam.
 
Šobrīd, lai noskaidrotu projektā īstenojamā pilnvarojuma apjomu, jāņem vērā visi normatīvie akti, kas regulē konkrēto jautājumu (sal. sk. Satversmes tiesas tiesnešu Artūra Kuča un Gunāra Kusiņa atsevišķo domu lietā Nr. 2018-17-03 3. punktu). Tas ir gan sarežģīti, gan diskutabli saistībā, piemēram, ar atsevišķiem reģistrā iespējami iekļaujamo ziņu veidiem.
 
Ievērojot minēto, aicinām pilnveidot Sodu reģistra likumā esošo regulējumu un novērst tajā esošās neatbilstības, kas attiecas uz administratīvā pārkāpuma procesu.

Vienlaikus piekrītam Ekonomikas ministrijas 2022. gada 30. decembra atzinumā norādītajam priekšlikumam, ka Sodu reģistrā iekļaujamo ziņu (datu) regulējumam vajadzētu būt ietvertam tikai vienā normatīvajā aktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot, ka par personas datu apstrādes atbilstību personas datu apstrādes jomu regulējošo normatīvo aktu prasībām ir atbildīgs pārzinis, pārzinim katrā konkrētā gadījumā būtu jāvērtē, vai pastāv tiesisks mērķis plānotajai personas datu apstrādei, vai šo mērķi var sasniegt ar iecerēto personas datu apstrādi un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot personas datus mazākā apjomā, citā veidā vai arī neapstrādājot tos vispār.
Projekts paredz vairāku jaunu personas datu kategoriju apstrādi, piemēram, 8.1.1.3. apakšpunkts, 8.3.6.11. apakšpunkts, 8.5. apakšpunkts un citi. Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt attiecīgās personas datu kategorijas.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ievērojot to, ka grozāmo noteikumu 12. un 12.1 punktā arī ir ietvertas atsauces uz šo noteikumu 11.7. apakšpunktu, aicinām precizēt grozāmo noteikumu 11.7. apakšpunkta redakciju, lai tā ietvertu visus iespējamos nolēmumus, tostarp tiesas spriedumus (piemēram, "11.7. nolēmumā noteiktais administratīvais sods" vai "11.7. piemērotais administratīvais sods").
 
Piedāvātā redakcija
-