Projekta ID
22-TA-216Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
31.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 18.2.apakšpunktu, paredzot, ka KPVIS uzdevums ir uzkrāt datus par horizontālo principu, tai skaitā specifiskajiem kritērijiem un nosacījumiem uz atbalstāmajam darbībām, rādītājiem un to ieviešanu. Minētais nepieciešams, jo ne visos specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) /SAM pasākumu ieviešanas Ministru kabineta noteikumos būs iespējams definēt projekta līmeņa horizontālo principu specifiskos un kvantitatīvos rādītājus, tāpēc jāparedz, ka informācija par horizontālo principu nosacījumu izpildi var būt sniegta arī aprakstošā veidā pie atbalstāmajām darbībām, projektu riskiem vai atsevišķā horizontālo principu sadaļā projekta iesnieguma veidlapā. Papildus minētajam Kopējo noteikumu regulas 9.panta “Horizontālie principi” 4.punkts nosaka, ka ES fondu mērķus īsteno saskaņā ar mērķi veicināt ilgtspējīgu attīstību, kas sevī ietver arī ANO ilgtspējīgas attīstības mērķus, Parīzes nolīgumu un principu “nenodari būtisku kaitējumu” principu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu par 4.punktu, jo nav saprotams, kādam mērķim šī informācija tiek gatavota un vai tā atšķiras no informācijas, kas minēta 11.punktā. Ja informācija ir tā pati, kas 11.punktā, tad lūdzam precizēt 4.punktu, nosakot, ka informāciju primāri sagatavo vadošā iestāde sadarbībā ar sadarbības iestādi, nepieciešamības gadījumā vadošai iestādei iesaistot arī atbildīgo iestādi, ņemot vērā, ka punktā minētā informācija ir sadarbības iestādes rīcībā. Savukārt, ja 4.punktā minētā informācija ir nepieciešama citam mērķim nekā 11.punktā minētā informācija, tad lūdzam noteikt konkrētu atbildību katrai 4.punktā minētajai iestādei par sagatavojamo informāciju un tās apmēru, kā arī nosaukt dokumentu, kurā šī informācija būs jāiekļauj.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt 5.punktu vai arī anotāciju ar datumu, līdz kuram vadošā iestāde plāno izstrādāt vienotus principus sadarbībai un nepieciešamās informācijas apmaiņai ar atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi. Minētā informācija ir nepieciešama resursu savlaicīgai plānošanai un iekšējās kontroles sistēmas izstrādei.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt 8.punktu vai arī anotāciju ar datumu, līdz kuram vadošā iestāde plāno izstrādāt Eiropas Savienības fondu ieguldījumu izvērtēšanas ietvardokumentu, lai šo izvērtējumu veikšanā iesaistītās institūcijas varētu plānot savus resursus informācijas sagatavošanā un sniegšanā vadošai iestādei, ja dati nebūs pieejami vadības informācijas sistēmā. Papildus minētajam šis ietvardokumenta informācija ir nepieciešama ES fondu plānošanā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistīto iestāžu iekšējās kontroles sistēmas izstrādei
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 19.punktu, paredzot, ka personu datu un īpašo kategoriju personas dati attiecas tikai uz fiziskām personām, jo Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā ir minētas tikai fiziskas nevis juridiskas personas. Papildus lūdzam precizēt arī citus punktus (piemēram, 23., 25. un 26.-30.punktus), lai būtu nepārprotami skaidrs, kuros gadījumos notiek fizisko personu datu apstrāde atbilstoši spēkā esošajam fizisko personu datu apstrādes regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 19.12. apakšpunktā vārdu “kuri” aizstāt ar vārdu “kas”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 20.3. apakšpunktā vārdu “kam” aizstāt ar vārdu “kuriem”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 20.4. apakšpunktā vārdu “kam” aizstāt ar vārdu “kuriem”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 20.5. apakšpunktā vārdu “kam” aizstāt ar vārdu “kuriem”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 22.2. apakšpunktu papildināt ar atsauci uz 20.3 apakšpunktu, jo KPVIS DAR lietotājiem autentifikācijai arī nepieciešams lietotājvārds un parole. Ņemot vērā minēto ierosinām 22.2. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:
“22.2. aģentūras izsniegto lietotājvārdu un paroli (attiecas uz šo noteikumu 20.3. un 20.5. apakšpunktā minētajiem lietotājiem, kuri neizmanto šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto autentifikācijas veidu).”.
“22.2. aģentūras izsniegto lietotājvārdu un paroli (attiecas uz šo noteikumu 20.3. un 20.5. apakšpunktā minētajiem lietotājiem, kuri neizmanto šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto autentifikācijas veidu).”.
Piedāvātā redakcija
22.2. aģentūras izsniegto lietotājvārdu un paroli (attiecas uz šo noteikumu 20.3. un 20.5. apakšpunktā minētajiem lietotājiem, kuri neizmanto šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minēto autentifikācijas veidu).
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 26. punktu, nodrošinot vienotu pieeju, ka informāciju sistēmu abreviatūras tiek norādītas visām informācijas sistēmām (ja attiecināms) vai arī tās nenorādīt. Lūdzam attiecīgi precizēt arī Ministru kabineta noteikumu anotācijas sadaļas “Risinājuma apraksts” apakšsadaļu “KPVIS izstrāde un uzturēšanas kārtība”.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 30. punkta redakciju, jo 19. punktā ir minēti personu datu veidi/kategorijas nevis apjoms.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļas “Tehniskie precizējumi” pirmās rindkopas otro teikumu izteikt šādā redakcijā, tādējādi novēršot stila neprecizitātes:
“Ņemot vērā, ka revīzijas iestādei to funkciju ietvaros ir nepieciešami papildus dati, tad Ministru kabineta noteikumu projektā tiek noteikts, ka KPVIS dati tiek uzkrāti revīzijas prasību izpildei. (Ministru kabineta noteikumu projekta 16. punkts un 19.12. apakšpunkts).”.
“Ņemot vērā, ka revīzijas iestādei to funkciju ietvaros ir nepieciešami papildus dati, tad Ministru kabineta noteikumu projektā tiek noteikts, ka KPVIS dati tiek uzkrāti revīzijas prasību izpildei. (Ministru kabineta noteikumu projekta 16. punkts un 19.12. apakšpunkts).”.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļas “Risinājuma apraksts” apakšsadaļas “KPVIS izstrāde un uzturēšanas kārtība” 4.rindkopas pēdējā teikumā precizēt atsauci uz Ministru kabineta noteikumu punktu – jābūt atsaucei uz 19. nevis 30.punktu, jo Ministru kabineta noteikumu 30.punkts nenosaka apjomu, bet gan Ministru kabineta noteikumu 19.punkts definē personas datu kategorijas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļas “Risinājuma apraksts” apakšsadaļas “Izvērtēšana:” 4.rindkopu izteikt šādā redakcijā:
“Ņemot vērā, ka izvērtējumu pamatavots ir KPVIS esošā informācija, bet atsevišķos gadījumos iestādēm var būt pieejama vēl cita izvērtējumiem nepieciešamā informācija un dati, tad Ministru kabineta noteikumu 11. punktā ir noteikts pienākums ES fondu vadībā iesaistītām institūcijām pēc vadošās iestādes pieprasījuma nodrošināt šo iestāžu rīcībā esošās informācijas un datu, kas nepieciešami izvērtēšanai, iesniegšanu vadošajā iestādē.”.
Papildus lūdzam sniegt skaidrojumu, kāda varētu būt cita izvērtējumiem nepieciešamā informācija un dati.
“Ņemot vērā, ka izvērtējumu pamatavots ir KPVIS esošā informācija, bet atsevišķos gadījumos iestādēm var būt pieejama vēl cita izvērtējumiem nepieciešamā informācija un dati, tad Ministru kabineta noteikumu 11. punktā ir noteikts pienākums ES fondu vadībā iesaistītām institūcijām pēc vadošās iestādes pieprasījuma nodrošināt šo iestāžu rīcībā esošās informācijas un datu, kas nepieciešami izvērtēšanai, iesniegšanu vadošajā iestādē.”.
Papildus lūdzam sniegt skaidrojumu, kāda varētu būt cita izvērtējumiem nepieciešamā informācija un dati.
Piedāvātā redakcija
-